2013-04-15, 17:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart det finns buggar och troligtvis ett antal bakdörrar plus lite andra trix som kan påverka antal Bitcoins i slutändan men att de kommer vara nära 21 miljoooooner BTC i cirkulation ens om allt går som planerat kommer inte vara sant eftersom det redan nu har försvunnit och förstörts ett antal Bitcoins som enligt legenden inte kan återskapas.

Men vad söt du är...

.
Citera
2013-04-15, 17:49
Medlem
Citat:
Nästan alltid bättre att låta pengarna jobba och föröka sig än att ha dem i madrassen. Bra för individen och bra för samhället. Pengar ska användas!

Du är medveten om att transaktionsavgiften till för just detta?
Citera
2013-04-15, 17:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Du är medveten om att transaktionsavgiften till för just detta?

Och det är väl inget som hindrar att du lånar ut dina bitcoins och får ränta på dem, precis som när vi lånar ut kronor till banken idag.

.
Citera
2013-04-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Men det här är så barnsligt enkelt att det nästan blir pinsamt.

Om jag ska ta emot en betalning, så måste jag ju kontrollera med ALLA kopior av databasen att dom BTC inte redan är använda, vilket är OMÖJLIGT.

Du får nu i uppdrag att kontrollera hur mycket följande adress har på sitt konto:

1933phfhK3ZgFQNLGSDXvqCn32k2buXY8a

Skulle du acceptera en betalning på 1 Bitcoin ifrån denna adress?
Citera
2013-04-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och det är väl inget som hindrar att du lånar ut dina bitcoins och får ränta på dem, precis som när vi lånar ut kronor till banken idag.
Nu var det inte Bitcoins vi pratade om i det fallet utan om riktiga pengar.
Citera
2013-04-15, 18:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu var det inte Bitcoins vi pratade om i det fallet utan om riktiga pengar.

Då var du OT för den här tråden handlar om bitcoin.

.
Citera
2013-04-15, 18:04
Medlem
Citat:
Då var du OT för den här tråden handlar om bitcoin.
Nej jag var inte OT för självklart så innehåller en tråd om ny valuta också jämförelser med äldre valutor och diskussioner däromkring.
Citera
2013-04-15, 18:10
Medlem
Om Vi Nu Vet Att Detta är Ytterligare Ett Spel,precis Som All Valuta ,aktier,råvaror.och Att Det Kommer Att Bubbla Många Gåner Framöver..då Kan Vi Ju Mjölka Systemet,och Tjäna Stor Kovan På Köpet,,pendlar Kursen Ca 100 Sek Upp Och Ner Varje Dag..? Här Har Vi Ett Shysst Game Som Vi Kan Spela Med...häng På Pissenisse,,100 Spänn För En Pensionsförsäkring,,,,hallå,,hemma ?...köp Ett Coin..skriv Ner Användarnamn+lösenord.lås In I Bankfacket,,,hämta Ut Och Sälj,när Du Vill,,kanske Om 25 år,,,lycka Till,,,förmodligen Bättre än Banken, Försäkringsbolag+andra Kriminella. Va Vet Inte Jag ,,???
Citera
2013-04-15, 18:19
Medlem
Nu är Det Ju Så Att Pengar är Roten Till Allt Ont.,,,vi Vet Att Pengar är Fantasi,,vi Ska Bara Leka Lite,,spela ,,du Vet Va,, Man Kan Ju Vinna,,,
Citera
2013-04-15, 18:26
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytagoras13
Om Vi Nu Vet Att Detta är Ytterligare Ett Spel,precis Som All Valuta ,aktier,råvaror.och Att Det Kommer Att Bubbla Många Gåner Framöver..då Kan Vi Ju Mjölka Systemet,och Tjäna Stor Kovan På Köpet,,pendlar Kursen Ca 100 Sek Upp Och Ner Varje Dag..? Här Har Vi Ett Shysst Game Som Vi Kan Spela Med...häng På Pissenisse,,100 Spänn För En Pensionsförsäkring,,,,hallå,,hemma ?...köp Ett Coin..skriv Ner Användarnamn+lösenord.lås In I Bankfacket,,,hämta Ut Och Sälj,när Du Vill,,kanske Om 25 år,,,lycka Till,,,förmodligen Bättre än Banken, Försäkringsbolag+andra Kriminella. Va Vet Inte Jag ,,???

Vad i helvete försöker du säga?
Citera
2013-04-15, 18:31
Medlem
Citat:

.

Vad det inte detta som pirate40 sysslade med fram tills i somras?

Vad jag har förstått så kan man inte få ränta på sina Bitcoins så som man kan få för sin fiat-valuta.
Citera
2013-04-15, 18:39
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Varför läser du inte på lite innan du ställer frågor?

Vad pratar du om? Jag ställer väl vilka j*vla frågor jag vill till vem jag vill.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in