Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Jag är saklig och det som driver mitt engagemang är beroende av att jag inte gillar att folk/får luras in i misär och spekulationshets.
Hade det verkligen varit på det viset hade du sagt vad alla andra (de bitcoin-troende inkluderade) redan sagt;
- Ingen vet om Bitcoin kommer att överleva, om inte så kommer kursen gå mot noll
- Bitcoin är alltså en högriskinvestering
- Lägg inte mer pengar än vad du har råd att förlora
- Kursen kommer fortsätta vara väldigt volatil
Men det säger du ju inte. Istället inriktar du dig på att försöka tala om för folk att de
inte ska bry sig eftersom det, enl. dig, bara är en bubbla och pyramidspel. Att låta folk bestämma för sig själva är tydligen inget vi kan tillåta.
Jag råder ingen att investera i Bitcoin. Personligen har jag gjort det. Men det är mitt val, baserat på mina analyser. Har jag fel, och du rätt, skulle ett sådant råd visa sig vara mycket dåligt. Jag vill inte ge dåliga råd, jag
vet ju inte. Å andra sidan, om Bitcoin kommer revolutionera världen som somliga påstår så vore det bästa för oss alla att basen av småinvesterare var så bred som möjligt, dvs så många som möjligt hade gjort en liten investering innan de stora pengarna rullar in. Visste jag att detta skulle hända skulle jag försöka tala om för folk att göra en liten investering. Men jag vet ju inte. Jag kan ha fel, så det vore fel att råda. Det gäller dig också. Om du har fel och vi faktiskt går mot en framtid dominerad av Bitcoin så har din predikan varit rent skadlig för folk. Har du någonsin reflekterat över effekten dina skriverier kan ha
om du har fel?
Förhoppningsvis blir du avfärdad som extremist, så skadan blir inte så stor.