2013-02-26, 13:08
Medlem
Greedy Geniuss avatar
skrev i SR tråden men är i akut informationsbehov så jag skriver samma här och hoppas på hjälp:

Behöver akut hjälp!

satte in pengar i natt via btcx, och nu när jag gick in och kollade på blockchain så är det en grön pil med 13 bekräftelser med den insatta summan, men sen över det en röd pil med exakt samma summa fast ett minustecken framför.

betyder detta att någon har "tagit ut" mina bitcoins? jag bytte adress på SR innan jag la beställningen så den är helt ny. inga bitcoins syns på SR ännu. någon som vet vad som försiggår?

edit: trycker jag på adressen som verkar ha tagit ut mina pengar verkar det som att någon tysk varit och norpat mina 700 spänn. hans "uttag" från min adress har fått två bekräftelser hittills, kan jag på något sätt stoppa den eller ta bort bekräftelsen? HJÄLP!
Senast redigerad av Greedy Genius 2013-02-26 kl. 13:12.
Citera
2013-02-26, 14:15
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius
skrev i SR tråden men är i akut informationsbehov så jag skriver samma här och hoppas på hjälp:

Behöver akut hjälp!

satte in pengar i natt via btcx, och nu när jag gick in och kollade på blockchain så är det en grön pil med 13 bekräftelser med den insatta summan, men sen över det en röd pil med exakt samma summa fast ett minustecken framför.

betyder detta att någon har "tagit ut" mina bitcoins? jag bytte adress på SR innan jag la beställningen så den är helt ny. inga bitcoins syns på SR ännu. någon som vet vad som försiggår?

edit: trycker jag på adressen som verkar ha tagit ut mina pengar verkar det som att någon tysk varit och norpat mina 700 spänn. hans "uttag" från min adress har fått två bekräftelser hittills, kan jag på något sätt stoppa den eller ta bort bekräftelsen? HJÄLP!
Det är sannolikt bara sr som flyttar omkring bitcoins internt. Om du tar ut btc därifrån så får du inte nödvändigtvis tillbaka samma bitcoins. De gör så för att göra det svårare att spåra.

Att du inte fått dina bitcoins på SR är mer oroande än en extra transaktion i blockkedjan. Det får du höra av dig till någon administration på SR om. De är de enda som kan svara på vad som häntvefter de fick btcn.
Citera
2013-02-26, 14:32
Medlem
Greedy Geniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det är sannolikt bara sr som flyttar omkring bitcoins internt. Om du tar ut btc därifrån så får du inte nödvändigtvis tillbaka samma bitcoins. De gör så för att göra det svårare att spåra.

Att du inte fått dina bitcoins på SR är mer oroande än en extra transaktion i blockkedjan. Det får du höra av dig till någon administration på SR om. De är de enda som kan svara på vad som häntvefter de fick btcn.

okej tack så mycket för att du lugnar ner en stackars fattig själ i SR tråden är det åtminstone en till som satte in i morse men inte fått in btc på SR än så det kanske bara är en seg dag för dom, men jag ska maila till SR och höra vad de pysslar med. tack igen!
Citera
2013-02-26, 17:50
Medlem
Känner att det behöver påtalas igen.

Svenska BTC-sidor är oftast SVINDYRA. Ni sparar kanske en dag eller två på sin höjd, men får betala allt från 5% till uppåt 25% extra per BTC. Är verkligen den där dagen värt pengarna?

Nej håller er borta från kapiton, btcx och bitcoin nordic, satsa istället på Mtgox, bitstamp, bitcoin-24 eller liknande utländska sidor.
Citera
2013-02-26, 17:59
Medlem
Förstår jag det rätt nu.

Ni överför pengar direkt från bankkontot till t.ex. Kapiton och sen där ifrån för ni över era bitcoins till t.ex. SR. Ingen användning av bitcoinfog eller nått liknande sätt?
Citera
2013-02-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derft
Förstår jag det rätt nu.

Ni överför pengar direkt från bankkontot till t.ex. Kapiton och sen där ifrån för ni över era bitcoins till t.ex. SR. Ingen användning av bitcoinfog eller nått liknande sätt?

Människor gör olika, ofta kopplat till hur paranoida de är.

Jag personligen köper mina BTC av utländska växlingssidor, till dessa skickas en internationell banköverföring rakt från ett av mina konton. På sin höjd att jag skickar dessa BTC från växlingssidan till par olika instawallets och sedan fragmenterat in till SR via flera adresser, men oftast går det bara direkt från växlingssidan direkt in till SR. SR 'tvättar' ändå dina pengar när de kommer in.

Jag sysslar med ganska stora affärer, så bevisligen jag är inte vidare paranoid.
Citera
2013-02-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Människor gör olika, ofta kopplat till hur paranoida de är.

Jag personligen köper mina BTC av utländska växlingssidor, till dessa skickas en internationell banköverföring rakt från ett av mina konton. På sin höjd att jag skickar dessa BTC från växlingssidan till par olika instawallets och sedan fragmenterat in till SR via flera adresser, men oftast går det bara direkt från växlingssidan direkt in till SR. SR 'tvättar' ändå dina pengar när de kommer in.

Jag sysslar med ganska stora affärer, så bevisligen jag är inte vidare paranoid.

Och instawallets är liknande sidor som bitcoinfog ?

Då jag är rätt paranoida av mig vill jag nog ha ett steg längre än bara
Banken> mt.gox eller någon annan växlingssite >SR

Någon som har använts sig av bitgoinfog eller ska man köra på en annan metod?
Citera
2013-02-26, 18:43
Medlem
Citat:
Och instawallets är liknande sidor som bitcoinfog ?

Då jag är rätt paranoida av mig vill jag nog ha ett steg längre än bara
Banken> mt.gox eller någon annan växlingssite >SR

Någon som har använts sig av bitgoinfog eller ska man köra på en annan metod?

Nej instawallet är en hemsida med webbaserade BTC-plånböcker som du når via en unik URL. Inte säkert för förvaring men fungerar bra för temporära överföringar. Jag gör enbart så för att dela upp summan och skicka runt det lite så inte allt går in på SR från samma håll så att säga.

SR 'tumblar' redan dina insättningar så som bitcoinfog, onödigt att betala extra för den tjänsten så länge man sysslar med något så simpelt som narkotikabrott.

Säg mig, vad är du paranoid över?
Jag misstänker att din bild av rättsväsendet ev. är fläckat av för mycket CSI och liknande verklighetsfrånvarande polis-serier/filmer. Polisens resurser, kompetens och lagliga förmåga förhindrar i princip att de någonsin fäller någon för köp av droger bara för man köpt BTC. Steget från ett BTC-köp till att en åklagare kan bevisa att dessa BTC gått till att köpa droger är extremt långt. Kom ihåg att bevisbördan ligger hos rättssystemet, de måste bevisa vad du använt dina BTC till, du måste inte bevisa vad du inte gjort med dem.

Så, oavsett hur man skaffar BTC, skulle rättsväsendet av något skäl fråga så bara neka till drogköp, sedan tar det stop för rättsväsendet kommer inte kunna tekniskt binda dig längre än så.
Citera
2013-02-26, 19:08
Medlem
Citat:
Nej instawallet är en hemsida med webbaserade BTC-plånböcker som du når via en unik URL. Inte säkert för förvaring men fungerar bra för temporära överföringar. Jag gör enbart så för att dela upp summan och skicka runt det lite så inte allt går in på SR från samma håll så att säga.

SR 'tumblar' redan dina insättningar så som bitcoinfog, onödigt att betala extra för den tjänsten så länge man sysslar med något så simpelt som narkotikabrott.

Säg mig, vad är du paranoid över?
Jag misstänker att din bild av rättsväsendet ev. är fläckat av för mycket CSI och liknande verklighetsfrånvarande polis-serier/filmer. Polisens resurser, kompetens och lagliga förmåga förhindrar i princip att de någonsin fäller någon för köp av droger bara för man köpt BTC. Steget från ett BTC-köp till att en åklagare kan bevisa att dessa BTC gått till att köpa droger är extremt långt. Kom ihåg att bevisbördan ligger hos rättssystemet, de måste bevisa vad du använt dina BTC till, du måste inte bevisa vad du inte gjort med dem.

Så, oavsett hur man skaffar BTC, skulle rättsväsendet av något skäl fråga så bara neka till drogköp, sedan tar det stop för rättsväsendet kommer inte kunna tekniskt binda dig längre än så.

Jag vill inte ens att misstanken ska finnas. Hade jag bara brytt mig om om jag blir fälld eller inte hade jag varit lugnare. Den där extra vägen genom bitcoinfog va mer för säkerhet mellan växlingssidan och SR. Att köpa bitcoins oroar mig inte.
Citera
2013-02-26, 19:36
Medlem
Citat:
Jag vill inte ens att misstanken ska finnas. Hade jag bara brytt mig om om jag blir fälld eller inte hade jag varit lugnare. Den där extra vägen genom bitcoinfog va mer för säkerhet mellan växlingssidan och SR. Att köpa bitcoins oroar mig inte.

Vilken misstanke? Att du köper BTC kommer aldrig höja någon misstanke. Plockar de något brev ställt till dig med knark i, ja då är du redan misstänkt.

Förklara sansat vad du är rädd för, jag lovar att det är till största delen irrationell paranoia vilket är så himla onödigt att dras med.
Citera
2013-02-26, 19:53
Medlem
Citat:
Vilken misstanke? Att du köper BTC kommer aldrig höja någon misstanke. Plockar de något brev ställt till dig med knark i, ja då är du redan misstänkt.

Förklara sansat vad du är rädd för, jag lovar att det är till största delen irrationell paranoia vilket är så himla onödigt att dras med.

Paranoian kommer inte från att köpa bitcoins. Om de tar mitt brev och sen länkar mitt bankkonto till SR, det är där noian kommer från. Att mitt bankkonto kan kopplas till ett bitcoinköp bryr jag mig inte om om de inte kommer längre än så. Det va därför jag undra om bitcionfog eftersom någon i SR-tråden använde sig av det sättet.
Vad jag har förstått det som så är det inte så många som kör
Bankkontot > mt.gox > SR , utan det verkar vanligare med fler stopp än så.

Det tror jag säkert
Citera
2013-02-26, 20:06
Medlem
Inser nu att detta är BTC-tråden och inte SR-tråden, detta ligger och balanserar mellan dessa trådar så jag är osäker vart det hör hemma egentligen, någon mod får flytta om det anses lämpligt.

Citat:
Om de tar mitt brev och sen länkar mitt bankkonto till SR, det är där noian kommer från.

Se där ligger problemet, vilket är vad jag försöker förklara. De kommer aldrig någonsin kunna binda ditt bankkontot till en transaktion till SR. Du måste förstå att polisen inte har den blekaste aning om vilka adresser som används av SR eller inte. Allt de kan spåra (precis som vem som helst) en en hiskelig massa transaktioner till olika adresser med okända ägare som omöjligen går att spåra. Att du då köpt BTC för 10 000 veckan innan spelar ingen roll även om utredarna misstänker att du använt dessa pengar till ditt köp, bevisbördan ligger hos dem och de kan inte bevisa något mer än så.

Paranoida nybörjare som frågar och samtidigt ger varandra råd är skälet till varför det ser ut som alla skickar sina pengar genom anonymiseringstjänster, själv började jag betydligt mer paranoid med mina köp jag med, men efterhand som man sätter sig in i ting mer och mer så inser man hur onödigt och helt meningslöst vissa försiktighetsåtgärder är.

Min favorit bland paranoida BTC-köpare är dem som nojjar över ev. butikskameror hos kvartersaffären. Som om polisen skulle beslagta övervakningsfilmer för en 5/10:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in