Citat:
Ursprungligen postat av Derft
Och instawallets är liknande sidor som bitcoinfog ?
Då jag är rätt paranoida av mig vill jag nog ha ett steg längre än bara
Banken> mt.gox eller någon annan växlingssite >SR
Någon som har använts sig av bitgoinfog eller ska man köra på en annan metod?
Nej instawallet är en hemsida med webbaserade BTC-plånböcker som du når via en unik URL. Inte säkert för förvaring men fungerar bra för temporära överföringar. Jag gör enbart så för att dela upp summan och skicka runt det lite så inte allt går in på SR från samma håll så att säga.
SR 'tumblar' redan dina insättningar så som bitcoinfog, onödigt att betala extra för den tjänsten så länge man sysslar med något så simpelt som narkotikabrott.
Säg mig, vad är du paranoid över?
Jag misstänker att din bild av rättsväsendet ev. är fläckat av för mycket CSI och liknande verklighetsfrånvarande polis-serier/filmer. Polisens resurser, kompetens och lagliga förmåga förhindrar i princip att de någonsin fäller någon för köp av droger bara för man köpt BTC. Steget från ett BTC-köp till att en åklagare kan bevisa att dessa BTC gått till att köpa droger är extremt långt. Kom ihåg att bevisbördan ligger hos rättssystemet, de måste bevisa vad du använt dina BTC till, du måste inte bevisa vad du inte gjort med dem.
Så, oavsett hur man skaffar BTC, skulle rättsväsendet av något skäl fråga så bara neka till drogköp, sedan tar det stop för rättsväsendet kommer inte kunna tekniskt binda dig längre än så.