2013-04-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugmeister
jo visst, men när öppnar mt.gox då?

Och säljer jag på kapiton så får jag först vänta på att få in btc där, sen ska jag vänta på att få in sek på mitt konto sen ska jag sätta över på mt.gox via typ sepa betalning som tar några dagar, så jag tror det är enklare att spara dom så här nu tills Bitstamp eller mt.gox fungerar som dom brukade göra

04:00 inatt. Och först då lär nötterna på kapiton också fatta att de är helt ute fle ute med sin prissättning. Köp då tillbaka dina BTC mkt billigare på kapiton.

Efter det kan du flytta tillbaka dem till bitstamp. Och föhoppningsvis ha bra många fler med dig tillbaka.
Citera
2013-04-11, 21:32
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Men hur kan man tro att det ska gå att förutse vad en btc är värd om FLERA ÅR? Ingen har en aning om vad värdet är baserat på idag, så hur ska man kunna göra en prognos om framtiden? Det är precis lika sannolikt att en btc är värd $ 1 000 som att den är värd $ 0,1 om fem år.
Se exempelvis:
http://techcrunch.com/2013/04/05/why-do-vcs-care-about-bitcoin/

Det som är klart är att om bitcoin lyckas slå sig in på någon av sina potentiella marknader så kommer $200/BTC inte vara i närheten av tillräckligt. Det räcker med någon enstaka procents chans att bitcoin lyckas för att rättfärdiga ett köp.
Citera
2013-04-11, 21:35
Medlem
NeverArounds avatar
Ni som är kunniga, hur lång tid tar det innan bitcoins lägger sig på en jämn summa? Alltså så att den inte hoppar upp och ner hela tiden.
Citera
2013-04-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
04:00 inatt. Och först då lär nötterna på kapiton också fatta att de är helt ute fle ute med sin prissättning. Köp då tillbaka dina BTC mkt billigare på kapiton.

Efter det kan du flytta tillbaka dem till bitstamp. Och föhoppningsvis ha bra många fler med dig tillbaka.

Men som sagt...

BTC kan man överföra på kort tid det kan man inte göra med vanliga pengar. Först från kapiton --> Min bank --> Mt.Gox

Plus att betalningen från min bank till Mt.Gox är en utlandsbetalning som kommer ta några dagar
Citera
2013-04-11, 21:39
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Det är omsättningen. Inte samma sak som att det är riktiga pengar som byts mot bitcoins.
Och var tror du att de som handlar får sin bitcoins ifrån? De får knappast sin lön i bitcoins. Väldigt få av de där är både köpare och säljare. Så vill de ha droger får de lov att köpa motsvarande summa i bitcoin först.

Följ den här tråden så ser du att inflödet av nya pengar för gambling inte är helt obetydligt heller. Många som vill köpa för tusentals dollar åt gången, även nu i nedgången, och det lär bara vara en bråkdel av alla transaktioner som annonseras publikt på forumet.
http://forumserver.twoplustwo.com/30/business-finance-investing/bitcoins-digital-currency-1011408/index329.html
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-04-11 kl. 21:45.
Citera
2013-04-11, 21:54
Medlem
Citat:
Klart som korvspad att marknaden längtar efter en valuta där man kan vara anonym samt kan handla med hela världen på under en timme utan att handelshinder/regeringar/regleringar lägger sig i.

För den stora massan är det knappast prio ett. De vill ha stabilitet, förutsägbarhet, säkerhet och inte ha sin köpkraft i en valuta som lever sitt eget liv helt utan kontroll och reglering. Kontroll och reglering är tror jag ett måste för att allmänheten ska acceptera och ha förtroende för valutan.

Det finns säkert plats för bitcoins eller något som liknar bitcoins i framtiden men just nu liknar det mest ett pyramidspel med ägare som helt okritiskt försöker snacka upp sina spekulationer och som när som kan implodera.
Citera
2013-04-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugmeister
Men som sagt...

BTC kan man överföra på kort tid det kan man inte göra med vanliga pengar. Först från kapiton --> Min bank --> Mt.Gox

Plus att betalningen från min bank till Mt.Gox är en utlandsbetalning som kommer ta några dagar

Nej, du missförstår. Tbc-->kapiton---->SEK (på en gång)-->BTC (inatt när mtgox öppnar)-->BTC till mtgox (tar bara ett åar timmar).

Förhoppningsvis har du ett antal fler BTC då.
Citera
2013-04-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
För den stora massan är det knappast prio ett. De vill ha stabilitet, förutsägbarhet, säkerhet och inte ha sin köpkraft i en valuta som lever sitt eget liv helt utan kontroll och reglering. Kontroll och reglering är tror jag ett måste för att allmänheten ska acceptera och ha förtroende för valutan.

Det finns säkert plats för bitcoins eller något som liknar bitcoins i framtiden men just nu liknar det mest ett pyramidspel med ägare som helt okritiskt försöker snacka upp sina spekulationer och som när som kan implodera.

Guld regleras inte, det har sitt värde ändå. BTC är ett mkt bättre betalsätt än guld. Men visst, det lär ta ett bra tag innan valutan stabiliseras. Händelser som dagens gör naturligtvis att förtroendet för den får sig en knäck.

Med tiden så hittar nog marknaden ett stabilare värde på valutan.
Citera
2013-04-11, 22:11
Medlem
Så, vad tror ni kommer hända i morrn? Är det vanskligt att slänga över 10k till kapiton för att kanske hinna med och köpa en bunt btc i morgon? Eller tror ni kursen kommer studsa tillbaka när mtgox öppnar?
Citera
2013-04-11, 22:12
Medlem
Citat:
Nej, du missförstår. Tbc-->kapiton---->SEK (på en gång)-->BTC (inatt när mtgox öppnar)-->BTC till mtgox (tar bara ett åar timmar).

Det är inte lika fördelaktigt nu längre, köp är på drygt 600, men den handlas kring 700. Inte lika enkelt längre att tjäna procenten. Marknaden börjar bli effektiv.
Citera
2013-04-11, 22:14
Medlem
Citat:

ja men precis som jag sagt två gånger tidigare så ska pengarna från sek till mtgox för att handlas med.

Det är det som tar tid!
Citera
2013-04-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakaph8s
Så, vad tror ni kommer hända i morrn? Är det vanskligt att slänga över 10k till kapiton för att kanske hinna med och köpa en bunt btc i morgon? Eller tror ni kursen kommer studsa tillbaka när mtgox öppnar?

Jag tror att den initialt kommer gå ner rejält när mt Gox öppnar. Den handlas ju andra ställen kring 60-70 usd, dvs kring 400 SEK. Men efter det initiala fallet så är det väldigt osäkert vad som händer. Kommer nog bli en rejält ryckig handel...

Jag ställer klockan iaf! ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in