2014-04-25, 12:36
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Knappast, det är det stående temat för Bitcoin-insamlingar.
Varför spendera Bitcoins på något när de i framtiden kommer vara värda enormt mycket pengar (). Och ni undrar varför Bitcoin inte exploderar i värde?
Fast å andra sidan med tanke på vad din insamling är tänkt att göra så är detta nog inget du reflekterar över.
För mig är det tvärtom, när mina coins mångdubblade så kändes ju allt man kunde köpa väldigt billigt. Och jag har då inga bekymmer att spendera coins i det läget.
Citera
2014-04-25, 13:00
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
För mig är det tvärtom, när mina coins mångdubblade så kändes ju allt man kunde köpa väldigt billigt. Och jag har då inga bekymmer att spendera coins i det läget.
Data från exempelvis Bitpay och Coinbase stödjer detta också. Försäljningen har alltid ökat under uppgångar och minskat under nedgångar.

Deflafoberna har ingenting på fötterna. Både data och logik talar emot deras domedagsscenarion.
Citera
2014-04-25, 13:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Är det inte för mycket bots osv nuförtiden?

Det är nog bots! Dom finns säkert, jag vet inte. Men det är jävligt tidskrävande så timpengen kommer inte försvara det även om det finns en möjlighet typ...Så japp det är för många som kan det bättre redan men det kan finnas ett litet fönster av tid där man kan göra det med vinst, bara prova.

Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Vad menas med det?

Men, slå ordet på google "arbitrage" Första länken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbitrage

"Arbitrage (från lat. Arbitratus, fritt val) är en term som beskriver utnyttjandet av obalanser mellan två eller fler marknader, en kombination av matchande handelsmöjligheter används för att utnyttja obalansen mellan marknaderna, som består av skillnader i marknadspriser." ?
Citera
2014-04-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Och ni undrar varför Bitcoin inte exploderar i värde?
Ursäkta?
Citera
2014-04-25, 16:12
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
En insamling som jag har lanserat har lyckats få in Bitcoinstöd:
https://www.fundedbyme.com/en-us/campaign/3639/translation-of-human-action-to-swedish/#.U1n7Hfl_t8E

Men jag har blivit lite förvånad av hur lite bitcoins vi fått in, speciellt jämfört med kronorna vi fått in. Kanske är det ett symptom på att Bitcoin i Sverige bara är kopplat till massa entreprenörer och inte till några libertarianer.

Det finns ett mycket litet intresse för bitcoin i Sverige så det är enligt plan.

Märkligt att ingen "velat" uppmärksamma att Gyft tappat Walmart som kund. Anledningen enligt walmarts ledning är att Walmart inte vill förknippas med Bitcoin.

Babba, babba, slå på kind. hallå???? Ingen ?

Bitcoin håller på att dö.

Ruggig komik läsa hur hjärntvättade ni plebejer är.
Citera
2014-04-25, 16:36
Medlem
massepojkens avatar
Jag fick mig verkligen en tankeställare för ca en månad sedan. Som ni vet var jag då extremt pro bitcoin.

Normalt sett brukar mina bekanta smittas av min karisma och entusiasm. Men när jag drog igång bitcoinsnacket så var i princip alla negativa, och förvånandsvärt ointresserade

Jag insåg då att jag blivit indoktrinerad av min egen sjuka hjärna. Varpå jag tog beslutet att titta objektivt på bitcoin och göra en ny analys.

Detta ledde till att jag gick ur marknaden. Trots fallet från 1200 dollar,så vart detta en av mina bästa affärer på mkt länge.

Jag tror stenhårt på kostnadseffektiva microbetalningar på internet. Men jag tror inte för ett ögonblick att bitcoin blir stort inom det segmentet.

Vart finns det egentligen plats för bitcoin? Facebook lanserar egen E-peng och egen bank. Snart gör Google och amazon(galet antibitcoin) samma sak.
Charmen med en anonymt bitcoinpeng är i princip borta, nästan alla exchange kräver full identifikation för att öppna konto.

Kan absolut se dessa drakar starta en gemensam cryptopeng som dödar och förintar alla andra cryptopengar.

Bitcoin vart bara ett semilyckat (altavista). Vem som bli (google) återstår att se...

När fotbollsvm börjar ser vi 250 dollar för bitcoin
Senast redigerad av massepojken 2014-04-25 kl. 16:40.
Citera
2014-04-25, 16:42
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag fick mig verkligen en tankeställare för ca en månad sedan. Som ni vet var jag då extremt pro bitcoin.

Normalt sett brukar mina bekanta smittas av min karisma och entusiasm. Men när jag drog igång bitcoinsnacket så var i princip alla negativa, och förvånandsvärt ointresserade

Jag insåg då att jag blivit indoktrinerad av min egen sjuka hjärna. Varpå jag tog beslutet att titta objektivt på bitcoin och göra en ny analys.

Detta ledde till att jag gick ur marknaden. Trots fallet från 1200 dollar,så vart detta en av mina bästa affärer på mkt länge.

Jag tror stenhårt på kostnadseffektiva microbetalningar på internet. Men jag tror inte för ett ögonblick att bitcoin blir stort inom det segmentet.

Vart finns det egentligen plats för bitcoin? Facebook lanserar egen E-peng och egen bank. Snart gör Google och amazon samma sak.
Charmen med en anonymt bitcoinpeng är i princip borta, nästan alla exchange kräver full identifikation för att öppna konto.

Kan absolut se dessa drakar starta en gemensam cryptopeng som dödar ocg förintar alla andra cryptopengar.

Bitcoin vart bara ett semilyckat altavista. Vem som bli google återstår att se
Då återstår det bara för oss med lite vett i skallen att bojkotta asen, dvs Facebook och alla andra NSA-knähundar.

Bitcoin kommer att stå inför ett tuffa år, men se bara hur fort det utvecklats på så kort tid! Kommer ihåg när Bitcoin lanserades och hur spännande jag tyckte att det var!
Citera
2014-04-25, 16:56
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Då återstår det bara för oss med lite vett i skallen att bojkotta asen, dvs Facebook och alla andra NSA-knähundar.

Bitcoin kommer att stå inför ett tuffa år, men se bara hur fort det utvecklats på så kort tid! Kommer ihåg när Bitcoin lanserades och hur spännande jag tyckte att det var!

För 1 år sedan fanns det så mkt större potential för bitcoin än idag. Förväntningsbolag och även förväntningspengar handlas på spekulation och drömmar. När verkligheten kommer ikapp spricker bubblan.

Vi har tappat Kina. ( mkt värre an vad folk tror då de var anledningen till rallyt)

Vi är på väg att tappa australien(tidigare bitcoinvänligast i världen)

Drakarna, tex Facebook startar egen bank och E-peng. Varför tror du tex en utlandsarbetare kommer vilja skicka hem sina pengar med bitcoin?

Klart han kommer skicka dom med facebooks eller googles E-peng. Kommer vara väldigt billigt och framför allt säkert.

Jag är väldigt anti facebook men när de släppte nyheten om sin bank så köpte jag aktien.
Hyfsad utveckling på den sista tiden om man säger så..

Gillar massepojken tanken på att ett bolag med 1 miljard aktiva användare startar bank? Inser massepojken potentialen i en sådan verksamhet?

Svaret är ett rungande JA.

Om 5 år så pratar vi en fullt utvecklad banktjänst hos facebook, Google, Amazon,
Trovärdigheten finns där så det är bara att köra.

Kollla på lilla futtiga SEB. Vad tjänar dom med sina 1 miljon kunder?,, eller är det 2 miljoner dom har?
Who the fuck cares?

fattar ni potentialen i facebook.. med 1 miljard kunder..

helvete oxå, nu kommer lyckotårarna igen

Risken med bitcoin kommer vara så mycket större(hackers och allt skit) att folk kommer välja det säkra google eller facebooks E-pengar istället.

dessutom kommer facebooks E-peng vara perfekt för microbetalningar vilket jag gillar då jag investerat i ett litet spännande utvecklingsbolag inom spelbranschen kopplat till detta..

Mumma säger jag och hugger in på min hembakade sockerkaka med citronskal i.
Senast redigerad av massepojken 2014-04-25 kl. 17:12.
Citera
2014-04-25, 17:05
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
För 1 år sedan fanns det så mkt större potential för bitcoin än idag. Förväntningsbolag och även förväntningspengar handlas på spekulation och drömmar. När verkligheten kommer ikapp spricker bubblan.

Vi har tappat Kina. ( mkt värre an vad folk tror då de var anledningen till rallyt)

Vi är på väg att tappa australien(tidigare bitcoin vänligast i världen)

Drakarna, tex Facebook startar egen bank och E-peng. Varför tror du tex en utlandsarbetare kommer vilja skicka hem sina pengar med bitcoin?

Klart han kommer skicka dom med facebooks eller googles E-peng. Kommer vara väldigt billigt och framför allt säkert.

Jag är väldigt anti facebook men när de släppte nyheten om sin bank så köpte jag aktien.
Hyfsad utveckling på den sista tiden om man säger så..

Risken med bitcoin kommer vara så mycket större med bitcoin(hackers och allt skit) att folk kommer välja det säkra google eller facebook istället.

dessutom kommer facebooks E-peng vara perfekt för microbetalningar vilket jag gillar då jag investerat i ett litet spännande utvecklingsbolag inom spelbranschen kopplat till detta..

Mumma säger jag och hugger in på min hembakade sockerkaka med citronskal i.
Det är just de större dataintrången som skrämmer bort potentiella köpare. Detta är inte så farligt egentligen, men till skillnad från andra banker så kan man inte få sina pengar tillbaka.

Det är en risk man får ta med P2P teknik och ingen centralbank inblandad.
Citera
2014-04-25, 17:08
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Det är just de större dataintrången som skrämmer bort potentiella köpare. Detta är inte så farligt egentligen, men till skillnad från andra banker så kan man inte få sina pengar tillbaka.

Det är en risk man får ta med P2P teknik och ingen centralbank inblandad.

Varför skulle folk vilja ta den risken när du är fullförsäkrad om du använder facebooks eller Googles E-peng?
Kostnaderna för transaktioner där kommer vara försummbar.

Förövrigt kan vi vara helt säkra på att bolag som western union måste totalförändras eller så finns dom inte om 5-6 år..
Citera
2014-04-25, 17:17
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Varför skulle folk vilja ta den risken när du är fullförsäkrad om du använder facebooks eller Googles E-peng?
Kostnaderna för transaktioner där kommer vara försummbar.

Förövrigt kan vi vara helt säkra på att bolag som western union måste totalförändras eller så finns dom inte om 5-6 år..
Anonymitet.
Många använder sig av Bitcoin för att handla illegala varor och kan inte riskera att spåras.
Mining är väl även en unik teknik för valutor dessutom?
Senast redigerad av Vohkun 2014-04-25 kl. 17:21.
Citera
2014-04-25, 18:02
Medlem
Hur funkar det att tvätta Bitcoin? Bara att köra sina coins genom en launder-service och därefter är det omöjligt att spåra föregående transaktioner. Korrekt uppfattat?

(Rent hypotetiskt alltså, har inga planer att ägna mig åt brottslig verksamhet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in