2013-04-10, 18:17
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Den här pajasen tror inte på guldmyntfot. Den här pajasen anser dock att guld är värt något för att bland annat Europeiska Centralbanken (ECB) har det som NUMERO UNO under ASSETS på sin BALANCE SHEET. KAPISH, min vän?

Check this out:
http://www.ecb.int/press/pr/wfs/2013/html/fs130404.en.html

Spännande shit won't you say! Eller tråkig shit...

Anyway, denna pajasen kommer inte störa andra pajaser längre...om inte BitCoin dyker upp på en CB's balance shit...för då *ävlar kommer denna pajasen att dyka upp igen i BitCoin tråden.

PS
Ja, just det, järn är värt något. Det stämmer bra det. Å andra sidan:
Allt som glimmar är inte guld.

Du förstår inte att GULD har ett värde för människor/stater/företag erkänner det som betalningsmedel.

Bitcoin har ett värde för FOLK/företag erkänner det som betalningsmedel.

Ser du likheten?

Sen kommenterade du inte artiklarna jag visade ang guld som inte existerar eller guld som ingen räknar.

ECB vem är den största uppbackaren av den banken? Tyskland? om ja Tyskland får inte tillbaka SITT guld från USA såååå existerar guldet då?
Citera
2013-04-10, 18:27
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Bitcoin har droppat 35$ nu, krash på g?

Hur mycket omsätts egentligen dagligen? Den enorma volatiliteten antyder att det rör sig om mycket små volymer, och då säger ju inte noteringarna så mycket om valutans verkliga värde.
Citera
2013-04-10, 18:29
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Bitcoin har droppat 35$ nu, krash på g?

Japp, nu har det gått ner till samma pris som för 12 timmar sen, solklar krasch! Ta skydd!!!

Omsättning på MtGox (har för mig att de står för ca 80% av bitcoinmarknaden) senaste 24h är ungefär 110 000 BTC om man bara räknar EUR och USD. Är väl några till i andra valutor men ganska försumbart. Så totalt kanske 150 000 BTC är en rimlig gissning. Drygt $30 miljoner alltså. Låter ju rätt mycket, men jämfört med andra valutor är det säkert skitlite.
Senast redigerad av HelgeBuk 2013-04-10 kl. 18:39.
Citera
2013-04-10, 18:35
Medlem
Dr.Spins avatar
Bitcoins är en valuta utan stat som backar upp den. I sig är det inget problem och samma sak finns inom andra områden.

T.ex har vi rikskuponger som bara gäller där man kan handla för dem (långt ifrån alla lunchställen) eller värdepapper som endast har ett värde för att bolaget som värdepapperet är en fraktion av har ett uppskattat värde av andra köpare. Priset sätts helt enkelt av att folk handlar med det och gemensamt sätter ett värde på tillgången.

Utvecklingen vi ser idag på Bitcoins är extrem och skriker bubbla (något som delvis även gäller för guld). Precis som förra gången så kommer bubblan att göda sig själv och sedan spricka för att byggas upp på nytt. Den här gången är inte annorlunda.

Man kan ju även roa sig med att klura på vad som kommer hända när det upptäcks en brist i krypteringen eller när skattemyndigheter runt omkring börjar jaga användare.
Citera
2013-04-10, 18:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Misstänkte att vi skulle rusa när vi slog igenom $200. Tror på rusning (more or less) fram till 270, sen lite lugnare takter ett tag.

Citera
2013-04-10, 18:37
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Bitcoins är en valuta utan stat som backar upp den. I sig är det inget problem och samma sak finns inom andra områden.

Grejen är ju att staterna bara ger sken av att backa upp valutorna. Det finns ingen egentlig uppbackning.
Citera
2013-04-10, 18:38
Medlem
VoodooThingss avatar
Hade varit intressant och se ifall någon gjort något klipp?
Hade 50 bitcoins i min ägo som jag köpte när dom var nere på 70 spänn/bitcoin, fast använde upp dom.
Känner sig lagom korkad nu.
Citera
2013-04-10, 18:40
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Den här pajasen tror inte på guldmyntfot. Den här pajasen anser dock att guld är värt något för att bland annat Europeiska Centralbanken (ECB) har det som NUMERO UNO under ASSETS på sin BALANCE SHEET. KAPISH, min vän?

Check this out:
http://www.ecb.int/press/pr/wfs/2013/html/fs130404.en.html

Spännande shit won't you say! Eller tråkig shit...

Anyway, denna pajasen kommer inte störa andra pajaser längre...om inte BitCoin dyker upp på en CB's balance shit...för då *ävlar kommer denna pajasen att dyka upp igen i BitCoin tråden.

PS
Ja, just det, järn är värt något. Det stämmer bra det. Å andra sidan:
Allt som glimmar är inte guld.

PS2

LOL Den som känner mig (mina post) kanske kan kommentera...

PS3
Ädelbög? Den har jag inte hört innan, Tack för den.

Puss å kram från ädelbögen!

Förlåt att jag kallade dig för pajas och andra förolämpningar i tidigare inlägg.
Jag vidhåller att kalla dig för Ädelbög. Det kan ses som Ljudbög ett skällsord eller inte
Citera
2013-04-10, 18:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Hade varit intressant och se ifall någon gjort något klipp?
Hade 50 bitcoins i min ägo som jag köpte när dom var nere på 70 spänn/bitcoin, fast använde upp dom.
Känner sig lagom korkad nu.

Klipp och klipp. Jag sitter på ~57 BTC. Köpte vid $25-$30 (början av feb) någonstans för 10.000. I skrivande stund värt typ 80-90k.
Citera
2013-04-10, 18:58
Medlem
HappyEndingss avatar
Arrghhh de har ju rasat med 200 kr nu på ett par timmar. Vad göra???
Citera
2013-04-10, 19:05
Bannlyst
som med dom andra höjningarna, den stiger fort, går ner lite, stannar där ett tag, repeat
http://venturebeat.files.wordpress.com/2013/04/bitcoin-chart-200.jpg
Citera
2013-04-10, 19:08
Medlem
Sådärja, då har man köpt lite bitcons!

Frågan är hur jag går vidare. Finns det någon guide för hur man får dem till "plånboken"? Är supernovis på detta som ni kanske har märkt.

Hur gör man med lösenord etc?

En rejäl nybörjarguide är vad jag behöver! Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in