2013-04-11, 19:08
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Det där vadet skulel jag vilja anta!
Jag hade precis samma tanke.

En intressant iaktagelse är att jag följer en bitcointråd på twoplustwo.com också som är ett pokerforum. Det är alltså ett forum fullt av professionella gamblers, och en del av dem är givetvis väldigt anti-bitcoin. Men när det kommer till att slå vad om bitcoinpriset så vill de ändå ha odds starkt lutade till sin fördel. Ganska komiskt hur "säkra" de är på sin sak.

Inom ekonomi så är ens åsikt bara så mycket värd som man är beredd att satsa. Går man med vinst så hade man rätt och går man med förlust så hade man fel. Åsikter utan pengar på bordet är värda damm.
Citera
2013-04-11, 19:08
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
http://www.nyhetspressen.se/2406647.html

Det jag menade är så klart företag där de anställda har en FAST månadslön i bitcoins. Tror ingen arbetare vågar hoppa på ett sånt erbjudande nu. Kan sluta med att man jobbar gratis om nån vecka.
Citera
2013-04-11, 19:12
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Priset är ALLDELES för högt på kapiton (790:-). Dollarpriserna ligger på $70-80. Bitcoinpriset bör ligga på 4-500 svenska kronor.

TL;DR: Ni som kan borde sälja på kapiton atm, för priserna där kmr dumpas fram till midnatt

Men varför i hela Hellsingland handlar någon i SEK? Extremt mycket bättre likviditet i USD.
Citera
2013-04-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Men varför i hela Hellsingland handlar någon i SEK? Extremt mycket bättre likviditet i USD.

För att det tar 3-5 dagar att göra utlandsöverföringar och få dem bekräftade

För att man måste skicka in kopia på sitt pass för att handla med stora summor
Citera
2013-04-11, 19:15
Medlem
SYLLDs avatar
Ni som köper nu på Kapiton, omfg när MTgox öppnar kommer ni ångra er!
Citera
2013-04-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann

För att folk får trovärdighet i svenska sidor. Och gillar sidor som är lätta att förstå. Och smidig process.
Sen så är det skönt att handla i SEK till BTC, istället för SEK till dollar till BTC.
Citera
2013-04-11, 19:17
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Håller med. Intressant hur många som var tysta när det gick upp men som vågar öppna munnen nu när det går ner. "I told you so"-attityden är inte mycket värd när man inte sa något i förväg. 100 usd var för övrigt vad vi låg på för ~10 dagar sen. Då ansågs det dyrt. Nu är det tydligen världens undergång.

Detta inlägget gillar jag. Ger en del perspektiv. Många blev fartblinda.
Citera
2013-04-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Ni som köper nu på Kapiton, omfg när MTgox öppnar kommer ni ångra er!

Förstör inte för oss andra nu
Citera
2013-04-11, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Hur funkar handel med bitcoins rent tekniskt? Är priserna flytande, fasta eller justerade till typ dollar? Om priserna är justerade till någon valuta hoppas jag ni inser hur jävla efterblivet det är att "investera" i bitcoins, då finns det INGEN som helst substans i valutan

När du köper saker alltså
ja, det är jättefterblivet att kunna skicka pengar globalt under en timme anonymt, hujedamej!
för att inte tala om hur mycket potential bitcoin har för att slå mot korruption, men svennebanan behöver nog inte oroa sig, jämfört om du vore ukrainsk underklass, cypriot eller något sånt, euron är ju sååå mycket bättre!
priset på en bitcoin beror helt på utbud och efterfrågan, värdet likaså, men du har väl inte läst på det, för du är halvt efterbliven

bitcoin är i sina babysteps, när nya saker utvecklas till den och noobs slutar investera i den för att få lite fiatpengar kommer den stabilisera sig, tills dess kommer vi lyshuvuden tjäna en hacka på idioter som tror att valutan är på undergång p.g.a ddos-attacker och annat tjafs

läs på, räs rätt, du kan börja med https://en.bitcoin.it/wiki/Main_Page (hint, andra adresser måste confirma din transaktion)
gullig profilbild förövrigt
Citera
2013-04-11, 19:24
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Det jag menade är så klart företag där de anställda har en FAST månadslön i bitcoins. Tror ingen arbetare vågar hoppa på ett sånt erbjudande nu. Kan sluta med att man jobbar gratis om nån vecka.

Ingen arbetsgivare lär vara så sugen heller. Jobbigt om kursen går upp ännu mer och man får punga ut med VD-löner till gubbarna på lagret...
Citera
2013-04-11, 19:24
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Tycker allt känns så svart och vitt i denna tråd.

Visst måste det finnas fler än jag som står utanför och tittar på? Jag tror personligen inte bitcoin är värt besväret, speciellt inte i dessa spekulativa tider där all tror sig vara experter.

Men jag förnekar ju absolut inte att bitcoin kanske har potential att bli något i framtiden.
Citera
2013-04-11, 19:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Tycker allt känns så svart och vitt i denna tråd.

Visst måste det finnas fler än jag som står utanför och tittar på? Jag tror personligen inte bitcoin är värt besväret, speciellt inte i dessa spekulativa tider där all tror sig vara experter.

Men jag förnekar ju absolut inte att bitcoin kanske har potential att bli något i framtiden.

Bitcoin är redan "något." Problemet är att för få är tekniskt och ekonomiskt insatta för att förstå det. Vilket ger försprång åt oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in