2013-04-14, 16:58
Medlem
Urbanfests avatar
Vad sysslar folk på kapiton med? Riktiga idiotköpordrar..
Citera
2013-04-14, 16:58
Medlem
kemisksubstanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakaph8s
Först för du över SEK till kapiton via bankgiro, sen klickar du på "trade" och buy. Då står en rekommendationskurs du kan köpa till, och håller du dig till den så brukar köpet gå igenom snabbt.

När du sedan har funds i BTC kan du skicka till valfri address mha "withdraw" och "withdraw bitcoins". Klistra in 1HjUwor79SmXRmoRGigwEGJYW5uWREUDtd i addressfältet och 0.0953 på amount.

Ok tack nu vet jag hur det fungerar Men jag satte in pengar och handa bitcoins för en vecka sen och nu har värdet gått ner till hälften, blir ju en dyr afär att handla
Citera
2013-04-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfest
Vad sysslar folk på kapiton med? Riktiga idiotköpordrar..

Det är ju sälj som är alldeles för högt.

Bitcoinpriset är atm $97 = 618:-

Lägsta på Kapiton är atm 830:-

De har för liten volym...

Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Vad grundar du detta på?
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Tänkte fråga det samma, vad tusan får dig att tro detta?

För att det var en enda selloff i samband med att MtGox gick ner i 12h som drev ner priset?
För att det inte var någon bubbla som sprack där folk paniksålde?
För att Bitcoin funkar lika bra och har lika goda framtidsutsikter som det hade på $260?
För att priset gick ned till $58 och redan återhämtat sig till $98 på två dagar?
För att det är massa nya exchanges på gång som kommer befria oss från trasiga MtGox?
Senast redigerad av bullgnome 2013-04-14 kl. 17:34.
Citera
2013-04-14, 17:38
Bannlyst
Hur funkar det med kapiton? Hur långt tid tar det innan man får sina pengar, efter det att man har klickat "sälj". (När man säljer bitcoins dvs)
Citera
2013-04-14, 17:42
Medlem
Citat:
Hur funkar det med kapiton? Hur långt tid tar det innan man får sina pengar, efter det att man har klickat "sälj". (När man säljer bitcoins dvs)

Det går oftast snabbt om man inte sätter priset för högt. Snabbt som i 10-15 sekunder.
Citera
2013-04-14, 17:44
Medlem
Citat:

Du får pengar när någon gör en Köp-order till samma eller högre pris.
Alla Sälj-ordrar med lägre pris än dig prioriteras först.
Följer man det rekommenderade priset brukar det gå direkt.
Citera
2013-04-14, 17:44
Medlem
Sen till festen, men det här verkar ju väldigt intressant och får mig att inse att jag inte har så bra koll alls på hur man värderar valutor. Hur värderar man valutor i vanliga fall? Hur värderar man en sådan här valuta som helt saknar, eh, bakomligganade "system"?

Svenska kronor används ju vid import/export gentemot andra valutor och beroende på hur den svenska ekonomin eller handelspartners utvecklas så kan man ju göra en gissning. Men hur mycket av handeln i Bitcoins är verkligen för att köpa varor/tjänster och hur mycket är bara ren spekulation? Finns det någon "riktig" valuta som rör sig så här svängigt?
Citera
2013-04-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Sen till festen, men det här verkar ju väldigt intressant och får mig att inse att jag inte har så bra koll alls på hur man värderar valutor. Hur värderar man valutor i vanliga fall? Hur värderar man en sådan här valuta som helt saknar, eh, bakomligganade "system"?

Tillgång och efterfrågan.
Citera
2013-04-14, 17:52
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Många av oss har redan tagit ut en vinst, så nä, vi kommer inte bli besvikna.

Många av oss tror att det är en form av pyramidspel där ni få som kom in tidigt gärna vill få in fler på detta nya fenomen. Finns dom som påstår att "bitcoin är framtiden" men jag ställer mig tveksam till den nya halvhemliga valutan.

Mvh
Citera
2013-04-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Många av oss tror att det är en form av pyramidspel där ni få som kom in tidigt gärna vill få in fler på detta nya fenomen. Finns dom som påstår att "bitcoin är framtiden" men jag ställer mig tveksam till den nya halvhemliga valutan.

Mvh

Det är inte särskilt hemligt. Både p2p-nätverket och logiken bakom är open source. Skaparen insåg att den här formen av system inte skulle fungera om det inte var på det viset.
Citera
2013-04-14, 18:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann

Mvh

Du föredrar de helhemliga fiatvalutorna istället?
Citera
2013-04-14, 18:14
Bannlyst
Så, då satte man in sina bitcoins på kapiton. Hoppas att allt går smidigt nu då. Till höger finns det ett fälet där det står
Sälj: 780
Köp: 720.001

När jag säljer mina bitcoins, är det altså X btcs * 720kr som gäller?

På MtGox är senaste priset 632kr, men på kapiton är den 780. Stämmer verkligen det?
Senast redigerad av UncleDolanPls 2013-04-14 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in