2013-04-19, 10:07
Medlem
Hur svårt är det att skapa en konkurrerande valuta som fungerar på samma sätt?
Citera
2013-04-19, 10:14
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Hur svårt är det att skapa en konkurrerande valuta som fungerar på samma sätt?

Trivialt i och med att du kan ta Bitcoin och forka den till ett annat namn.
Citera
2013-04-19, 10:22
Medlem
Nazipolizeis avatar
Shiiit, +200kr bara över natten.
Fanns det möjlighet att förutse denna höjning?
Fan får in 2000 idag. (skulle kommit igår, liiiiite surt.)
Köper nog dem idag oavsett. Va tror ni, kommer det bli en till cp höjning och sen krash inom den närmaste veckan eller?
Citera
2013-04-19, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Shiiit, +200kr bara över natten.
Fanns det möjlighet att förutse denna höjning?
Fan får in 2000 idag. (skulle kommit igår, liiiiite surt.)
Köper nog dem idag oavsett. Va tror ni, kommer det bli en till cp höjning och sen krash inom den närmaste veckan eller?

Jag köpte mina coins för 800 kr då det var en "krasch", ångrar mig att jag inte väntade så jag kunde köpa dom för -400 kr.. men nu är det på uppgång igen.
1200 kr innan helgen är slut är min teori. vi får se gott folk!
Citera
2013-04-19, 11:00
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoamo
Jag köpte mina coins för 800 kr då det var en "krasch", ångrar mig att jag inte väntade så jag kunde köpa dom för -400 kr.. men nu är det på uppgång igen.
1200 kr innan helgen är slut är min teori. vi får se gott folk!
Fan vad segt, köppte upp 5 coins igår som var köpta för drygt 600 st, haha hade ju sparat in en tusenlapp om jag väntat till idag.
Citera
2013-04-19, 11:04
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Fan vad segt, köppte upp 5 coins igår som var köpta för drygt 600 st, haha hade ju sparat in en tusenlapp om jag väntat till idag.

same here, fan den här valutan är inte bra för nerverna.
Fan riskkapitalist var inte alls med i mina planer när jag tänkte köpa lite "godis"...
Förstår att folk skjuter skallen av sig vid jämna mellanrum i denna bransch.
Fan jag får ju spel när man inser att man hade kunnat tjäna 3-5k bara genom att ta ett annat beslut.
Om jag hade kört något sånär smart hade jag legat 5-10k plus nu.
Aja man lär sig, intressant är det i alla fall!
Citera
2013-04-19, 11:07
Medlem
Baskis avatar
Citat:
same here, fan den här valutan är inte bra för nerverna.
Fan riskkapitalist var inte alls med i mina planer när jag tänkte köpa lite "godis"...
Förstår att folk skjuter skallen av sig vid jämna mellanrum i denna bransch.
Fan jag får ju spel när man inser att man hade kunnat tjäna 3-5k bara genom att ta ett annat beslut.
Om jag hade kört något sånär smart hade jag legat 5-10k plus nu.
Aja man lär sig, intressant är det i alla fall!
Haha... men skoja inte riktigt frustrerande. Men kommer fler dippar å uppgångar, bara invänta nästa tåg =) Tror det kommer stiga till runt 900 sen sjunka igen för att sedan stiga ytterligare.

*Spekulation*
Senast redigerad av Baski 2013-04-19 kl. 11:11.
Citera
2013-04-19, 13:10
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Haha... men skoja inte riktigt frustrerande. Men kommer fler dippar å uppgångar, bara invänta nästa tåg =) Tror det kommer stiga till runt 900 sen sjunka igen för att sedan stiga ytterligare.

*Spekulation*

Japp, tror på det med, ligger på under 800 nu på kapiton. Får gärna sjunka nån hundring till tills pengarna kommer in sen skjuta i höjden i helgen!
Citera
2013-04-19, 14:54
Medlem
flumtracks avatar
En fråga som jag behöver snabbt svar! Jag har lagt en beställning från en hemsida genom banköverföring, men pengarna har inte gått igenom en till till själva shoppen, och det är genom btcx.se. Om jag trycker på ta bort betalning, får jag då tillbaks pengarna på mitt konto igen? BEHÖVER SVAR SNABBT, lite panik
Citera
2013-04-19, 15:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
En fråga som jag behöver snabbt svar! Jag har lagt en beställning från en hemsida genom banköverföring, men pengarna har inte gått igenom en till till själva shoppen, och det är genom btcx.se. Om jag trycker på ta bort betalning, får jag då tillbaks pengarna på mitt konto igen? BEHÖVER SVAR SNABBT, lite panik

Ja, det får du. Förutsatt att överföringen inte skett ännu, utan det ligger som en kommande överföring.
Citera
2013-04-19, 15:22
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Japp, tror på det med, ligger på under 800 nu på kapiton. Får gärna sjunka nån hundring till tills pengarna kommer in sen skjuta i höjden i helgen!

Det här är lite emot min intresse eftersom jag endast brukar sälja kapiton, men jag tycker ärlighet är bra någon gånger:

Tips till ni som köper på Kapiton: Många av er behöver en kalkylator / spreadsheets (Libreoffice Calc eller något). Kolla vad MtGox last * USDSEK är för ni lägger bids / köper på bäst.

MtGox last + $10 * USDSEK är absolut tillräcklig för att vi som kör arb trades vill sälja till er.

Ni kan i många fall på köpa på MtGox last + $5 * USDSEK.

Jag skriver det här eftersom jag ofta ser någon köpa MtGox last + $15-25 * USDSEK på Kaption. MtGox last nu är $116,7 = 743 SEK, MtGoxlast + $10 blir då 809 SEK och redan det är överpris.

Om ni ligger under MtGox last * USDSEK på Kapiton säljer jag inte till er, men det är dumt å köpa till överpris. Då måste BTC stiga mycket bara för att ni skal få tillbaks vad ni betalade.

Varför berättar jag det här? Jag tycker inte Kaption är så välfungerande marknad just nu. Mer konkurrens på sälj-sidan så Kapiton hamnar närmare MtGox i USDSEK vill göra det lättare å handla där och det tror jag vill giva fler köpare. Köpare som är mer vakna vill också giva en mer välfungerande marknad och i det långa löp tror jag det vill göra det lättare å köpa / sälja till marknadspris.
Senast redigerad av oyvinds 2013-04-19 kl. 15:25.
Citera
2013-04-19, 15:32
Medlem
flumtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, det får du. Förutsatt att överföringen inte skett ännu, utan det ligger som en kommande överföring.
Är du helt säker? Vill inte förlora 1200 :/

EDIT: alltså jag har ju gjort själva beställningen, och fört över pengar och allt. Men det är inte bekräftat än, tar ju nån bankdag innan pengarna kommer in
Senast redigerad av flumtrack 2013-04-19 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in