2012-12-05, 10:42
Medlem
ex69-dtrs avatar
Vad händer med kapiton? 100 kr för en bitcoin! Hoppas det går ner annars hinner jag inte få mitt godis denna veckan.
Citera
2012-12-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Vad händer med kapiton? 100 kr för en bitcoin! Hoppas det går ner annars hinner jag inte få mitt godis denna veckan.

Ja jag blev också förvånad. Låg runt 85kr för någon dag sedan så jag tänkte att jag väntar någon dags så går det säkert ner men gick såklart motsatt

Jag som använder kapiton kollade vad folk försöker sälja sin bitcoins för, vissa lägger ju en bra bit över 100kr
Citera
2012-12-05, 18:26
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Kapiton kontrollerar inte priset på Bitcoins. Bitcoins har en rörlig växelkurs som har stigit med ca 10% de senaste dagarna. Och när bitcoins stiger så sjunker alla priser räknat i bitcoins, så det är inte direkt så att något annat blivit dyrare.

http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg5ztgSzm1g10zm2g25zv
Citera
2012-12-08, 02:17
Medlem
qrizzes avatar
Vad rekommenderar ni för plånböcker? Körde förut med Bitcoin-qt men gick nyss över till blockchain då jag ville ha en online plånbok istället. Eller är de några andra onlinevarianter ni rekommenderar?

Föredrar två-form-authentisering. Men är inte något riktigt krav.

Sedan vad tycker ni, borde man hålla kvar sina bitcoin i plånboken eller ska man flytta över de till ett "riktigt" konto på än gång?
Citera
2012-12-08, 12:00
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Blockchain.info är nog den säkraste av alla webwallets så är det säkerhet du är ute efter så tror jag nog det är rätt val. Den största fördelen med blockchain är att de aldrig har tillgång till dina bitcoins. Din plånbok återskapas lokalt på din dator varje gång du loggar in, så om hemsidan blir hackad så finns det inga bitcoins att stjäla. Inte ens blockchain själva skulle kunna sno dina bitcoins eftersom du aldrig skickar någon mer information till dem än en krypterad backup av din plånbok. Det någon skulle kunna göra är att ändra koden på sidan så att du skickar en okrypterad version av din plånbok istället för att återskapa den lokalt, så mitt tips är att du laddar ner javascript verifier också så du skyddar dig mot detta.

En annan webwallet som jag brukar rekommendera är instawallet.org. Det är en väldigt smidig plånbok, där nyckeln till dina bitcoins är en privat url som skapas när du besöker sidan. Du behöver alltså inte ens skapa ett konto eller logga in. Du saknar dock två-form-authentisering eller skydd mot att ägaren (eller hackare) springer iväg med dina bitcoins, men sidan har funnits länge och jag tror det är en av de mest trovärdiga sidorna. Jag föredrar sidan när det handlar om transaktioner där smidighet prioriteras över 100% säkerhet.

Vad menar du med "riktigt" konto?
Citera
2012-12-08, 22:11
Medlem
riXs avatar
felpost..
Citera
2012-12-10, 02:25
Medlem
Dexter007s avatar
Kapiton eller btcx.se?
Citera
2012-12-10, 04:06
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Vad menar du med "riktigt" konto?

Kanske var fel ord att använda riktigt konto. Menar om jag ska låta pengarna ligga i bitcoin plånboken eller om jag ska flytta över de direkt till mitt vanliga swedbank/paypal konto?
Citera
2012-12-10, 17:31
Medlem
kapten.bruns avatar
hejsan! tänkte köpa bitcoins på kapiton, det står rekomenderat pris 96 kr. vad händer om jag te.x skriver 90 och ingen vill sälja till mig? läste i tråden att swedbank spärrat alla sidor som säljer bitcoins... är detta sant eller troll?
Citera
2012-12-11, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten.brun
hejsan! tänkte köpa bitcoins på kapiton, det står rekomenderat pris 96 kr. vad händer om jag te.x skriver 90 och ingen vill sälja till mig?

Om du lägger ett bud under de säljbud som finns så ligger ditt bud kvar och väntar tills någon säljare tar ditt bud, eller tills du själv tar bort budet. Dina pengar är låsta så länge budet ligger, men du kan när som helst låsa upp dem genom att ta bort budet.
Citera
2012-12-11, 22:46
Medlem
Tropexs avatar
Vet att många redan gnällt på kaption, från 83 för en vecka sen till 100 kr. Satte in nu på deras konto och ser att priset stigit till 140!! Vad fan är detta, kan jag sätta tillbaka mina pengar jaar ig redan fört över? Eller går priset ner lika snabbt som det stiger?

Har inte kunnat kolla andra sidor men, just nu: DRA ÅT HELVETE KAPITON!!

Edit: Nu gick det ner till 125, ändå dyrt.
Citera
2012-12-11, 22:57
Medlem
Priset på Kapiton är lite utom kontroll just nu på grund av bristande konkurrens bland säljare. Om någon har lust att hålla på med arbitrage dagligen eller några dagar i veckan finns det kraftigt sänkt avgift i belöning.

Kunskaper om skatteregler och kanske även en registrerad firma rekommenderas. Verifiering av användarkonto och ifyllande av antipenningtvätt-formulär kommer behövas. Smid medans järnet är varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in