2013-04-30, 12:52
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Det finns ju inget annat än psykologiska skäl till varför prisnivån är på just denna nivå. Det finns inget egentligt värde i bitcoin. Skälet till att vilja ha en viss valuta är ju för att man behöver använda pengarna för betalning, men väldigt få ställen accepterar bitcoin. Dessutom vill man ju ha en valuta som är pålitlig och stabil, och det kan man ju knappast säga om Bitcoin.

Men det är väldigt intressant att se hur det utvecklar sig. Just nu är ju bitcoin lite i ropet, men på sikt borde intresset svalna och priserna falla. Vad händer om priset faller under nivån för vad det kostar att mine:a? Slutar det produceras coins då?

Kolla bara 20 år bakåt i tiden. Hur stabil var Sveriges valuta? Hur stabilt känns det i Cypern. Hur känns € överhuvudtaget. Dollarn är också osäker, vad händer när oljan inte är lika eftertraktad alternativt slutas handlas i dollar. Hur många gånger har Argentina, Mexiko och andra länder kursat. Det finns inte så himla mycket som backar dagens valutor heller.

Det finns ett värde i bitcoin eftersom du kan handla snabbt, billigt och smidigt över hela världen.
Citera
2013-04-30, 13:04
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Det finns ju inget annat än psykologiska skäl till varför prisnivån är på just denna nivå. Det finns inget egentligt värde i bitcoin. Skälet till att vilja ha en viss valuta är ju för att man behöver använda pengarna för betalning, men väldigt få ställen accepterar bitcoin. Dessutom vill man ju ha en valuta som är pålitlig och stabil, och det kan man ju knappast säga om Bitcoin.

Men det är väldigt intressant att se hur det utvecklar sig. Just nu är ju bitcoin lite i ropet, men på sikt borde intresset svalna och priserna falla. Vad händer om priset faller under nivån för vad det kostar att mine:a? Slutar det produceras coins då?

Tror jag inte.. OM många slutar minea betyder det att svårighetsgraden sänks och de som faktiskt minear gör coins i högre takt. Sen beror det på vad man har för mål med miningen i sig.. vissa gör det halvt på kul och möjligen tjäna nån slant medans andra kanske går in mer hard core
Citera
2013-04-30, 14:40
Medlem
Ludermassignegers avatar
Om jag köper på mig ett gäng bitcoins, reggas jag i någon databas så att man kan spåra det tillbaks till mig?

Kan jag sedan sälja det vidare till privatpersoner via någon blocketliknande sida?
Senast redigerad av Ludermassigneger 2013-04-30 kl. 14:44.
Citera
2013-04-30, 17:06
Medlem
bzeros avatar
Är det någon som har lyckats få ut sina pengar från MtGox här? Jag gjorde ett uttag för någon vecka sedan och nu har pengarna kommit tillbaka in på mitt MtGox-konto igen men runt 13 USD fattas, är helt säker på att jag har angivit rätt uppgifter.
Citera
2013-04-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Om jag köper på mig ett gäng bitcoins, reggas jag i någon databas så att man kan spåra det tillbaks till mig?

Kan jag sedan sälja det vidare till privatpersoner via någon blocketliknande sida?

Finns de som säljer BC på tradera.
Citera
2013-05-01, 07:27
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Är det där verkligen så smart? Jag är övertygad om att bitcoinpriset på ett par månaders sikt kommer att gå högre än vad det står idag, men jag är inte så säker på att det kommer någon krasch däremellan.

BTC @*133 USD nu lol

"inte så säker på att det kommer någon krasch däremellan" lol

tog tillbaks här, blankar igen förste försök upp, prövar ny ingång $138. target låga 120s / höga 110s?

good luck longers
Senast redigerad av oyvinds 2013-05-01 kl. 07:29.
Citera
2013-05-01, 08:34
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger

Du kan skicka dem till vem som helst så du kan sälja dem genom en papperslapp i lokala livsmedelsbutiken om det är så.
Citera
2013-05-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
BTC @*133 USD nu lol

"inte så säker på att det kommer någon krasch däremellan" lol

tog tillbaks här, blankar igen förste försök upp, prövar ny ingång $138. target låga 120s / höga 110s?

good luck longers

Kan man blanka? Hur och var?
Citera
2013-05-01, 10:28
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Kan man blanka? Hur och var?

Blankar på BFX, säljer alla försök upp. Target 128 nu.

https://www.bitfinex.com/

Skicka BTC eller USD, sätt BTC eller USD (USD nu, självklart) på margin wallet och lån så mycket BTC du behöver med backing av USD och sälj, köp tillbaks sen
Citera
2013-05-01, 12:42
Medlem
Sopgubbes avatar
Är Silkroad fortfarande nere?
Citera
2013-05-01, 16:05
Medlem
Bimboankans avatar
Kanske lite OT, men hur förvarar ni era BTC, och vilket är det bästa sättet?.
Hade ett e-mail för några dagar sen när jag vaknade upp på morgonen.

stod att någon hade försökt att logga in på min "blockchain acc" Jag ignorera detta då jag inte har några Coins på det.

Sen fick jag ett ytligare e-mail några dagar senare att någon hade försökt logga in på det.
så då tänkte jag wtf jag fixar tvångs inloggning med authorizer på mobilen.

Atm så har jag dom på datorn i en wallet. (utan kryptering)
Citera
2013-05-02, 02:21
Medlem
Trojanvalutan gör återigen skäl för smeknamnet https://bitcointalk.org/index.php?topic=191039.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in