2013-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91017
är mtgox nere även för er?
yepps
Citera
2013-04-11, 12:27
Medlem
Luftfrikadelles avatar
OM man kollar på Guldpriset så har det gått väldigt upp sen direkt ner nu går det upp igen.
Precis som jag skrev innan och en annan skrev ovan så kan man KNULLA guldpriset då GULD säljs på papper (digitalt) och inte fysiskt. Det ska finnas 155 244 ton guld i världen men hur mycket finns på riktigt? Hur mycket guld finns i papper?

Tyskland vill ha tillbaka sitt guld från USA men det kommer ta tiiiiiiiiiiid sa USA.
Ron Paul vill att man räknar guldet som ska finnas i Fort Knox men det hände aldrig.

Det som är värt något är TID kan du handla med TID som i filmen "In time" då är systemet fulländat.

PS: Jag har inte köpt en ända BitCoin.

Glömde källa:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21969100
Ed Prior
1 April 2013 Last updated at 01:48 GMT
Citera
2013-04-11, 12:39
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssukram
Har försökt göra en användare på kapiton sedan igår eftermiddag...men det går ej. är det någon annan som har samma problem? Har försökt maila dom men utan svar. vill ju trycka in pengar Måste man föra över pengar från kontot till kapiton innan man kan handla eller kan man "köpa" och köpet accepteras på en gång och pengarna droppar in an dag senare till kapiton....eller hur funkar det ?

Har försökt bli medlem på gox ockå men det tar upp till 10 dagar att verifiera sig.....

Nej du för över pengarna till kapiton, sen nästa eftermiddag brukar pengarna vara inne på ditt konto och du kan först nu köpa coins
Citera
2013-04-11, 12:44
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Ja då lär du ju aldrig få köpa garanterat.

EDIT: Någon som vet om man kan köpa BitCoins med sms saldo på någon sida?

du kan aldrig garantera en sådan sak bubblor har spruckit förut.jag tror inte på denna valuta allt för krånglig att använda dessutom kan man inte handla något med den i affärer.
Citera
2013-04-11, 13:06
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrekt
Hur kommer det sig att http://preev.com/btc/sek säger 981kr men Kapiton säger att rek köppris just nu är 1262kr Fan 281kr mer. Beror det på att marknaden, dvs de som köper och säljer på Kapiton är mycket färre än de som siffrorna på preev baseras på?

Känns lite dumt att jag precis la in 2000sek till kapiton och får vänta ett dygn nu...
De olika växlingssiterna har allihop för låg volym för att så snabbt efter ett stort prisras gå tillbaka till ungefärlig jämvikt. Men det brukar ändå alltid vara någon skillnad på typ 3-5% mellan de olika växlingskurserna. Så länge inte volymen ökar avsevärt kommer alltid såna här krashar kunna hända rätt lätt. Kapiton har omsatt ungefär 3,8 MSEK senaste månaden, OMX omsätter den summan i snitt på mindre än 30 sekunder.
Citera
2013-04-11, 13:14
Medlem
Qxxys avatar
Någon som kan PMa mig och hjälpa mig med betalning till Bitstamp? Får "(1) Typ av betalning kan inte fastställas." men har skrivit rätt information som står på Bitstamps hemsida.
Citera
2013-04-11, 13:26
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
De olika växlingssiterna har allihop för låg volym för att så snabbt efter ett stort prisras gå tillbaka till ungefärlig jämvikt. Men det brukar ändå alltid vara någon skillnad på typ 3-5% mellan de olika växlingskurserna. Så länge inte volymen ökar avsevärt kommer alltid såna här krashar kunna hända rätt lätt. Kapiton har omsatt ungefär 3,8 MSEK senaste månaden, OMX omsätter den summan i snitt på mindre än 30 sekunder.

Igår låg köp på 135 och sälj på 180 ett tag.

Till er som köper/äger bitcoins: Vad anser ni vara ett rimligt värde på en btc och vad baserar ni det på?
Citera
2013-04-11, 13:35
Medlem
snwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlomKruka
På vilket sätt är han intressant att följa?
Han förtäljer ingenting, det är bara massa (kanske) påhittade skrytinlägg.

Hade han däremot kommit med lite tekniska/fundamentala analyser så hade han varit intressant.
Men så är ju inte fallet, så hans inlägg är väldigt ointressanta.

Jag är helt ny inom allting som har med investeringar att göra (20+), därav är det intressant för mig att försöka lära mig och bitcoin är någonting jag från början har stödjat till 100%.

Jag är samtidigt mer än medveten om att flashback inte är att lita på när det kommer till enskilda inlägg.
Citera
2013-04-11, 14:04
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Igår låg köp på 135 och sälj på 180 ett tag.

Till er som köper/äger bitcoins: Vad anser ni vara ett rimligt värde på en btc och vad baserar ni det på?

Kanske $5000 per btc. På att fiatvalutor suger och tappar värde, är grundade i tvång och att allt är positivt med bitcoin i motsats till fiatvalutor som folk endast använder för att de lever under tvång.
Citera
2013-04-11, 14:07
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Hur köper man bitcoins på bästa sätt? Inga (eller låga) avgifter, direkt(eller snabb) överföring etc?

Privat är bäst av allt, men det är svårt att hitta folk. Du får försöka hitta "i have a guy" så att säga, en polare som fixar bitcoins (mine:ar) och säljer till dig.

Läs annars tidigare i tråden, inlägg från Zaaph1, han hade tydligen någon kille!
Citera
2013-04-11, 14:29
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Någon som kan PMa mig och hjälpa mig med betalning till Bitstamp? Får "(1) Typ av betalning kan inte fastställas." men har skrivit rätt information som står på Bitstamps hemsida.
Ingen?
Citera
2013-04-11, 14:37
Medlem
02-02-2012s avatar
Är det någon som handlar med sina BitCoins för MtGox har 262 omsatta de senaste 24 timmarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in