2013-02-26, 20:06
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derft
Paranoian kommer inte från att köpa bitcoins. Om de tar mitt brev och sen länkar mitt bankkonto till SR, det är där noian kommer från. Att mitt bankkonto kan kopplas till ett bitcoinköp bryr jag mig inte om om de inte kommer längre än så. Det va därför jag undra om bitcionfog eftersom någon i SR-tråden använde sig av det sättet.
Vad jag har förstått det som så är det inte så många som kör
Bankkontot > mt.gox > SR , utan det verkar vanligare med fler stopp än så.

Det tror jag säkert

Jag håller på och testar bitcoinfog. De drar en slumpvis avgift på mellan 1 och 3% på uttag. Minsta belopp man kan ta ut från bitcoinfog är 1 btc. Det står på deras sida att det rekommenderas att man låter pengarna ligga i bitcoinfog i en vecka. Det står också nåt tjafs om att man rekommenderas sätta in ett belopp, sen ta ut ett annat belopp, sätta in igen och ta ut ytterligare ett annat belopp eller nåt sånt. Jag antar att det är för att någon eventuellt kan se vilka belopp som går in i bitcoinfog och vilka som går ut. Det är också anledningen till den slumpvisa avgiften tror jag.

Sen kanske bitcoinfog tjänar pengar på folks paranoia...
Citera
2013-02-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Sen kanske bitcoinfog tjänar pengar på folks paranoia...

BINGO!

...även om det finns tillfällen då jag hade använt mig av sådana tjänster. Men inte till SR så länge vi pratar om ringa eller vanligt narkotikabrott.
Senast redigerad av Orax 2013-02-26 kl. 20:11.
Citera
2013-02-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Inser nu att detta är BTC-tråden och inte SR-tråden, detta ligger och balanserar mellan dessa trådar så jag är osäker vart det hör hemma egentligen, någon mod får flytta om det anses lämpligt.
Jag har inte tillgång till Nätapotek och drogshoppar så jag har försökt hålla mig till topic här.
Det jag ville veta var om bitcoins kan spåras mellan olika personer och sidor. SR var bara ett exemepel.

Citat:
Se där ligger problemet, vilket är vad jag försöker förklara. De kommer aldrig någonsin kunna binda ditt bankkontot till en transaktion till SR. Du måste förstå att polisen inte har den blekaste aning om vilka adresser som används av SR eller inte. Allt de kan spåra (precis som vem som helst) en en hiskelig massa transaktioner till olika adresser med okända ägare som omöjligen går att spåra. Att du då köpt BTC för 10 000 veckan innan spelar ingen roll även om utredarna misstänker att du använt dessa pengar till ditt köp, bevisbördan ligger hos dem och de kan inte bevisa något mer än så.

Paranoida nybörjare som frågar och samtidigt ger varandra råd är skälet till varför det ser ut som alla skickar sina pengar genom anonymiseringstjänster, själv började jag betydligt mer paranoid med mina köp jag med, men efterhand som man sätter sig in i ting mer och mer så inser man hur onödigt och helt meningslöst vissa försiktighetsåtgärder är.

Min favorit bland paranoida BTC-köpare är dem som nojjar över ev. butikskameror hos kvartersaffären. Som om polisen skulle beslagta övervakningsfilmer för en 5/10:a.

Okej, tack då förstår jag
Citera
2013-02-27, 00:06
Medlem
Såg att ni nämnde satoshidice tidigare i tråden.
Undrar om någon skulle kunna ge lite klartecken på några frågor jag har.

Jag har lagt bets direkt ifrån kapiton, är det möjligt eller måste man lägga det i någon annan plånbok?
Hur vet man vad man har för transactionid för att sen se om man vunnit eller är det måste man vänta och se om det kommer in pengar efter ett tag?
Citera
2013-02-27, 00:13
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rucke
Såg att ni nämnde satoshidice tidigare i tråden.
Undrar om någon skulle kunna ge lite klartecken på några frågor jag har.

Jag har lagt bets direkt ifrån kapiton, är det möjligt eller måste man lägga det i någon annan plånbok?
Hur vet man vad man har för transactionid för att sen se om man vunnit eller är det måste man vänta och se om det kommer in pengar efter ett tag?
Du måste kunna ta emot bitcoins från samma adress som de skickas ifrån. Många webwallets fungerar alltså inte då de har en gemensam pool för alla kunders bitcoins.
Citera
2013-02-27, 09:39
Medlem
Så när man ska köpa bitcoins har priset stigit med nästan 10%... 233kr/btc på kapiton nu. Prövade lägga en order för 225kr/btc, är det idiotiskt? Aldrig lagt under rekommenderat pris.
Citera
2013-02-27, 09:43
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtsk
Så när man ska köpa bitcoins har priset stigit med nästan 10%... 233kr/btc på kapiton nu. Prövade lägga en order för 225kr/btc, är det idiotiskt? Aldrig lagt under rekommenderat pris.

Det är bara att vänta och se om ordern går igenom. Om den inte gör det är det bara att klicka på krysset och lägga upp en ny order. Glöm inte kolla på kapiton.se/orderdjup att din order finns i listan. Om den inte finns där, klicka på krysset och lägg upp igen. Jag tror man behöver göra så i alla fall, för en gång hände inget på lång tid för mig när ordern inte fanns i listan. Dock höjde jag priset när jag la upp en ny order, så det är svårt att veta.
Citera
2013-02-27, 12:24
Medlem
Var köper jag bitcoin snabbast och billigast?
Citera
2013-02-27, 13:53
Medlem
HansBrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom

Undrar också detta. Har googlat runt en stund och det verkar inte finnas särskilt smidiga sätt att handla dessa mynt på, åtminstone inte om man bor en bra bit ifrån Stockholm.

Är det riskabelt för mig att köpa bitcoins genom mitt bankkonto?

Jag har varit och hämtat inbetalningskort/bankgiro hos min bank, så beroende på vad jag får för svar så kommer jag antingen gå till banken, legitimera mig och betala. Annars går jag till någon kines-kiosk och betalar in via dem, då brukar man slippa legitimation.
Citera
2013-02-27, 14:06
Medlem
HansBrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom

Nu ser det ut som att jag får lite grepp om det. Gjorde såhär:

1. Skapa en bitcoin-plånbok på http://blockchain.info
Du får då en unik adress som fungerar som ditt kontonummer. Glöm inte att spara alla lösenord och hemliga koder på ett ställe där det aldrig försvinner. Jag valde att spara det krypterat på min google drive samt lösenordsskydda filen.

2. Gå in på btcx.se för att handla bitcoins. Du skriver enkelt in hur många du vill köpa samt vilken bank du vill föra över pengarna genom. Jag valde Forex av personliga skäl, de är vana vid kontanthantering och av erfarenhet går saker väldigt smidigt genom dem.

3. Du har pengarna på ditt bitcoin-konto inom 24 timmar och du kan nu välja om du ska handla tavlor, portvin eller dödsknark för pengarna.

EDIT: Om det går att kritisera mitt tillvägagångssätt så gör gärna det, jag är väldigt ny inom detta och vill gärna lära mig mer om detta.
Citera
2013-02-27, 15:17
Medlem
handlade för ca 3000kr på btcx igår, till bitcoinaddressen 1NRu4XQrDPi1BfiJgphDh2MPAyXqLBAvFQ som sen när jag från instawallet skulle föra vidare till en annan instawallet url så försvan dem på vägen, har ingen aning om hur jag ska bete mig med blockchain, har kunnat följa hur någon horunge skickar runt pengarna, förstår bara inte hur dem tog pengarna när dem bara skulle föras över från en instawallet address till en annan?
Citera
2013-02-27, 16:17
Medlem
HansBrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashk1
handlade för ca 3000kr på btcx igår, till bitcoinaddressen 1NRu4XQrDPi1BfiJgphDh2MPAyXqLBAvFQ som sen när jag från instawallet skulle föra vidare till en annan instawallet url så försvan dem på vägen, har ingen aning om hur jag ska bete mig med blockchain, har kunnat följa hur någon horunge skickar runt pengarna, förstår bara inte hur dem tog pengarna när dem bara skulle föras över från en instawallet address till en annan?

Du har inte kollat så att de inte är låsta via escrow då? Det är ju ganska vanligt att escrow låser pengarna tills transaktionen är godkänd av båda parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in