Citat:
Ursprungligen postat av blazermannen
Har en fråga, ursäkta latheten om det står tydligt nånstans.
Har nu startat ett konto hos Mtgox.com , men inte verifierat med ID-handling. Kan jag ändå ta emot betalningar till mitt bitcoin-konto, samt göra överföringar till andra bitcoin-konton?
Jag är inte säker, men du kan med all sannolikhet ta emot bitcoins. Att ta ut dem kan Mt Gox nog vara kinkigare med.
Men jag förstår inte varför du skulle vilja använda Mt Gox som en plånbok, när det finns så många bättre alternativ? Använd
https://instawallet.org/ om du bara tänker ta emot mindre summor och hålla dem i kortare perioder. Instawallet har bra rykte i bitcoin-världen och är nog en av de säkrare web-plånböckerna. Du får en slumpmässig adress bara genom att gå in på sidan (
och en tillhörande unik url). Sedan så är det bara att spara url:en och se till att inte dela den med någon.
Det är den smidigaste lösningen, men inte den hacker-säkraste (då allt som behövs för att komma åt bitcoins på instawallet är den specifika web-adressen så måste du skydda den).Vill du ha mer säkerhet och lösenordskydd m.m. så laddar du ner en klient istället, exempelvis Electrum som jag och någon annan rekommenderade tidigare.