2012-12-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Vad fan är detta, kan jag sätta tillbaka mina pengar jaar ig redan fört över?

Ja! Rekommenderas om du inte orkar vänta!
Citera
2012-12-11, 23:14
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapiton

Tur då att jag denna gång faktiskt kan vänta!
Citera
2012-12-12, 07:18
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapiton

Hur länge kan man tänkas vänta för att få sina coins då?
Citera
2012-12-16, 05:08
Medlem
Köpte Bitcoins på Kapiton och vill nu skicka vidare Bitcoin till en person jag ska göra affärer med, men hur gör jag detta anonymt? Ska jag först skicka över mina bitcoin till Electrum och sedan till säljaren eller kan jag skicka dom direkt från Kapiton till säljaren? Antar att mina frågor är dumma, men vill vara säker på att jag gör rätt från början.
Citera
2012-12-16, 12:55
Bannlyst
Snälla någon, vill någon här berätta vilken tjänst de använder när de köper bitcoins här i Sverige? Har letat överallt, men har svårt att hitta någon
Funderade på att köpa med mobilen via blockchains, men kan inte se någon total kostnad. Ska bara föra över ca 350kr. Vad tror ni det skulle kosta med sms?
Senast redigerad av Shawtayee 2012-12-16 kl. 13:05.
Citera
2012-12-16, 13:52
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoKnows
Köpte Bitcoins på Kapiton och vill nu skicka vidare Bitcoin till en person jag ska göra affärer med, men hur gör jag detta anonymt? Ska jag först skicka över mina bitcoin till Electrum och sedan till säljaren eller kan jag skicka dom direkt från Kapiton till säljaren? Antar att mina frågor är dumma, men vill vara säker på att jag gör rätt från början.
Du kan göra vilket som. Bitcoinsen kommer helt enkelt till den adress du skriver på Kapiton. Se bara till att du och säljaren är överens innan du gör något.
Citera
2012-12-16, 14:50
Bannlyst
Någon som vet om btcx.se fungerar trots de tekniska svårigheter de verkar ha?
Citera
2012-12-16, 23:02
Medlem
intensifieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Snälla någon, vill någon här berätta vilken tjänst de använder när de köper bitcoins här i Sverige? Har letat överallt, men har svårt att hitta någon
Funderade på att köpa med mobilen via blockchains, men kan inte se någon total kostnad. Ska bara föra över ca 350kr. Vad tror ni det skulle kosta med sms?

Använd någon av börserna som tar emot SEPA-överföringar för insättningar, t.ex. BitStamp.
Senast redigerad av intensifiera 2012-12-16 kl. 23:05.
Citera
2012-12-17, 12:26
Medlem
nakedjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee

Jag använder bitcoin för att handla på en viss tor-sida för silkesentusiaster, så anonymitet är viktigt för mig. Några alternativ:

btcx.se
Enkelt och snabbt, ganska okej exchangerate med tanke på användarvänligheten. Går att sätta in pengar på deras bankkonto utan att visa legitimation om du går förbi närmaste bankkontor, men ditt ansikte kan relativt enkelt bindas till transaktionen genom bankens övervakningskameror.

kapiton.se
Lite långsammare än btcx (pga bankgiro), mindre användarvänligt, men ibland lite billigare. Är inte säker på om man kan sätta in pengar på sitt kapiton-konto utan att legitimera sig.

ukash + mercabit.eu
Köp ukash på 7-11, Pressbyrån (etc) och sälj till Alex på mercabit. Förmodligen det lättaste alternativet, men ganska dyrt. För att han ska acceptera din ukashkod måste du konvertera den SEK->EUR via Ukash hemsida. Eftersom Ukash betraktar Tor-användare som "suspicious" och låser deras koder gör man bäst i att istället använda en publik internetuppkoppling som inte kan knytas till en (dvs inte grannens öppna wifi).

ukash + cashU + BitcoinNordic
Det sämsta alternativet enligt mig; dyrast och krångligast. Du måste först köpa ukash i SEK, sen konvertera till USD, sen sätta in på ditt cashU-konto, sen köpa BTC av BitcoinNordic. Enda fördelen är att cashU är en auktoriserad Ukash-handlare (till skillnad från mercabit) vilket gör din transaktion lite mer rumsren i Ukash ögon, men du kan fortfarande inte använda Tor.

Personligen föredrar jag btcx. Om jag vore snål skulle jag använda mtgox. Om jag vore mer paranoid skulle jag använda ukash och mercabit.
Senast redigerad av nakedjunkie 2012-12-17 kl. 12:31.
Citera
2012-12-17, 15:50
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Jag använder bitcoin för att handla på en viss tor-sida för silkesentusiaster, så anonymitet är viktigt för mig. Några alternativ:

btcx.se
Enkelt och snabbt, ganska okej exchangerate med tanke på användarvänligheten. Går att sätta in pengar på deras bankkonto utan att visa legitimation om du går förbi närmaste bankkontor, men ditt ansikte kan relativt enkelt bindas till transaktionen genom bankens övervakningskameror.

kapiton.se
Lite långsammare än btcx (pga bankgiro), mindre användarvänligt, men ibland lite billigare. Är inte säker på om man kan sätta in pengar på sitt kapiton-konto utan att legitimera sig.

ukash + mercabit.eu
Köp ukash på 7-11, Pressbyrån (etc) och sälj till Alex på mercabit. Förmodligen det lättaste alternativet, men ganska dyrt. För att han ska acceptera din ukashkod måste du konvertera den SEK->EUR via Ukash hemsida. Eftersom Ukash betraktar Tor-användare som "suspicious" och låser deras koder gör man bäst i att istället använda en publik internetuppkoppling som inte kan knytas till en (dvs inte grannens öppna wifi).

ukash + cashU + BitcoinNordic
Det sämsta alternativet enligt mig; dyrast och krångligast. Du måste först köpa ukash i SEK, sen konvertera till USD, sen sätta in på ditt cashU-konto, sen köpa BTC av BitcoinNordic. Enda fördelen är att cashU är en auktoriserad Ukash-handlare (till skillnad från mercabit) vilket gör din transaktion lite mer rumsren i Ukash ögon, men du kan fortfarande inte använda Tor.

Personligen föredrar jag btcx. Om jag vore snål skulle jag använda mtgox. Om jag vore mer paranoid skulle jag använda ukash och mercabit.
Jag har själv använt mtgox, vilket är väldigt smidigt och enkelt. Har ingen koll på övriga bitcoinförsäljare, men om mtgox är billigt (vilket du antyder) varför använder inte fler det? Visserligen måste man uppge namn och sådant när man registrerar sig där, men så snart du fått dina bitcoins är det ju enkelt att tvätta dem, skicka dem i flera led och så vidare för att det ska vara så svårtspårbart som möjligt. Och med tanke på hur lätt sådana saker är så har jag mycket svårt att någon polisstyrka i världen någonsin skulle ens ge sig på att försöka spåra någon via bitcointransaktioner. Sådana kan ju inte bevisa mycket ändå.
Citera
2012-12-17, 16:18
Medlem
Nyckelsmedens avatar
Tjeners, är ny i det här och kan inte så mycket om bitcoinhandel.
Jag gick till banken idag för att föra över pengar till Kapiton, gav bankgiro-numret och meddelandet som jag fick på hemsidan. Tydligen gick det ej att göra anonyma betalningar och pengarna fick lov att skickas från mitt eget konto. Tjejen på banken frågade om det var Kapiton det handlade om, svarade ja eftersom det ändå bara rör sig om valutahandel, har dock en fråga:
Är min anonymitet rubbad nu? Kan jag fortfarande köpa mina bitcoins och handla med dem helt anonymt?
Senast redigerad av Nyckelsmeden 2012-12-17 kl. 16:29.
Citera
2012-12-17, 16:21
Medlem
FattigaShejkens avatar
Någon som vet varför Swedbank inte är med bland alternativena utav bankerna på btcx.s?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in