2013-02-17, 22:04
Medlem
Tom.Bombadills avatar
coinworker och sånt känns ju för övrigt rätt praktiskt om man saknar extremt lite för ett köpe och inte villvänta flera dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Har du minus på kapiton? Hur är det möjligt?
hans pengar drogs väl tillbaka av banken så att det blev nån bugg. jag skulle ha kontaktat kapiton eller bara gjort ett nytt konto, ligger väl inga pengar på det kontot ändå?
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2013-02-17 kl. 22:08.
Citera
2013-02-17, 23:18
Medlem
Kan någon bara förklara för mig vad som menas med detta:
http://i.imgur.com/MFz1saM.png

Jag förstår mig absolut inte på detta, så uppskattar verkligen hjälp.

F.ö. är denna hemsida förjävla dåligt utformad.. Hittar varken FAQ eller någon slags guide.
Citera
2013-02-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt

Jag förstår mig absolut inte på detta, så uppskattar verkligen hjälp.

F.ö. är denna hemsida förjävla dåligt utformad.. Hittar varken FAQ eller någon slags guide.

Du har 547sek totalt, inklusive det som transporteras genom valfrit nätverk (går ej att använda just nu)
samt 1,4 sek som du kan använda just nu
Citera
2013-02-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Du har 547sek totalt, inklusive det som transporteras genom valfrit nätverk (går ej att använda just nu)
Som jag befruktade . Detta kan ju ta hur lång tid som helst.
Citera
2013-02-18, 00:15
Medlem
Citat:
Kom gärna med uppdateringar om du fortsätter spela. Skulle vara kul att höra om du vann eller förlorade. Jag funderar på det själv för jag har det så jävla knapert så lite extra klirr i kassan skulle inte sitta fel.

Kan säga att just nu ligger jag på 2,4 btc. Som lägst var jag nere på 1 btc. Men det gäller som vanligt att sprida ut riskerna och lägga upp ett system. Får se imorrn om jag köper weed direkt eller om jag spelar upp mig till 4 btc eller så.
Citera
2013-02-18, 02:55
Medlem
demondogpros avatar
Har jag fattat fel nu, om jag köper bitcoins för 2000 sek just nu är det dumt då för valutan är hög? tjänar man på att köpa när den fallit igen?
Citera
2013-02-18, 05:14
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Har jag fattat fel nu, om jag köper bitcoins för 2000 sek just nu är det dumt då för valutan är hög? tjänar man på att köpa när den fallit igen?
ja. Men frågan är om den ens kmr falla. Föll 10 kr igår så kanske bäst att köpa nu. Det viktiga är ju inte att den fallit utan att den stiger efter att du köpt den så att det du köpte blir mer värt.

Btw hur exakt använder man satoshi? Förklarar all sig själv? Bar in sätta in btc och köra? Diggar snubben på rare wins som satsade 0,01 och vann 160 btc
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2013-02-18 kl. 05:19.
Citera
2013-02-18, 05:21
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
om jag köper bitcoins för 2000 sek just nu är det dumt då för valutan är hög? tjänar man på att köpa när den fallit igen?

Du tjänar på att köpa innan den stiger och förlorar på att köpa innan den faller. Det råder mycket osäkerhet just nu på exakt vad som kommer hända de kommande veckorna, vi kan se allt från en otrolig köprace följt av en kraftig nedgång eller kanske en stabilisering av priset och en långsamt krypning uppåt eller nedåt.

Det är omöjligt att veta vad som ska hända. När priset kan gå upp så här mycket på sedan kort tid som det gjort är det nästan alltid dumt att slänga pengar på det.
Citera
2013-02-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt

Du har 574.4 SEK på Kapiton, men du har lagt en köporder för en del av dina pengar. Tryck på "Handla" längst upp till vänster så kan du se vilka ordrar du har lagt. När du har lagt en köporder kan du inte röra pengarna som ingår i ordern. Om du vill ändra ordern eller ta ut pengarna får du avbryta köpordern. Det gör du genom att trycka på krysset bredvid den, när den listas på handla-sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner

Nej, det är fel. Se mitt svar ovan.
Citera
2013-02-18, 08:34
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Du tjänar på att köpa innan den stiger och förlorar på att köpa innan den faller. Det råder mycket osäkerhet just nu på exakt vad som kommer hända de kommande veckorna, vi kan se allt från en otrolig köprace följt av en kraftig nedgång eller kanske en stabilisering av priset och en långsamt krypning uppåt eller nedåt.

Det är omöjligt att veta vad som ska hända. När priset kan gå upp så här mycket på sedan kort tid som det gjort är det nästan alltid dumt att slänga pengar på det.

Detta är ju en nackdel med att låta bitcoinsen ligga i bitcoinfog i några dagar eller en vecka, har jag kommit på. I mitt fall tänkte jag använda bitcoinsen på silk road. Det vore enklare att lägga en order så fort som möjligt efter man köpt bitcoins. Men då är man ju inte lika anonym. Jag får inte blockchain.info:s "send anonymously" att funka och den är väl inte lika anonym som bitcoinfog heller. Jag ska i och för sig inte sälja kilovis utan bara köpa för någon hundring så jag kanske inte behöver bry mig. Men även om myndigheterna inte har resurser att jaga mig så är jag rädd att de ska ha mig i något register.
Citera
2013-02-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Du har 574.4 SEK på Kapiton, men du har lagt en köporder för en del av dina pengar. Tryck på "Handla" längst upp till vänster så kan du se vilka ordrar du har lagt. När du har lagt en köporder kan du inte röra pengarna som ingår i ordern. Om du vill ändra ordern eller ta ut pengarna får du avbryta köpordern. Det gör du genom att trycka på krysset bredvid den, när den listas på handla-sidan.

Nej, det är fel. Se mitt svar ovan.

Fast mitt svar var ju rätt, med tanke på att det rörde sig i kapitons nätverk. Jag kände inte igen bilden och det stod ju ingenstans att det handlade om kapiton. Kunde varit vad som helst.
Citera
2013-02-18, 10:15
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Detta är ju en nackdel med att låta bitcoinsen ligga i bitcoinfog i några dagar eller en vecka, har jag kommit på. I mitt fall tänkte jag använda bitcoinsen på silk road. Det vore enklare att lägga en order så fort som möjligt efter man köpt bitcoins. Men då är man ju inte lika anonym. Jag får inte blockchain.info:s "send anonymously" att funka och den är väl inte lika anonym som bitcoinfog heller. Jag ska i och för sig inte sälja kilovis utan bara köpa för någon hundring så jag kanske inte behöver bry mig. Men även om myndigheterna inte har resurser att jaga mig så är jag rädd att de ska ha mig i något register.

Om du ska använda dina bitcoin så spelar det ju ingen roll när du köper. Alla priser justeras efter växelkursen.

Sedan kan du nog sluta noja dig över register och spårning av bitcoin-överföringar. Det är omöjligt att spåra överföringen till SR om du använder en ny adress på SR hela tiden. Det kommer bara se ut som att du för över X BTC till Adress A och nästa månad till Adress B, sedan Adress C och så vidare. Man kan enkelt byta adress på SR. Tar seriöst kanske 10 sekunder för dig att få en helt ny och unik adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in