2013-06-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighTek
Utveckla gärna.

USB-sticka
Citera
2013-06-27, 20:21
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Kanske http://www.bitcoin.se/kopa-bitcoins/
Okej, ska kolla på den sidan. Dock ser priserna väldigt höga ut, lägst priser har jag sett hos mtgox, finns det någon annan. Någon som har köpt därifrån? Går det smidigt och snabbt? Förstår inte hur man gör riktigt när man ska köpa.
Citera
2013-06-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smhi2
Okej, ska kolla på den sidan. Dock ser priserna väldigt höga ut, lägst priser har jag sett hos mtgox, finns det någon annan. Någon som har köpt därifrån? Går det smidigt och snabbt? Förstår inte hur man gör riktigt när man ska köpa.

Bitstamp brukar vara billigare än Mt.Gox.
Citera
2013-06-28, 16:38
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Bitstamp brukar vara billigare än Mt.Gox.
Oki då jag vet, förstår dock inte om jag t.ex. ska köpa från mtgox hur jag ska köpa. Ska jag skicka pengar från mitt konto till deras eller hur fungerar det?
Kapiton verkar enklast då det är svenskt, säg att jag för över pengar imorgon, när kan jag förvänta mig att ha dem på mitt konto hos kapiton?
Senast redigerad av smhi2 2013-06-28 kl. 16:58.
Citera
2013-06-29, 15:04
Medlem
Citat:
Oki då jag vet, förstår dock inte om jag t.ex. ska köpa från mtgox hur jag ska köpa. Ska jag skicka pengar från mitt konto till deras eller hur fungerar det?
Kapiton verkar enklast då det är svenskt, säg att jag för över pengar imorgon, när kan jag förvänta mig att ha dem på mitt konto hos kapiton?

Du betalar till ett bank- eller postgironummer, så det tar ju en till två bankdagar. Det vill säga, om du betalar idag så får du vänta över helgen och kanske en dag till. När du väl får in stålarna ska du sen köpa BC för dem. Du får Bitcoinsen i stort sett direkt efter att någon velat sälja dem till dig. Så det beror alltså på vilket pris du säger att du är beredd att ge. Om kursen ligger på 650 och du inte vill ge mer än 620 för dem så får du vänta till snån vill sälja för 620. Lägger du däremot ett bud på 650 eller 660 så får du dem typ inom en minut. Oftast.

Nästa stega är att föra över dina Bitcoins till den sida du vill handla på. Vilken det nu kan vara. Alternativt till din wallet. Det fixar du säkert om du bara kollar runt lite. Ganska lätt.

Sen är det bara att spendera eller gömma under madrassen tills de är värda 100.000 eller 0,5 kronor styck om 20 år.
Citera
2013-06-29, 21:10
Medlem
Citat:
säg att jag för över pengar imorgon, när kan jag förvänta mig att ha dem på mitt konto hos kapiton?

Kapiton är ett enmansföretag vilket gör att det händer att insättningar dröjer innan de dyker upp som tillgångar på ditt kapiton konto. Dvs att en utomlands överföring går ungefär lika snabbt. Dock enklare med kapiton eftersom det är en vanlig överföring.

Tycker du gör rätt i att stödja den svenska bitcoinmarknaden genom kapiton.
Citera
2013-06-29, 22:16
Medlem
Hej,

har precis köpt från kapiton.se men har ett problem. det står följande;

balans: 0BTC 714SEK

när blir mina SEK till bitcoins? måste man göra nåt mer?

tacksam för svar, första gången jag ger mig på det hära
Citera
2013-06-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRI22UE
Hej,

har precis köpt från kapiton.se men har ett problem. det står följande;

balans: 0BTC 714SEK

när blir mina SEK till bitcoins? måste man göra nåt mer?

tacksam för svar, första gången jag ger mig på det hära

Lägg en köp order via Köp. Där väljer du X-bitcoins till ett värde av X-sek styck.
Citera
2013-07-01, 17:23
Medlem
BobSacamanos avatar
Någon som vet ungefär hur många arbetsdagar det tar att föra över från en svensk storbank (t.ex. Nordea) till Mt.Gox?
Citera
2013-07-01, 20:17
Medlem
SoulAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Via internetbanken kan de spåra vart pengarna går såklart, men om du flyttar runt dina bitcoins mellan olika wallets så är det omöjligt att se vad du verkligen köper för dom. Angående att göra en kontantinsättning kan jag tänka mig att banken gärna vill att man är kund hos dom för att kunna göra en EU-betalning.

Nu har jag inte testat denna metod själv, men det skulle göra det väldigt svårt att spåra om det fungerar.

1. Köpa ett Spendon Mastercard hos Pressbyrån med den summa man ska köpa bitcoins för.
2. Använda kortet på tjänsten https://www.betalo.se och betala in till bankgirot som Kapiton använder.
3. Pengarna finns på kapiton och du kan shoppa, utan att du angett några som helst personuppgifter.

Sålänge kiosken/butiken du köper ditt spendon på inte har några övervakningskameror och du använder VPN på internet så ser jag inte hur de skulle kunna spåra dig.

Fungerar den här tjänsten Betalo.se? När jag skriver in Bg från kapiton.se så kommer det inte fram företagets namn. När jag skriver in företagets namn så kommer det fram helt annat Bg nummer. Vilket är rätt egentligen? Hur snabbt brukar det trilla in på hos mottagaren?

EDIT: Man måste ange person nummer osv. Detta är ju inte alls anonymt?
Senast redigerad av SoulAssassin 2013-07-01 kl. 20:21.
Citera
2013-07-01, 20:56
Medlem
http://static.starcitygames.com/www/images/article/12142010probasco1.png
Citera
2013-07-02, 14:26
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffe11
Du betalar till ett bank- eller postgironummer, så det tar ju en till två bankdagar. Det vill säga, om du betalar idag så får du vänta över helgen och kanske en dag till. När du väl får in stålarna ska du sen köpa BC för dem. Du får Bitcoinsen i stort sett direkt efter att någon velat sälja dem till dig. Så det beror alltså på vilket pris du säger att du är beredd att ge. Om kursen ligger på 650 och du inte vill ge mer än 620 för dem så får du vänta till snån vill sälja för 620. Lägger du däremot ett bud på 650 eller 660 så får du dem typ inom en minut. Oftast.

Nästa stega är att föra över dina Bitcoins till den sida du vill handla på. Vilken det nu kan vara. Alternativt till din wallet. Det fixar du säkert om du bara kollar runt lite. Ganska lätt.

Sen är det bara att spendera eller gömma under madrassen tills de är värda 100.000 eller 0,5 kronor styck om 20 år.

Citat:
Ursprungligen postat av 5park
Kapiton är ett enmansföretag vilket gör att det händer att insättningar dröjer innan de dyker upp som tillgångar på ditt kapiton konto. Dvs att en utomlands överföring går ungefär lika snabbt. Dock enklare med kapiton eftersom det är en vanlig överföring.

Tycker du gör rätt i att stödja den svenska bitcoinmarknaden genom kapiton.
Tack för svar båda två nu förstår jag hur detta fungerar. Satte dock in pengar hos kapiton går och ser dem fortfarande inte så lite nerövs är man, eftersom pengarna redan är dragna från kontot. Brukar det vara så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in