Citat:
Ursprungligen postat av snwk
Tror du att bitcoin kan vara någonting som är värt att investera i på lång sikt?
Jag är verkligen för att inte stödja dem centrala bankerna på något sätt möjligt, men eftersom människor blir dödade av drones för att dem ska ha kvar makten att trycka pengar så är jag minst sagt skeptiskt till att detta kommer att fungera i framtiden. Hur länge har du spelat?
Jag vet inte riktigt vad de ska göra för att stoppa det. Det är en fiat-valuta som alla andra och har lägre kostnader än paypal som är ett betalningsmedel men ingen valuta. Alla valutor har ju stor risk, även dollar har ju extrem volatilitet. Det fina med bitcoin är ju att man kan sälja den till vilken valuta som helst på ett flexibelt och billigt sätt. Å andra sidan finns det inget land som backar valutan, men om man kollar på svaga länder så finns det ingen riktigt backning heller.
Det andra stabila med bitcoin är att den används av underground-marknaden och kommer alltid ha ett värde för dessa personer.
Vidare, desto fler e-handlare som anammar betalningssättet gör ju bara att utbudet kommer att öka.
Bara mina tankar. Men som sagt det kan lika gärna gå åt helvete. Risken är skyhög men det är avkastningsmöjligheterna också.