2013-01-26, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marangoni
Jag tänker inte försvara Kapiton då jag är rätt ny på det här. Jag håller med om att dom är rätt dyra men, jag köpte faktiskt 6 BTC där för ett par dagar sen för 122 kr när deras rekommenderade pris låg på 140 såå.. stirra er inte helt blinda på priserna.

För samma antal dagar sen köpte du dem för 95-105kr på andra mer välrenommerade sidor, dvs. hela 16-28,5% högre. Ni gör självklart som ni vill, men runt 15-30% är en hel del och för mycket i min smak, 1-3dagar extra är det lätt värt.
Senast redigerad av Orax 2013-01-26 kl. 02:56.
Citera
2013-01-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
För samma antal dagar sen köpte du dem för 95-105kr på andra mer välrenommerade sidor, dvs. hela 16-28,5% högre. Ni gör självklart som ni vill, men runt 15-30% är en hel del och för mycket i min smak, 1-3dagar extra är det lätt värt.

Måste man växla sina kronor till euro för att föra över pengar till Bitcoin-24?
Citera
2013-01-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lill.snorre
Måste man växla sina kronor till euro för att föra över pengar till Bitcoin-24?

"Ja", men detta sker i samma veva som du överför pengarna via en SEPA-överföring och kräver alltså inget extraarbete. Man gör en överföring i EUR, vilket banken drar från ditt konto i motsvarande värde.
Citera
2013-01-27, 00:10
Medlem
Hur spekulerar ni? Hålla bitcoinsen inne i sin wallet eller sälja? Ganska många har börjat prata om en bubbla.
Citera
2013-01-27, 14:20
Medlem
johnthedickholmess avatar
frågor från en som har dålig koll.

Om jag köper Bitcoins via tex blockchain.info och jag vill sälja dom sedan. Säg att någon vill köpa 100 bitcoins av mig. Hur kan jag säkert få pengar utan att skicka iväg bitcoins först och viktigaste frågan. Var kan jag lösa ut dom. Om jag har tex 100 bitcoin över och vill växla dem mot sek igen?
Citera
2013-01-27, 19:52
Medlem
Har utan problem gjort en Bankgiro-betalning från Swedbank till Kapiton.
Ni som klagar på priserna på vet bara inte hur man handlar.

Klart inom loppet av 2 dagar!
Citera
2013-01-27, 20:01
Moderator
HelgeBuks avatar
Rekommenderar starkt Mt. Gox.

Och då håller jag ändå själv på med lite bitcoinförsäljning på hobbynivå.

Förutsatt att du har en scanner (och det har väl nästan alla nu? Eller så går det med att bara ha en digitalkamera och ta bilder på t.ex. elräkning och körkort) så är det lätt som en plätt att verifiera sitt konto där och handla bitcoins för ca 20 kr (avgiften för SEPA-överföring) och 0.6% avgift, det är helt enkelt en skitbra deal.

Att fylla i deras polska kontonummer och adress och sånt är väl lite krångligt första gången, men har du en vettig internetbank kommer den spara alla uppgifter till nästa gång.

Vad gäller Hoochers fråga, jag tror definitivt att det är en kortvarig bubbla, men det kommer kännas jäkligt surt att inte ha fyllt på nu om det skulle visa sig fortsätta uppåt hela våren.. Personligen tänker jag iaf avvakta, varken köpa eller sälja på ett tag. Köper kanske om det går under $15. Säljer möjligen om det går över $20. Jag har så lite att det rör sig om så små summor upp eller ner så jag är inte värst orolig för egen del.
Citera
2013-01-28, 13:12
Medlem
YoungCeasars avatar
Hur länge brukar proceduren ta att föra över pengar till sitt Kapiton-konto från en bank? Tacksam för svar asap.
Citera
2013-01-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungCeasar
Hur länge brukar proceduren ta att föra över pengar till sitt Kapiton-konto från en bank? Tacksam för svar asap.
För mig tog det en bankdag om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2013-01-28, 18:29
Medlem
YoungCeasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2L8
För mig tog det en bankdag om jag kommer ihåg rätt.

Okey okey, för grejen är att jag var på banken och satt in dom i Fredags. Och har ännu inte kommit in.
Citera
2013-01-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungCeasar
Okey okey, för grejen är att jag var på banken och satt in dom i Fredags. Och har ännu inte kommit in.

Nää gått segt..
Citera
2013-01-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Nää gått segt..

Svara inte på mail heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto