2011-12-09, 23:51
Medlem
det svarar inte direkt på din fråga men lite info om hur de tänker finns på wikin iaf. https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability
speciellt vid Storage och Network structure

det vore ju coolt om man kunde dela upp transaktionshistoriken i nätverket.
Citera
2011-12-10, 01:17
Medlem
Tycker att den webbsidan bekräftar det jag trodde. Desto längre systemet fortgår så liknar det mer och mer det systemet vi har idag. Bitcoin absolut starkaste sidor kommer försvagas när transaktionsmängden går emot oändligheten.

Det som behövs är något sätt som raderar historiken, inte fan ska man behöva spara varenda transaktion pelle svanslös har gjort. Tänk vilket slöseri på resurser det måste vara. Som att spara varenda kvitto på allt alla människor någonsin har fått och för allt. Detta ska dessutom så många som möjligt göra - det är katastrofalt. Detta måste förändras, det är kritisk via mig.
Citera
2011-12-10, 01:21
Medlem
du läste det om att man kunde skala av 73% av de redan genererade blocken pga att de var tomma på pengar va?
tyckte annars det var ett rätt gott tecken.
Citera
2011-12-10, 02:32
Medlem
Men det grundläggande problemet kvarstår, om systemet kräver mer och mer resurser som varje enskild användare måste ha, så är det kört. Att kunna minska procentbörden är självklart bra, men det ger bara längre tid, det skjuter problemet framför sig. Systemet kommer leda till att de kommer finnas till slut få aktörer som ens har lagringskapaciteten samt datorresurserna att kunna vara synkroniserat med nätverket (som hela tiden kräver mer).

Dessutom så antar de att allt kommer bli billigare, så behöver det inte ligga till. Det kanske blir billigare till 10 Gb/s, men efter ett viss gräns så ökar det markant, då det kommer kräva en hel överhängde infrastruktur förändring. Dessutom finns alltid ett minimun pris och det är knappast 0.

Det jag menar är med andra ord, systemet kommer gå emot att ett fåtal aktörer styr hela systemet i framtiden istället, då ingen annan någonsin kommer kunna hinna ikapp historiken samt kunna ha resurserna till det.
Citera
2011-12-10, 17:40
Medlem
Om man har sålt Bitcoins vi MtGox. Hur kan man då vidare skicka pengarna man fick till ett bank konto?
Citera
2011-12-10, 19:33
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
Om man har sålt Bitcoins vi MtGox. Hur kan man då vidare skicka pengarna man fick till ett bank konto?

Tryck på "Funding Options" och sedan på "Withdraw Funds" och välj sedan "International Wire" och plugga in alla uppgifter som dom behöver. Fråga din bank för att ta reda på vad ditt IBAN och Swift är.
Citera
2011-12-19, 20:51
Medlem
har inte testat det själv men https://www.bitinstant.com/ verkar göra det många frågat om i tråden. att sätta in funds snabbt på tradehill och mtgox.
Citera
2011-12-28, 23:28
Medlem
Beställde precis lite coins från Get-bitcoins.com med en SEPA överföring från SEB, någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar för mina coins att komma in på Bitcoins kontot?

Mvh
Citera
2011-12-29, 00:32
Medlem
klos_s avatar
Den som kan skicka ett PM och förklara hur detta fungerar hade varit en ängel, har läst och läst och läst men ändå inte greppat det. Det jag tror att jag förstår är att man måste sätta in pengar på ett PayPal-liknande konto för att sedan skicka pengarna ifrån det till tex. Mt.Gox, och där på något sätt byta sig till Bitcoins(?).
Citera
2011-12-29, 01:06
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Den som kan skicka ett PM och förklara hur detta fungerar hade varit en ängel, har läst och läst och läst men ändå inte greppat det. Det jag tror att jag förstår är att man måste sätta in pengar på ett PayPal-liknande konto för att sedan skicka pengarna ifrån det till tex. Mt.Gox, och där på något sätt byta sig till Bitcoins(?).

Vad exakt är det du inte förstår`?
Citera
2011-12-29, 14:40
Medlem
d0s avatar
Gigantisk vägg på http://mtgoxlive.com/orders vid $3.9, någon som köper för $107000
Citera
2012-01-02, 18:42
Medlem
Sockerbits avatar
Har testat att föra över en del pengar på Swedbank till Mt. Gox via international wire. Tar tydligen flera dagar med Swedbank och Nordea enligt uppgift. Någon som har andra banker som kan berätta hur snabbt det går för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in