2013-04-11, 18:53
Medlem
02-02-2012s avatar
Fundera lite på vad man skulle kunna använda BitCoins till så ser ni ett realistiskt pris, enligt mitt tycke är $100 st för högt men $10 kan vara rimligt. Det handlar som sagt inte om vad marknaden sätter för pris utan vad ni kan omsätta dem till. Om de bara är droger + spekulation är det en extremt svag valuta, finns det mer att köpa för dem blir det en betydligt mer stabil valuta som inte kommer svänga likt den gör nu.
Citera
2013-04-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Fundera lite på vad man skulle kunna använda BitCoins till så ser ni ett realistiskt pris, enligt mitt tycke är $100 st för högt men $10 kan vara rimligt. Det handlar som sagt inte om vad marknaden sätter för pris utan vad ni kan omsätta dem till. Om de bara är droger + spekulation är det en extremt svag valuta, finns det mer att köpa för dem blir det en betydligt mer stabil valuta som inte kommer svänga likt den gör nu.

BitCoin är globala kontanter. Efterfrågan på sådana är såklart stor.

Var mtGox helt plötsligt lite öppen igen?
Citera
2013-04-11, 18:57
Medlem
Qxxys avatar
Hur lång tid tar det egentligen för Bitstamp att ta emot mina pengar (Swedbank här)??

Har hört att det tar några timmar men har gått 10 timmar snart.
Citera
2013-04-11, 18:59
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012

Först när det finns företag som betalar sina arbetare lön i BTC kan det bli en stabil valuta. Dit är det långt kvar.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Gäsp. Ge kryptovalutorna 10 år. Sedan är du av en annan uppfattning.
Håller med. Intressant hur många som var tysta när det gick upp men som vågar öppna munnen nu när det går ner. "I told you so"-attityden är inte mycket värd när man inte sa något i förväg. 100 usd var för övrigt vad vi låg på för ~10 dagar sen. Då ansågs det dyrt. Nu är det tydligen världens undergång.

Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Först när det finns företag som betalar sina arbetare lön i BTC kan det bli en stabil valuta. Dit är det långt kvar.
http://thenextweb.com/insider/2013/02/21/after-employees-opt-to-be-paid-in-bitcoin-the-internet-archive-asks-for-donations-in-the-digital-cur rency/
Citera
Medlem
Phillemans avatar
Hur funkar handel med bitcoins rent tekniskt? Är priserna flytande, fasta eller justerade till typ dollar? Om priserna är justerade till någon valuta hoppas jag ni inser hur jävla efterblivet det är att "investera" i bitcoins, då finns det INGEN som helst substans i valutan

När du köper saker alltså
Citera
2013-04-11, 19:01
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FecutyZ
Indeed, om 10 år får vi se. En sak är säker, ingen kryptovaluta kommer någonsin kosta över 1000kr a piece igen.
Alltså, jag är inte ekonom för fem öre, men jag kan läsa innantill.

Hur kan någon vara överraskad över att "valutan" är så volatil? Hur kan någon ens försöka sig på att säga om $260 är lågt eller högt värderat? På hur lång sikt?

Kursen är ju på kort sikt helt utan botten. $0.1 om en vecka är fullständigt möjligt. På längre sikt skulle en fungerande krypto-valuta som BC kunna stiga till nästan vilken nivå som helst. Säg 10% av världsmarknaden / 21M. Jag vet inte vad det blir, men det är ganska så mycket mer än 1000kr
Citera
2013-04-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Hur funkar handel med bitcoins rent tekniskt? Är priserna flytande, fasta eller justerade till typ dollar? Om priserna är justerade till någon valuta hoppas jag ni inser hur jävla efterblivet det är att "investera" i bitcoins, då finns det INGEN som helst substans i valutan

När du köper saker alltså

Varför ingen substans?

BitCoins innehåller alla parametrar för att var lämplig som valuta:

1. Finns begränsat antal
2. Smidig att förflytta över stora avstånd
3. Anonymt

Vilket annat betalmedel uppflyller dessa kriterier?
Citera
2013-04-11, 19:02
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted

http://www.nyhetspressen.se/2406647.html
Citera
2013-04-11, 19:05
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Alltså, jag är inte ekonom för fem öre, men jag kan läsa innantill.

Hur kan någon vara överraskad över att "valutan" är så volatil? Hur kan någon ens försöka sig på att säga om $260 är lågt eller högt värderat? På hur lång sikt?

Kursen är ju på kort sikt helt utan botten. $0.1 om en vecka är fullständigt möjligt. På längre sikt skulle en fungerande krypto-valuta som BC kunna stiga till nästan vilken nivå som helst. Säg 10% av världsmarknaden / 21M. Jag vet inte vad det blir, men det är ganska så mycket mer än 1000kr

Exakt så är det. Någon bråkdels promille av valutans värde är förankrad i verkligheten, resten är lika mycket spekulation som om det vore Monopol-pengar som handlades.
Citera
2013-04-11, 19:06
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Varför ingen substans?

BitCoins innehåller alla parametrar för att var lämplig som valuta:

1. Finns begränsat antal
2. Smidig att förflytta över stora avstånd
3. Anonymt

Vilket annat betalmedel uppflyller dessa kriterier?

Vari ligger substansen, menar du?
Citera
2013-04-11, 19:07
Medlem
Priset är ALLDELES för högt på kapiton (790:-). Dollarpriserna ligger på $70-80. Bitcoinpriset bör ligga på 4-500 svenska kronor.

TL;DR: Ni som kan borde sälja på kapiton atm, för priserna där kmr dumpas fram till midnatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in