2013-04-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up

Jag nämnde tidigare i tråden hur lokala växelkontor borde kunna spara enorma summor på infrastruktur och handhavande av utländsk valuta på att använda bitcoin istället. Om det skulle finnas fysiska växelkontor för bitcoins i varje land skulle inget land behöva skicka sin valuta utomlands, och inget växelkontor skulle behöva ha utländsk valuta. Ska man till USA så skulle man kunna köpa bitcoins i Sverige och växla dem till dollar när man kommer fram, vilket eliminerar en massa kostnader för mellanhänder. Om WU överväger bitcoins på något sätt så skulle detta kunna vara framtiden.
Eliminerar mellanhänder? Mellanhänderna i Bitcoinbranschen verkar bara bli fler och fler, tyder på att Bitcoins inte är eller kommer bli så smidiga och avgiftsfria som förespråkarna hävdar.
Tror inte WU är så intresserade av att släppa in BTC i sitt sortiment om de inte tjänar mycket pengar på den businessen vill säga.
Citera
2013-04-18, 23:44
Medlem
Stig-Britts avatar
Uppe på $100 igen.

Gillar även denna: http://i.imgur.com/nP4Sbhf.gif
Citera
2013-04-18, 23:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Eliminerar mellanhänder? Mellanhänderna i Bitcoinbranschen verkar bara bli fler och fler, tyder på att Bitcoins inte är eller kommer bli så smidiga och avgiftsfria som förespråkarna hävdar.
Tror inte WU är så intresserade av att släppa in BTC i sitt sortiment om de inte tjänar mycket pengar på den businessen vill säga.
Whatever, folk som kan tänka förstår precis vilka mellanhänder och infrastrukturkostnader som elimineras.
Citera
2013-04-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Whatever, folk som kan tänka förstår precis vilka mellanhänder och infrastrukturkostnader som elimineras.
Men dom som "kan tänka" verkar å andra sidan inte tänka på Bitcoins höga infrastrukturskostnad alls.
Citera
2013-04-19, 00:31
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Du snackar så mycket skit hela tiden.

Det är välfritt att handla sina bitcoins på sidorna där folk handlar dem.

Om man redan har bitcoins och handlar med dem eller överför dem till varandra vad är priset då? ...
Citera
2013-04-19, 00:31
Medlem
oyvindss avatar
http://www.foxbusiness.com/news/2013/04/18/bitcoin-buzz-draws-western-union-moneygram/

"The fervor over the digital currency bitcoin has drawn interest from two of the world's largest movers of money.

Western Union Co. (WU) and MoneyGram International Inc. (MGI) are studying ways their customers could use their services to send and receive money transfers denominated in bitcoins, the companies' executives say."

ändrat: sorry, så inte att den linken redan var postad på sidan för
Senast redigerad av oyvinds 2013-04-19 kl. 00:34.
Citera
2013-04-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Du snackar så mycket skit hela tiden.

Inte alls men för dig som Yippiyeyande Bitcoinfanboy så är det kanske irriterande att jag drar upp en del av Trojanvalutans nackdelar.

Citat:
Det är välfritt att handla sina bitcoins på sidorna där folk handlar dem.
Ja men det kostar ju ockaå.

Citat:
Om man redan har bitcoins och handlar med dem eller överför dem till varandra vad är priset då? ...
Ska man handla med dom så tas ju ofta avgifter ut eller ges sämre kurs och Bitcoininfrastrukturen kostar massvis och ännu högre med tiden blir systemkostnaden för BTC som någon/några i slutändan betalar.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-04-19 kl. 01:01.
Citera
2013-04-19, 06:43
Medlem
brevlunds avatar
Hur gör man för att handla med bitcoins med den kurs som gäller för sekunden?

Kursen enligt http://preev.com/btc/sek ligger för sekunden på 764 kr/bc, för 40 timmar sen låg den på 423kr/bc.

På en av de svenska handlarnas sida står det att man får välja antal bitcoins och betala den kurs som gäller då transaktionen genomförs, det blir ju väldigt svårt att göra kontrollerade affärer på det viset.
Kanske man inte ens har råd att genomföra köpet om värdet fördubblats.
Citera
2013-04-19, 07:11
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Inte alls men för dig som Yippiyeyande Bitcoinfanboy så är det kanske irriterande att jag drar upp en del av Trojanvalutans nackdelar.

Ja men det kostar ju ockaå.

Ska man handla med dom så tas ju ofta avgifter ut eller ges sämre kurs och Bitcoininfrastrukturen kostar massvis och ännu högre med tiden blir systemkostnaden för BTC som någon/några i slutändan betalar.
Jag är ingen bitcoinfanboy och jag har aldrig vare sig använt eller handlat med valutan. Jag säger bara att du har fel och säger en massa muppigt här till ingen större nytta.

Hur kostar det att handla med sina bitcoins?

Hur kan det ges "sämre kurs" när valutan aldrig ändras?
Citera
2013-04-19, 07:12
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Hur gör man för att handla med bitcoins med den kurs som gäller för sekunden?

Kursen enligt http://preev.com/btc/sek ligger för sekunden på 764 kr/bc, för 40 timmar sen låg den på 423kr/bc.

På en av de svenska handlarnas sida står det att man får välja antal bitcoins och betala den kurs som gäller då transaktionen genomförs, det blir ju väldigt svårt att göra kontrollerade affärer på det viset.
Kanske man inte ens har råd att genomföra köpet om värdet fördubblats.
Kanske skickar du ett visst belopp och får en viss mängd bitcoins efter det?
Citera
2013-04-19, 09:10
Medlem
Citat:
Jag är ingen bitcoinfanboy och jag har aldrig vare sig använt eller handlat med valutan.
Could have fooled me!
Citat:
Hur kostar det att handla med sina bitcoins?
Ofta avgifter och sämre kurser/högre priser än om man handlar för riktiga pengar. Sen kommer det ju troligen tas ut transaktionsavgifter när det slutats mina coins..

Citat:
Hur kan det ges "sämre kurs" när valutan aldrig ändras?
BTC är ju kopplad mot andra valutor de som säljer i BTC ger ofta sämre kurs än börserna och tar dessutom avgifter.
Citera
2013-04-19, 09:14
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Could have fooled me!
Ja det verkar ju inte särskilt svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto