2012-06-06, 19:47
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskardata
Känns ju inte bra ifall man är tvungen att använda VPN för sin säkerhet. Trodde prio ett var just anonymitet. Vet du detta eller är det något du bara säger?

Utan VPN eller liknande tjänster så kommer din IP-adress alltid finnas någonstans i nätet hur du än vrider och vänder på det. BitCoin kan inte skydda dig från dessa saker ungefär som att kontanter inte gör dig osynlig för kameror.
Citera
2012-06-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Utan VPN eller liknande tjänster så kommer din IP-adress alltid finnas någonstans i nätet hur du än vrider och vänder på det. BitCoin kan inte skydda dig från dessa saker ungefär som att kontanter inte gör dig osynlig för kameror.

Men vid användande av mobilt bredband spelar det ingen roll, korrekt?

Är en plånbok genom hemsida tvunget, se https://blockchain.info/. Räcker det möjligen att spara på skrivbordet, plånboken dvs. Och är man inte tvungen att uppge sin riktiga identitet vid flera steg, verkar vara en hel djungel av sidor man behöver registrera sig på innan pengarna ligger på kontot.
Citera
2012-06-06, 23:28
Medlem
Klart du kan ha VPN till mobilt bredband.

Jag köper på https://intersango.com/ och skickar bitcoins till min plånbok på datorn som jag laddar ner från den officiella hemsidan. Där ifrån betalar jag VPN och seedbox. Detta innebär att det inte finns inga uppgifter om mig någonstans. Givetviss är allt fake namn, mail, ip you name it. Känns bra
Citera
2012-06-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForrestGump
Klart du kan ha VPN till mobilt bredband.

Jag köper på https://intersango.com/ och skickar bitcoins till min plånbok på datorn som jag laddar ner från den officiella hemsidan. Där ifrån betalar jag VPN och seedbox. Detta innebär att det inte finns inga uppgifter om mig någonstans. Givetviss är allt fake namn, mail, ip you name it. Känns bra

Jo men vad är meningen med VPN när du använder mobilt bredband? Jag förstår, i ärlighetens namn litar jag trots detta inte fullt ut på en VPN - kanske man borde ta och göra....
Citera
2012-06-07, 11:59
Medlem
Är det mobilt bredband alla sätter in en sticka i datorn. Så har du ett ip som du kan dölja eller att du kör internet via din mobil (Delat internet)har du ett ip som kan döljas genom VPN i telefonen om det är tex iphone
Citera
2012-06-07, 12:23
Medlem
Citat:
Jo men vad är meningen med VPN när du använder mobilt bredband? Jag förstår, i ärlighetens namn litar jag trots detta inte fullt ut på en VPN - kanske man borde ta och göra....

Tror du att att du är helt anonym bara för att du kör på mobilt bredband?
Citera
2012-06-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForrestGump
Är det mobilt bredband alla sätter in en sticka i datorn. Så har du ett ip som du kan dölja eller att du kör internet via din mobil (Delat internet)har du ett ip som kan döljas genom VPN i telefonen om det är tex iphone

Förstår vad du syftar på, men hur skall de binda mig till en IP jag inte står på, rättare sagt ingen?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tror du att att du är helt anonym bara för att du kör på mobilt bredband?

Ja det tror jag tills dess du gett mig en förklaring om varför jag inte är det.

Vart finner jag svar på övriga frågor?
Senast redigerad av Fiskardata 2012-06-07 kl. 19:47.
Citera
2012-06-07, 19:41
Medlem
von-Mansteins avatar
Citat:
Ja det tror jag tills du ger mig en förklaring om varför jag inte är det.

Det förutsätter att du köper ett kontantkort och stoppar i (dvs. ej abonnemang). Dessutom kan de ju se vilken mast det specifika kontantkortet är uppkopplat mot. Precis som med mobiltelefoner alltså.
Citera
2012-06-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-Manstein
Det förutsätter att du köper ett kontantkort och stoppar i (dvs. ej abonnemang). Dessutom kan de ju se vilken mast det specifika kontantkortet är uppkopplat mot. Precis som med mobiltelefoner alltså.

Självfallet är det tal om kontantkort och inte abonnemang. Antar att dom andra också förstår det. Vad hjälper det att veta vilken mast som bredbandet är uppkopplat mot, stor area och vi talar inte om mord.

Är endast nyfiken på hur anonym man faktiskt kan bli genom ett ynka mobilt bredband.
Citera
2012-06-07, 20:26
Medlem
Alltså, vad ligger värdet på av en bitcoin egentligen..?! Något som kostade typ 8.07B, lyckades jag få fram att 1bitcoin = 44kr = det skulle bli 8.08x44kr.. Något runt 355kr.. Detta kostar inrikes runt 1000kr, så antar att denna uträkning är någonstans åt helvete

Var tusan hittar jag en säker sida som säljer bitcoins, där det framgår enkelt vad dom kostar? Tack på förhand!
Citera
2012-06-07, 21:04
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Stacy
Alltså, vad ligger värdet på av en bitcoin egentligen..?! Något som kostade typ 8.07B, lyckades jag få fram att 1bitcoin = 44kr = det skulle bli 8.08x44kr.. Något runt 355kr.. Detta kostar inrikes runt 1000kr, så antar att denna uträkning är någonstans åt helvete

http://bitcoincharts.com/markets/

Ser inte varför din matte ska vara fel.
Citera
2012-06-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
http://bitcoincharts.com/markets/

Ser inte varför din matte ska vara fel.
Hmm, ok. Sjuk billig sak isåfall säger jag bara 1/3 av det som det kostar här ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in