Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Japp, tror på det med, ligger på under 800 nu på kapiton. Får gärna sjunka nån hundring till tills pengarna kommer in

sen skjuta i höjden i helgen!
Det här är lite emot min intresse eftersom jag endast brukar sälja kapiton, men jag tycker ärlighet är bra någon gånger:
Tips till ni som köper på Kapiton: Många av er behöver en kalkylator / spreadsheets (Libreoffice Calc eller något). Kolla vad MtGox last * USDSEK är för ni lägger bids / köper på bäst.
MtGox last + $10 * USDSEK är absolut tillräcklig för att vi som kör arb trades vill sälja till er.
Ni kan i många fall på köpa på MtGox last + $5 * USDSEK.
Jag skriver det här eftersom jag ofta ser någon köpa MtGox last + $15-25 * USDSEK på Kaption. MtGox last nu är $116,7 = 743 SEK, MtGoxlast + $10 blir då 809 SEK
och redan det är överpris.
Om ni ligger under MtGox last * USDSEK på Kapiton säljer jag inte till er, men det är dumt å köpa till överpris. Då måste BTC stiga mycket bara för att ni skal få tillbaks vad ni betalade.
Varför berättar jag det här? Jag tycker inte Kaption är så välfungerande marknad just nu. Mer konkurrens på sälj-sidan så Kapiton hamnar närmare MtGox i USDSEK vill göra det lättare å handla där och det tror jag vill giva fler köpare. Köpare som är mer vakna vill också giva en mer välfungerande marknad och i det långa löp tror jag det vill göra det lättare å köpa / sälja till marknadspris.