Citat:
Ursprungligen postat av
smhi2
Oki då jag vet, förstår dock inte om jag t.ex. ska köpa från mtgox hur jag ska köpa. Ska jag skicka pengar från mitt konto till deras eller hur fungerar det?
Kapiton verkar enklast då det är svenskt, säg att jag för över pengar imorgon, när kan jag förvänta mig att ha dem på mitt konto hos kapiton?
Du betalar till ett bank- eller postgironummer, så det tar ju en till två bankdagar. Det vill säga, om du betalar idag så får du vänta över helgen och kanske en dag till. När du väl får in stålarna ska du sen köpa BC för dem. Du får Bitcoinsen i stort sett direkt efter att någon velat sälja dem till dig. Så det beror alltså på vilket pris du säger att du är beredd att ge. Om kursen ligger på 650 och du inte vill ge mer än 620 för dem så får du vänta till snån vill sälja för 620. Lägger du däremot ett bud på 650 eller 660 så får du dem typ inom en minut. Oftast.
Nästa stega är att föra över dina Bitcoins till den sida du vill handla på. Vilken det nu kan vara. Alternativt till din wallet. Det fixar du säkert om du bara kollar runt lite. Ganska lätt.
Sen är det bara att spendera eller gömma under madrassen tills de är värda 100.000 eller 0,5 kronor styck om 20 år.