2013-04-15, 19:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Vad det inte detta som pirate40 sysslade med fram tills i somras?

Vad jag har förstått så kan man inte få ränta på sina Bitcoins så som man kan få för sin fiat-valuta.

Vad skulle hindra dig att flytta dina bitcoins till någon du litar på mot ett löfte om återbetalning + en överenskommen ränta, dvs. precis det du gör när du sätter in pengar på banken.

.
Citera
2013-04-15, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pytagoras13
Om Vi Nu Vet Att Detta är Ytterligare Ett Spel,precis Som All Valuta ,aktier,råvaror.och Att Det Kommer Att Bubbla Många Gåner Framöver..då Kan Vi Ju Mjölka Systemet,och Tjäna Stor Kovan På Köpet,,pendlar Kursen Ca 100 Sek Upp Och Ner Varje Dag..? Här Har Vi Ett Shysst Game Som Vi Kan Spela Med...häng På Pissenisse,,100 Spänn För En Pensionsförsäkring,,,,hallå,,hemma ?...köp Ett Coin..skriv Ner Användarnamn+lösenord.lås In I Bankfacket,,,hämta Ut Och Sälj,när Du Vill,,kanske Om 25 år,,,lycka Till,,,förmodligen Bättre än Banken, Försäkringsbolag+andra Kriminella. Va Vet Inte Jag ,,???
Spenderat lite mycket av dina bitcoins på silkroad på senaste eller?
Citera
2013-04-15, 19:09
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det kommer inte stämma.

Berätta mer om varför du tror en gräns bygd in i protokollet inte stämmer.

Citat:
Sett till bitcoins totala "värde" idag så är det ju ganska mycket pengar. Låter extremt ineffektivt sett till kostnad att hålla BTC-systemet under armarna och ineffektivare sägs det bli.

Når Bitcoin går upp i pris vill fler slå på sina miners och difficulty för å hitta en ny block går upp.

Om Bitcoin faller ner i pris blir det olönsamt å mina BTC och difficulty för å hitta en ny block går ner.

Hur mycket som krävs för å driva Bitcoin-nätverket styrar sig själv.

Citat:
Klart det finns buggar och troligtvis ett antal bakdörrar plus lite andra trix som kan påverka antal Bitcoins i slutändan men att de kommer vara nära 21 miljoooooner BTC i cirkulation ens om allt går som planerat kommer inte vara sant eftersom det redan nu har försvunnit och förstörts ett antal Bitcoins som enligt legenden inte kan återskapas.

buggar? bakdörrar? Du vet Bitcoin är fri programvara baserad på en uppen standard? Om du är rädd för bakdörrar kand du lära dig C och kolla efter - helt själv.

Nibiru2011, du har tydligen ingen aning hur Bitcoin fungerar och du bara kritiserar med argument som inte är i närheten av sakliga. Varför är du så emot bitcoins? Jobbar du för Sveriges Riksbank? Vad jobbar du med, hur har det sig att du sitter på flashback och skriver osaklig shit hela dagen?

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och det är väl inget som hindrar att du lånar ut dina bitcoins och får ränta på dem, precis som när vi lånar ut kronor till banken idag.

Det är lätt å låna BTC av folk man kännar, men... . ONE DOES NOT SIMPLY SHORT BITCOINS! Men man kan, en kompis dumpade 100 lånade Bitcoins på snittpris $255 och köpade snittpris $142... i eftertid vet vi att låg var $56 men han var nöjd endå.

Citat:
Du får nu i uppdrag att kontrollera hur mycket följande adress har på sitt konto:
1933phfhK3ZgFQNLGSDXvqCn32k2buXY8a
Skulle du acceptera en betalning på 1 Bitcoin ifrån denna adress?

19:08 <oyvinds> balance 1933phfhK3ZgFQNLGSDXvqCn32k2buXY8a
19:08 <gribble> 111111.112575

Wow..
Citera
2013-04-15, 19:12
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Vad det inte detta som pirate40 sysslade med fram tills i somras?

pirate40 gick fulll ponzi, precis som SynOps (sök på forumet) gör just nu. Jag har handlat med SynOps själv och det gick bra, men han har många många lån han ligger efter med.

pirate40 gav stor renta på sina lån som han betalade med nya lån. Till slut gick han avsted med ungefär 40.000 BTC... och han har dom sannolikt fortfarande.

NEVER GO FULL PONZI.
Citera
2013-04-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Du får nu i uppdrag att kontrollera hur mycket följande adress har på sitt konto:

1933phfhK3ZgFQNLGSDXvqCn32k2buXY8a

Skulle du acceptera en betalning på 1 Bitcoin ifrån denna adress?

Uppdrag? Jo tjena...you're not my master, I'm not your slave..
Citera
2013-04-15, 19:36
Medlem
oyvindss avatar
Bitcoin Trynar! Bitcoin Fallar! Mtgox På 92!

Sell Sell Sell Sell
Citera
2013-04-15, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Bitcoin Trynar! Bitcoin Fallar! Mtgox På 92!

Sell Sell Sell Sell
Eeehm... Det har ju legat på 90-95 hela dagen... typ?
Citera
2013-04-15, 19:43
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Eeehm... Det har ju legat på 90-95 hela dagen... typ?

http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD

http://bitcoin.clarkmoody.com/widget/chart/

88 nu

Rekommenderar å använda något program med realtime feeds,

min goxtool fork: https://github.com/oyvinds/goxtool/

goxgui, baserad på goxtool: https://bitcointalk.org/index.php?topic=176489.0
Senast redigerad av oyvinds 2013-04-15 kl. 19:46.
Citera
2013-04-15, 19:45
Medlem
Citat:
Berätta mer om varför du tror en gräns bygd in i protokollet inte stämmer.
Gränsen stämmer troligen för tillfället men går självklart att påverka om man vill..

Citat:
buggar? bakdörrar? Du vet Bitcoin är fri programvara baserad på en uppen standard? Om du är rädd för bakdörrar kand du lära dig C och kolla efter - helt själv.
Att det finns buggar är självklart, bakdörrar kan se ut på många sätt och ör inte alltid lätta att hitta.

Citat:
Nibiru2011, du har tydligen ingen aning hur Bitcoin fungerar och du bara kritiserar med argument som inte är i närheten av sakliga. Varför är du så emot bitcoins? Jobbar du för Sveriges Riksbank? Vad jobbar du med, hur har det sig att du sitter på flashback och skriver osaklig shit hela dagen?
Jag skriver inte osaklig skit det gör däremot många av BTC-sektmedlemmarna. Klart jag vet hur Bitcoin-nätverket fungerar men det verkar däremot många av er i sekten inte göra.
Citera
2013-04-15, 19:48
Medlem
oyvindss avatar
Och BTC är tillbaks över 90, 94 nu och jag fick full fill.
Citera
2013-04-15, 19:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Gränsen stämmer troligen för tillfället men går självklart att påverka om man vill..

Att det finns buggar är självklart, bakdörrar kan se ut på många sätt och ör inte alltid lätta att hitta.

Jag skriver inte osaklig skit det gör däremot många av BTC-sektmedlemmarna. Klart jag vet hur Bitcoin-nätverket fungerar men det verkar däremot många av er i sekten inte göra.

Låt mig gissa, du är varken programmerare eller matematiker, stämmer det?

.
Citera
2013-04-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Låt mig gissa, du är varken programmerare eller matematiker, stämmer det?

.
Nej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in