Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Hur kommer värdet på bitcoins förändras de kommande åren? Jag vet att det är omöjligt att säga men ni verkar ha mer koll än mig!
Ett år i aktiemarknaden är en vecka med svängningar i USD/BTC, tre dagar är rent mycket: Hög 149.08 låg 122.71 senaste 3d.. Kolla "Bitcoin Day Trading" tråden för en bild på kort sikt (vi är i en fin bull-kanal just nu).
På jättelång sikt (=månader/år) är Bitpay vad du bör följa med på. Idag är det BitPay, BMR (Black Market Reloaded) och SR (Silk Road, utkonkurrerat av BMR nu) som har stört omsättning. Vad som sker på Bitcoin-börsen MtGox ifrån dag till dag är en ting, tänker du månader/år så är det det fundamentala som är viktigare.
Kolla om Bitpay här:
http://www.marketwatch.com/story/bitpay-eclipses-silk-road-in-bitcoin-sales-with-explosive-52m-march-2013-04-02
Det $5.2 talet är lite "skewed" tack till avalons +-3M ASIC-auktion, men talet på antal som accepterar Bitcoin som betalningsmedel går fortfarande upp i ett högt tempo.
Antalet som är med i BTC för spekulation ifrån dag till dag är en ting, på lång sikt är hur många som använder BTC till å betala för faktiska varor och tjänster viktigare. Det är fortfarande länga till du kan gå på ICA och köpa mjölk med Bitcoins på mobilen, men det finns redan lösningar. Om du driver cafe så kan du redan nu skaffa dig en betalningsterminal där folk kan använda sin smart-telefon (android/ios/etc) till å betala med Bitcoins.
En Bitcoin kan delas i 0.00000001. 0.001 BTC = 1mBTC. Själv tror jag det endast är en fråga om tid för vi ser priser och handlar i mBTC och vi kommer berätta våra barn om "den gång då vi fick köpa en hel BTC för $100", precis som det nu är lite sådär "den gång då vi fick en hel BTC för $1" (och det är inte särskilt länga sedan).
Protip: Om du vill investera någon stor summa i BTC så är det viktigt å ta det piano ett tag ifrån du får dina EUR eller USD eller SEK in på en BTC börs. Senaste veckan har vi haft hög 166.43 låg 120.09. Det här kommer falla, och det styggt. Inte idag, inte i morgon, inte garanterat för över 250+. Ingen vet exakt var man bör sätta sina shorts. Time will show. Om du vill in i BTC så får du bättre ingång om du väntar med tålamod på nästa bubble-pop / bullflag / korrektion. Det kan ta en vecka och det kan ta en månad. BTC kommer finns kvar nästa år och året efter det. Anledning till bra entry kommer jämt, det är inte något smart å köpa på bäst på en gång. Vi hade dobbel botten 50-60, just nu ny dobbel botten 120-128, nästa blir högre. Kanske högre än här, vad vet jag - jag utgår ifrån det. Vänt på näste gång det faller, vänt till det går lite upp igen och sen ner (inte ofta marknader går upp på första försök efter korrektion) och köp sen rakt efter botten två är satt (vänt och se att det blir en dobbel botten, för alla marknader kan bryta ner på andra försök).