2012-04-22, 12:00
Medlem
Autokinetisks avatar
Jag har mnga tatuerade vnner, mnga frgar mig " ska du inte tatuera dig " ?, samma med tjejer som frgat " ska du inte tatuera dina armar? ", dom sger det inte p ett tjatigt stt, utan snarare p ett frvnat stt.." har du INTE tatuerat dig? :O:O:O?^???

Jag vill frmodligen tatuera mig ngon gng, men det kommer inte betyda att jag kommer tatuera mig, viljan kanske finns dr, men oskerheten och frnuftet och min utvecklande som person, anser att en tatuering som symboliserade mig fr 5 r sen, inte kommer gagna mig om 5 r, fr frmodligen har jag andra sikter och vrderingar d, mnga tycker att man kan tatuera sig och sen inte bry sig s mycket, som respons p det; jag har turen som bryr mig.
Citera
2012-04-23, 00:34
Medlem
Skavengers avatar
Du glmmer att nr alla med blckade armar fyller 50 s har typ 99% av de jmnriga likadana armar. Skulle inte frvna mig om det blir gangsta att vara ogaddad d
Citera
2012-04-30, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungMiffo
hade jag haft zlatans deeg hade jag gtt loss p tatueringar ordentligt men tyvrr jobbar jag inom kommunen, har drfr inga

svrt att gra karrir, wt aktigt och jvligt dyrt

Jag frstr inte, vad r det som r "wt aktigt" med en tatuering? Som jag nmnde tidigare i trden s har tatueringarna tusentals r p nacken. Jag tycker nstan det knns mer som en grej att kalla folk fr white trash t hger och vnster. Vad gr egentligen en person till white trash? Rcker det med att ngon har en tatuering fr att icke utbildade ambor som dig och mnga andra ska tycka att denne r "wt"

Sjlv tycker jag att det r bra mycket mer white trash att vara ver 18r gammal och fortfarande inte behrska det svenska sprket skriftligt.
Citera
2012-05-01, 06:30
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungMiffo
hade jag haft zlatans deeg hade jag gtt loss p tatueringar ordentligt men tyvrr jobbar jag inom kommunen, har drfr inga

svrt att gra karrir, wt aktigt och jvligt dyrt

Det dr r ju bara trams. Det r ju knappast svrare att gra karrir med tatueringar n utan (frutsatt ej tatuerat sig i pannan, p hnderna eller lngt upp p halsen).

Jag r sjlv tatuerad p armar och rygg etc., men det r det vldigt f som vet. En kostym tcker det mesta. Fr att inte sga allt.

Nr personerna vl fr reda p att jag r tatuerad blir de frvnade ("det hade man aldrig kunnat tro om dig!") och intresserade. Mnniskor tycks fascineras av otippade kontraster. I mitt fall ger det nog ytterligare en dimension till personligheten. Ngot oknt som bara de i den innersta kretsen vet om.

Har jag ngonsin knt att mina tatueringar varit mig till nackdel? Nej. Varken relations- eller karrirsmssigt. Mycket drfr att tatueringarna r min ensak och ingen annans.
Citera
2012-05-01, 10:12
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osexig
Fr toppen p samhllet r s rdda fr bli dmda. Hela sociala livet p toppen r en balansgng att inte sticka ut fr mycket d blir man ju nertittat p av dom "bttre mnniskorna" och hela familjen fr skmmas. Det om ngot strker ju redan trngsyntheten jag ser hr i trden av er.

Samt att det r inte en omjlighet att fylla i tatueringarna fr sedan f dom att se frschare ut. Min mammas gaddningar ser nstan lika frscha ut som mina och hon r ver 50 r.

http://2.bp.blogspot.com/_uJCHGvIp3B...ves_tattoo.jpg

Det dr r riktigt mums.

Men jag hller med en del tatueringar kan vara whitethrash, t.ex hel sleeves av tribals.

Fan, skulle knnas som att man ligger med en karl...
Citera
2012-05-01, 22:52
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Jag frstr inte, vad r det som r "wt aktigt" med en tatuering? Som jag nmnde tidigare i trden s har tatueringarna tusentals r p nacken. Jag tycker nstan det knns mer som en grej att kalla folk fr white trash t hger och vnster. Vad gr egentligen en person till white trash? Rcker det med att ngon har en tatuering fr att icke utbildade ambor som dig och mnga andra ska tycka att denne r "wt"

Sjlv tycker jag att det r bra mycket mer white trash att vara ver 18r gammal och fortfarande inte behrska det svenska sprket skriftligt.

r vl ungefr som med att "trolla" ngon, ordet r s verdrivet anvnt att man anvnder det mer som ett "kul ord" n att anvnda det rtt.

Vad det gller wt och tatueringar s tror jag det mycket har att gra med anledningen till att man skaffar tatueringen, det utgr i alla fall jag ifrn.
Ser jag t.ex. ngon med "I am no one but myself" eller ngot annat jtte cheesy tatuerat ver ryggen s blir det wt stmpel ifrn mig.
Varfr?
Fr det frsta s skaffar du den antagligen som en "pminnelse tatuering", kolla p den och bli pmind, vilket lter vldigt osmart d man istllet kan skriva det p en lapp och stta p kylskpet och lsa varje morgon.
Fr det andra s skaffar man den antagligen fr att fiska efter uppmrksamhet hellre n att det ska vara snyggt, attentionwhore och wt gr vldigt ofta hand i hand, enligt mig.

**Har en gammal klasskompis som krt just den hr och lgger upp NYA bilder p samma tatuering med jmna mellanrum, undrar om folk gillar den etc...**
Citera
2012-10-26, 20:46
Medlem
Give-Em-Alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Rder det numera konsensus bland folk i ldersgruppen 15-40 r att en s kallad gaddning r ngot otroligt elegant och i hgsta grad efterstrvansvrt? r det verkligen s illa stllt i dagens samhlle? Hur har det kunna bli shr och vad r det som driver folk att freviga ett kladd som gr under den sknskrivande benmningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med ren. r det ett behov av uppmrksamhet? Rop efter krlek? Eller r det s enkelt att folk har fr mycket fritid och fr lite verkliga problem att fokusera p?

Nu kanske jag lter som en gammal stofil, vilket jag ej r men kan absolut inte frst resonemanget bakom dessa tatueringar. Mn frsker via blck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de frsker stadkomma.

Jag kan frst att man kan tycka det ser lite hftigt ut som kille i 18 rs ldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet mste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misr s det skriker om det. Fr att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen nr dessa blir ldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk frortskrring och tysk ravepartytant.

S finns det ngot hopp eller kommer den blckfrgade hippiedansen ned i avgrunden fortstta?
Visste du att en gng i tiden betraktades tatueringar som ett tecken p framgng? Jo, det r faktiskt sant. En gng i tiden, frmst i England, men till viss del ocks i vriga kolonialmakterna, s var tatueringar en symbol fr att man var berest, eftersom att man beskt platser med folkslag som kunde bemstra tatueringskonsten. Sedermera, d havets ventyr blev allt vanligare blev tatueringar inte lngre s mrkvrdiga, annat n att det var ett tecken p att man var sjman. Delvis berodde det ocks p att tatueringskonsten kunde spridas och en tatuering kunde verkstllas av relativt mnga gentemot innan.

Frgan som jag stller dig r helt enkelt om du i verkligheten tror att tatueringar kommer att vara ett lika, s.k. "WT" inslag i framtiden, nr det r s pass vanligt?

http://www.google.se/imgres?num=10&h...9,r:1,s:0,i:71

Fredrik IX av Danmark
Senast redigerad av Give-Em-All 2012-10-26 kl. 20:50.
Citera
2012-10-28, 11:48
Medlem
Parallaxs avatar
Hpnas ofta ver ensprigheten hos mnga individer. Svart eller vitt hela tiden. En tatuering kan jmfras med en bil, det finns de som r fula, billiga och missprydande. Men det finns ocks de som r snygga dyra och gjorda av ngon knt namn i branschen som baske mig inte vem som helst har rd med.
Citera
2012-10-28, 12:22
Medlem
Lt folk se ut som de vill. Vissa tycker att tatueringar r fina, andra inte. Det som r patetiskt r inte att folk tatuerar sig, det patetiska r att ngon faktiskt r s jvla bitter att den sitter p FB och klagar p att folk vgar se ut som de vill.
Citera
2012-11-07, 20:00
Medlem
Bortgngs avatar
Hela den hr debatten knns s jvla passe. Lt folk vara folk.
Citera
2012-11-07, 21:30
Medlem
w8s avatar
Jag har en bekant som r blond, festar varje helg, gr ut fr att ragga och frhoppningsvis hitta ngon att g hem med, ligger med nya killar varje vecka, har jobb p en mataffr och r bosatt p omrdet med ortens strsta kriminalitet. Hon har inga som helst planer p att utbilda sig vidare och var otrogen mot sin pojkvn innan de gjorde slut. Hon har inga tatueringar.

Jag har svart hr och r, om man fr sga s, en klok och sansad tjej med bra betyg och en mngd ambitioner. Jag har aldrig haft sex med ngon jag inte har varit kr i och festar endast fr att ha kul tillsammans med vnner. Jag planerar att skaffa mig en akademisk utbildning och gra ngot av mitt liv, fr jag har drmmar s det rcker och blir ver. Jag har tatueringar.

Jag r den av oss som p grund av mitt utseende automatiskt blir stmplad som WT, slampig och bottenskrap. Av frdomsfulla mnniskor som totalt saknar dmjukhet och kallar sig sjlva "verklass".

???
Citera
2012-12-10, 18:11
Medlem
Natriumkloridoxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf

OT: Kan du frklara fr mig varfr man r white trash bara fr man r ver 18 r inte kan behrska det svenska sprket?
Om du verkligen menar det du skrev r du inte sjlv WT d, Kartolf?

OnT: Jag anser likt TS att tatueringstrenden r oerhrd ljlig, och eftersom allt fler gr det knns det bara banalt. Fr mig knns det bara som om att trista personer frsker utmrka sig genom skapa ngon slags myt om sig sjlv om att vara frislppta och intressanta personer, medan verkligheten snarare r en annan.
Ngon dag kanske ni enfaldiga puckon kommer ngra era tatuerade sleeves som ser ut som alla andras, nr ni inser att tatueringstrenden dog ut. Troligtvis kommer kommande generationer skratta t er, och sga nnu en person ytlig stackare med brist till sjlvrespekt eller Dr r en person som inte kan vara sig sjlv utan endast nnu en av de trendfljare, som frskte vara speciell genom att vara som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in