2012-09-23, 17:54
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorPrimarius
Är det fortfarande mest droghandeln som står för omsättningen av bitcoins?

Skulle inte tro något annat. Tror inte alla som använder BitCoin använder dom för att köpa knark men knarkhandeln håller onekligen priset högt
Citera
2012-09-23, 19:36
Medlem
Fluxuss avatar
Finns det någon snabb och smidig sida att köpa Bitcoins på utan minimigräns? Måste fixa 0,02 snabbt.
Citera
2012-09-23, 20:02
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Skulle inte tro något annat. Tror inte alla som använder BitCoin använder dom för att köpa knark men knarkhandeln håller onekligen priset högt
Släpptes forskning på ämnet för ett tag sedan, och deras statistik föreslog att ca 10% (om jag minns rätt) av all handel är narkotika. Kan ha varit lite mindre också; inte alls en nämnvärd del av priset alltså.
Senast redigerad av d0 2012-09-23 kl. 20:04.
Citera
2012-09-23, 20:43
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Släpptes forskning på ämnet för ett tag sedan, och deras statistik föreslog att ca 10% (om jag minns rätt) av all handel är narkotika.

Vad sa dom om hur stor del av resten av kakan som enbart består av valutahandel?
Citera
2012-09-23, 23:13
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Vad sa dom om hur stor del av resten av kakan som enbart består av valutahandel?
Vet inte om de gick in på sådant, den handlade främst om Silk Road. Minns att de kom fram till att det varje månad handlas för motsvarande $1.9M. Är inte längre säker på att det var så mycket som 10%, siffran jag läste var härledd ifrån studien nedan och inte en siffra de själva använde.

http://arxiv.org/abs/1207.7139
Senast redigerad av d0 2012-09-23 kl. 23:16.
Citera
2012-09-24, 01:01
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
http://arxiv.org/abs/1207.7139
Citat:
We observe that the total volume of sales has been increasing quite significantly, going from approximately 8,000 BTC/day to approximately 15,000 BTC/day, before seemingly retreating down to 11,000
BTC/day. The latter decrease is, however, an artifact of the Bitcoin sharply appreciating against all major
currencies, rather than an indication of a drop in sales. Over our entire collection interval, the daily volume
of sales approaches 11,650 BTC/day. By means of comparison, the average daily volume of exchanges for
US dollars on the largest Bitcoin exchange, Mt.Gox [4] is approximately 59,980 BTC/day over the month of July 2012 [2].
Converting to US dollars, using the Bitcoin exchange rate plotted in Figure 10, we obtain a total sales
volume of USD 1.9 million per month, which corresponds to a projected annual revenue of over 22 million
USD for the entire marketplace
Så Silk Roads volym är ca 15-20% av Mt Goxs volym (dock är det lite orättvist att jämför trading med ren handel, någon borde göra en optionsmarknad för droger och koppla den till Silk Road så skulle vi nog kunna få bättre siffror).

Men 1.9 miljoner dollar per månad verkar ha varit ett genomsnitt sedan slutet av 2011 om jag förstår rätt. Så sannolikt ligger den nuvarande volymen en bra bit över det då Silk Road växt sedan studien började.

Den tredje största bitcoinmarknaden är nog scams och pyramidspel.
Citera
2012-09-26, 15:22
Medlem
-Jw-s avatar
Hej.

Köpte nyss bitcoins på Kapiton. Men hur överför jag dem till sr? Behöver jag tvätta dem före kanske?
Citera
2012-09-28, 11:42
Medlem
Stompzs avatar
Prövade att bara lägga in 1kr till mitt kapiton konto för att se om det var legit. Använde bankgiro.

Gjorde detta i förrgår. Kronan drogs igår, men inte fått något insatt på kapiton. Förstår att det kanske blir någon avgift eller så, men vill bara se hur det fungerar.

Borde jag bara vänta?
Citera
2012-09-28, 19:20
Medlem
Hydraahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jw-
Hej.

Köpte nyss bitcoins på Kapiton. Men hur överför jag dem till sr? Behöver jag tvätta dem före kanske?
Gå in under "Uttag" på Kapiton. Under "Ta ut Bitcoins" ska du ha två fält, adress samt mängd.
Adressen ska vara en sträng bokstäver och siffror liknande detta "18DWSJN2r4Upu5GrEDswWFigS2zHYeoepy".

Du ska ha en sådan adress kopplad till ditt SR-konto, som du kan hitta under profilinställningar nånstans.
Citera
2012-09-29, 08:44
Medlem
-Jw-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraah
Gå in under "Uttag" på Kapiton. Under "Ta ut Bitcoins" ska du ha två fält, adress samt mängd.
Adressen ska vara en sträng bokstäver och siffror liknande detta "18DWSJN2r4Upu5GrEDswWFigS2zHYeoepy".

Du ska ha en sådan adress kopplad till ditt SR-konto, som du kan hitta under profilinställningar nånstans.
Tack så mycket Hydraah!
Citera
2012-10-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Prövade att bara lägga in 1kr till mitt kapiton konto för att se om det var legit. Använde bankgiro.

Gjorde detta i förrgår. Kronan drogs igår, men inte fått något insatt på kapiton. Förstår att det kanske blir någon avgift eller så, men vill bara se hur det fungerar.

Borde jag bara vänta?

Hur gick det sedan, har den trillat in än? Gjorde en bankgirobetalning tidigt igår och är nyfiken på hur lång tid det tar.

Eller finns det någon annan med erfarenhet av Kapiton och bankgiro som har ett hum om hur det brukar se ut?
Citera
2012-10-03, 14:43
Medlem
Hydraahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektal
Eller finns det någon annan med erfarenhet av Kapiton och bankgiro som har ett hum om hur det brukar se ut?
Jag gjorde nyligen min första insättning hos Kapiton. Betalade till bankgirot i söndags (30e september) och fick mitt konto uppdaterat kvällstid dagen efter.
Upp till 3 bankdagar kan det ta enligt Kapiton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in