2013-04-04, 12:05
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Vad är sr?

Ägd dator? Eller hur har det där skett? Fan vad sämst.

Hur skulle du bevisa något för någon och vem isf?

Jag tror han menar SilkRoad
Citera
2013-04-04, 12:39
Medlem
WeeMaans avatar
Gjorde mig nyss av med 10 coins köpta för ett år sedan (och bortglömda tills bitcoins blev hett nu nyligen).
Inköpspris under 5euro styck och sålde för 105 euro, skaplig procentuell avkastning.
Citera
2013-04-04, 13:37
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Gjorde mig nyss av med 10 coins köpta för ett år sedan (och bortglömda tills bitcoins blev hett nu nyligen).
Inköpspris under 5euro styck och sålde för 105 euro, skaplig procentuell avkastning.

Vad roligt att höra, hade dock kanske varit bättre för valutan om du köpt saker värda 105 euro istället.
Citera
2013-04-04, 13:54
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vad roligt att höra, hade dock kanske varit bättre för valutan om du köpt saker värda 105 euro istället.

Köpte dom 10 coinsen för att inhandla en VPS för knappa 50€, men sedan köpte jag via paypal istället.
Glömde sen bort coinsen och att nu spendera dom 1000+ eurona på något man inte egentligen behöver känns inte rimligt.
Citera
2013-04-04, 15:17
Medlem
Lpers avatar
Skulle man kunna mina Bitcoins extremt snabbt genom att använda en superdator?
Citera
2013-04-04, 15:42
Medlem
Wolfbloods avatar
Nu vet jag att det snackas Bitcoin i den här tråden, men har någon erfarenhet av Litecoin?

Har laddat hem och börja mine:at via deras program, vart lite misstänksam iofs iom att det var stavfel på deras hemsida m.m

Att stava fel på script är inte direkt proffsigt. (Scrypt)
Citera
2013-04-04, 16:01
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
Skulle man kunna mina Bitcoins extremt snabbt genom att använda en superdator?
Du kan självfallet göra saker och ting snabbare genom att kasta mer hårdvara på problemet men hårdvaran kostar ju pengar och drar ström så det är inte nödvändigtvis lönsamt för den skull.
Citera
2013-04-04, 16:47
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Du kan självfallet göra saker och ting snabbare genom att kasta mer hårdvara på problemet men hårdvaran kostar ju pengar och drar ström så det är inte nödvändigtvis lönsamt för den skull.

Jag tänkte på hur många BTC i timmen man skulle kunna få ut om man använde NASAs superdator?
Citera
2013-04-04, 16:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfblood
Nu vet jag att det snackas Bitcoin i den här tråden, men har någon erfarenhet av Litecoin?

Har laddat hem och börja mine:at via deras program, vart lite misstänksam iofs iom att det var stavfel på deras hemsida m.m

Att stava fel på script är inte direkt proffsigt. (Scrypt)
http://en.wikipedia.org/wiki/Scrypt

Det är alltså namnet på den algoritm man använder i sitt proof-of-work, motsvarande SHA-256 i Bitcoin.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-04-04 kl. 16:55.
Citera
2013-04-04, 16:58
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
http://en.wikipedia.org/wiki/Scrypt

Det är alltså namnet på den algoritm man använder i sitt proof-of-work, motsvarande SHA-256 i Bitcoin.

Oj, på med dumstruten då....
Citera
2013-04-04, 17:14
Medlem
Lpers avatar
Fattar inte riktigt det här med Bitcoin. Vem är det som bestämmer hur många Bitcoins som totalt ska kunna skapas?

Den som bestämmer det har väl även makten att göra lite som de vill med Bitcoin? Hur fungerar lagringen av Bitcoins, varför kan inte ägarna av Bitcoins bara ändra i någon databas så att de får 1 0000 BTC? Jo, för att det inte finns någon sån databas (?), men hur fan funkar då skiten?!
Citera
2013-04-04, 17:20
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Varför skulle det vara dåligt att förvara sina bitcoins på Kapiton? Ser man till att ha sin dator totalt fri från skadlig programvara, säkert lösenord och vidtar andra säkerhetsåtgärder så är det väl lika bra som en lokal wallet.

Nej det är det inte, det är flera gånger mer osäkert. En snabb googling så kommer du hitta hundratals bra poster som förklarar, fattar du inte själv så förtjänar du att bli hackad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in