2012-12-03, 19:12
Medlem
Tropexs avatar
Hade problem med att betala och kom till account-sidan, så jag withdrawade mina coins på SR till adressen som står över, alltså till min SR-kod för att föra över bitcoins. Nu försvann dem i tomma intet, hur ska jag lösa detta?
Citera
2012-12-03, 21:14
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Hade problem med att betala och kom till account-sidan, så jag withdrawade mina coins på SR till adressen som står över, alltså till min SR-kod för att föra över bitcoins. Nu försvann dem i tomma intet, hur ska jag lösa detta?
Sök efter din SR-adress här. Då kan du se om transaktionen till SR har gått igenom. Är den registrerad där ligger pengarna hos SR, annars har de inte blivit skickade dit. Då vet du vem du ska kontakta (troligtvis är pengarna hos SR och lär komma upp på ditt konto snart, gör de inte det så får du kontakta SR-admin och visa att transaktionen gått igenom utan att ha registrerats på ditt SR-konto)

http://blockchain.info/
Citera
2012-12-03, 22:26
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Sök efter din SR-adress här. Då kan du se om transaktionen till SR har gått igenom. Är den registrerad där ligger pengarna hos SR, annars har de inte blivit skickade dit. Då vet du vem du ska kontakta (troligtvis är pengarna hos SR och lär komma upp på ditt konto snart, gör de inte det så får du kontakta SR-admin och visa att transaktionen gått igenom utan att ha registrerats på ditt SR-konto)

http://blockchain.info/

Behövdes inte, loggade in nu igen och coinsen var tillbaka igen

Gick bra att lägga en order nu.
Citera
2012-12-04, 00:03
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Behövdes inte, loggade in nu igen och coinsen var tillbaka igen

Gick bra att lägga en order nu.
Vad bra. I framtiden vet du att du kan kontrollera alla dina transaktioner via blockchain.org.
Citera
2012-12-04, 00:04
Medlem
Tjena

Har lagt in pengar på kapiton och har läst allt som står om det (typ). Har ingen lust att göra bort mig och förlora pengarna/köpa bitcoins för överpris eller liknande, så tänkte bara kolla en sista gång så jag har förstått det rätt.

Det rekommenderade priset på bitcoins på kapiton är iprincip bara skit? Eller i alla fall inget man ska gå efter?

Mängd - så många bitcoins jag vill ha
Pris - pris per bitcoin

Så om jag t.ex. skriver följande: 15 st bitcoins för 83kr st kommer jag köpa för 1245kr.

En sak jag också undrar är hur det fungerar efter jag gjort detta? Blir det som en annons, att jag vill köpa 15 bitcoins för 83kr styck, för att sedan vänta på att någon annan nappar på det?

Tack på förhand
Citera
2012-12-04, 01:02
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikesonmyfeet
Tjena

Har lagt in pengar på kapiton och har läst allt som står om det (typ). Har ingen lust att göra bort mig och förlora pengarna/köpa bitcoins för överpris eller liknande, så tänkte bara kolla en sista gång så jag har förstått det rätt.

Det rekommenderade priset på bitcoins på kapiton är iprincip bara skit? Eller i alla fall inget man ska gå efter?

Mängd - så många bitcoins jag vill ha
Pris - pris per bitcoin

Så om jag t.ex. skriver följande: 15 st bitcoins för 83kr st kommer jag köpa för 1245kr.

En sak jag också undrar är hur det fungerar efter jag gjort detta? Blir det som en annons, att jag vill köpa 15 bitcoins för 83kr styck, för att sedan vänta på att någon annan nappar på det?

Tack på förhand
Precis så blir det. Och om du då har otur så kanske marknadspriset stiger så du inte får några bitcoins alls. Då blir du tvungen att lägga en högre order för att få några bitcoins. Så det är en chansning att avvika för mycket från det rekommenderade priset då du egentligen bettar på att priset ska sjunka så någon säljer till dig. Har du fel så blir det dyrare.
Citera
2012-12-04, 15:34
Medlem
Hej!

Nån som orkar svara på ifall jag kan använda bitcoins till att köpa prenumeration här?
Vill vara anonym...

http://www.iraqoilreport.com/oil/production-exports/turkey-kurdistan-push-toward-massive-deal-9419/

Tack på förhand
Citera
2012-12-04, 19:27
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no7egs
Hej!

Nån som orkar svara på ifall jag kan använda bitcoins till att köpa prenumeration här?
Vill vara anonym...

http://www.iraqoilreport.com/oil/production-exports/turkey-kurdistan-push-toward-massive-deal-9419/

Tack på förhand
Du får skicka ett email och fråga ifall de kan tänka sig ta emot bitcoins.
Citera
2012-12-04, 21:48
Medlem
Har köpt bitcoins från btx och nu har jag fått ett kvitto att pengarna är överförda men jag ser inget i min plånbok. Dröjer detta moment också, och kan ag använda mig av adressen fast inte bitcoinsen syns i plånboken?
Citera
2012-12-04, 22:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Har köpt bitcoins från btx och nu har jag fått ett kvitto att pengarna är överförda men jag ser inget i min plånbok. Dröjer detta moment också, och kan ag använda mig av adressen fast inte bitcoinsen syns i plånboken?
Vad har du för plånbok/klient?

Edit:
Finansinspektionen har uttalat sig angående bitcoins. Väldigt relevant för alla som bedriver någon sorts affärsverksamhet med bitcoins.
http://www.bitcoin.se/2012/12/04/finansinspektionen-klassar-bitcoin-som-betalningsmedel/
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2012-12-04 kl. 22:13.
Citera
2012-12-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Vad har du för plånbok/klient?

Edit:
Finansinspektionen har uttalat sig angående bitcoins. Väldigt relevant för alla som bedriver någon sorts affärsverksamhet med bitcoins.
http://www.bitcoin.se/2012/12/04/finansinspektionen-klassar-bitcoin-som-betalningsmedel/
Jag har originalklienten från bitcoin.org
Citera
2012-12-05, 00:19
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Jag har originalklienten från bitcoin.org
Då är det sannolikt så att du helt enkelt inte är helt synkroniserad än. Den klienten kräver att du laddar ner hela blockkedjan. Så det är bara att vänta på att alla block är nerladdade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in