2013-04-11, 22:15
Medlem
Försöker nu förstå mig på det här med bitcoins och reggade mig på kapiton, mtgox och bitstamp. Har inte lagt i några pengar än men ska väl göra det snart eller vänta tills mtgox har öppnat igen men iaf, min fråga är, om jag ivll köpa och sälja samtidigt som jag kollar på "marknaden" vad som finns ute, hur gör jag då? Det verkar som att bitstamp och kapitons alternativ bara är att skriva den summan man vill köpa för x BC och sen se vad som händer? Jag trodde att man kunde kolla på marknaden vad som finns tillgängligt och sen lägga bud på det som finns ute där, eller det kanske går det också? Någon som kan räta ut mina frågor?
Citera
2013-04-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugmeister
ja men precis som jag sagt två gånger tidigare så ska pengarna från sek till mtgox för att handlas med.

Det är det som tar tid!

Nej. Du skickar BTC från kapiton till mtgox.
Citera
2013-04-11, 22:18
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskilahr
Försöker nu förstå mig på det här med bitcoins och reggade mig på kapiton, mtgox och bitstamp. Har inte lagt i några pengar än men ska väl göra det snart eller vänta tills mtgox har öppnat igen men iaf, min fråga är, om jag ivll köpa och sälja samtidigt som jag kollar på "marknaden" vad som finns ute, hur gör jag då? Det verkar som att bitstamp och kapitons alternativ bara är att skriva den summan man vill köpa för x BC och sen se vad som händer? Jag trodde att man kunde kolla på marknaden vad som finns tillgängligt och sen lägga bud på det som finns ute där, eller det kanske går det också? Någon som kan räta ut mina frågor?
På Kapiton kan du se orderdjup iaf https://kapiton.se/orderdjup
Citera
2013-04-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
På Kapiton kan du se orderdjup iaf https://kapiton.se/orderdjup

Som jag förstått det så är det där allt som finns ute på marknaden då? Hur lägger jag ett bud på ett specifik pris/BTC eller ska jag hålla koll på orderdjup ochs en i en annan flik ha köp BTC och skriva in samma siffror som jag ser där?
Citera
2013-04-11, 22:22
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Håll ögonen öppna efter att Coinsetter öppnar. Det ska vara en professionell Forex-plattform för bitcoin med hävstång och möjlighet att blanka. Då slipper du amatör-Gox med lagg på en timme.

Annars så kan du se orderdjupen för de flesta marknader här (klicka på den du vill se):
http://bitcoinwatch.com/
Citera
2013-04-11, 22:30
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Som jag förstått det så är det där allt som finns ute på marknaden då? Hur lägger jag ett bud på ett specifik pris/BTC eller ska jag hålla koll på orderdjup ochs en i en annan flik ha köp BTC och skriva in samma siffror som jag ser där?
Ja det är allt som folk lagt ut till försäljning på Kapiton. Du kan inte välja en specifik order utan matchar rimligtvis det lägsta priset. Då sker köpet automatiskt. Om du vill betala mindre så kan du såklart lägga in ett lägre bud men då får du inte Bitcoins direkt (kanske aldrig ).
Citera
2013-04-11, 22:43
Medlem
105 usd kan man få för 15 BTC just nu på kapiton. På bitstamp kostar de drygt 60. Den här marknaden behöver lära sig av aktiemarknaden. Enorma möjligheter till arbitrage just nu. :-)
Citera
2013-04-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Ja det är allt som folk lagt ut till försäljning på Kapiton. Du kan inte välja en specifik order utan matchar rimligtvis det lägsta priset. Då sker köpet automatiskt. Om du vill betala mindre så kan du såklart lägga in ett lägre bud men då får du inte Bitcoins direkt (kanske aldrig ).

Okay, tack det rätade ut det det väldigt bra för mig. Jag tar det som att jag matchas med det pris jag är villig att ge

Hur fungerar det systemet då om många är villiga att ge samma summa men utbudet är för litet? Ställs folk i kö och de första som la bud får för priset?

Hur lyckas man matches med nedstående pris? Har de haft turen och lagt bud på 1$ för 157$ och sen lyckats?

Citat:
Ursprungligen postat av BlomKruka
http://i.imgur.com/Qr8Bw7H.jpg
Citera
2013-04-11, 22:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
105 usd kan man få för 15 BTC just nu på kapiton. På bitstamp kostar de drygt 60. Den här marknaden behöver lära sig av aktiemarknaden. Enorma möjligheter till arbitrage just nu. :-)
De flesta som kört arbitrage lär ha programmerat alla sina bottar att alltid tradea mot Mt Gox-priset. Det har aldrig funnits någon anledning för något annat tidigare.
Citera
2013-04-11, 22:53
Bannlyst
Sitter med 0.25 nu som i stort sett har blivit värdelösa, köpte dem timmar innan bubblan sprack på high. Vad kan jag göra med dem? Är det värt att sälja för det lilla man får ut, försöka få hem något litet kul för dem, eller är det bara att stoppa undan dem och vänta ett halvår innan de är brukbara igen?

Need advice
Citera
2013-04-11, 22:56
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Sitter med 0.25 nu som i stort sett har blivit värdelösa, köpte dem timmar innan bubblan sprack på high. Vad kan jag göra med dem? Är det värt att sälja för det lilla man får ut, försöka få hem något litet kul för dem, eller är det bara att stoppa undan dem och vänta ett halvår innan de är brukbara igen?

Need advice
Poker?
https://sealswithclubs.eu/
Citera
2013-04-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls

Need advice

Om du har dem på kapiton så hade jag sålt dem direkt för kring 700. Om inte så hade jag fört över dem dit och hoppats på att Sebastian som driver sajten har automatiserat system såklart pengarna kommer in inom 2 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in