Citat:
Ursprungligen postat av
Vohkun
Då återstår det bara för oss med lite vett i skallen att bojkotta asen, dvs Facebook och alla andra NSA-knähundar.
Bitcoin kommer att stå inför ett tuffa år, men se bara hur fort det utvecklats på så kort tid! Kommer ihåg när Bitcoin lanserades och hur spännande jag tyckte att det var!
För 1 år sedan fanns det så mkt större potential för bitcoin än idag. Förväntningsbolag och även förväntningspengar handlas på spekulation och drömmar. När verkligheten kommer ikapp spricker bubblan.
Vi har tappat Kina. ( mkt värre an vad folk tror då de var anledningen till rallyt)
Vi är på väg att tappa australien(tidigare bitcoinvänligast i världen)
Drakarna, tex Facebook startar egen bank och E-peng. Varför tror du tex en utlandsarbetare kommer vilja skicka hem sina pengar med bitcoin?
Klart han kommer skicka dom med facebooks eller googles E-peng. Kommer vara väldigt billigt och framför allt säkert.
Jag är väldigt anti facebook men när de släppte nyheten om sin bank så köpte jag aktien.
Hyfsad utveckling på den sista tiden om man säger så..
Gillar massepojken tanken på att ett bolag med 1 miljard aktiva användare startar bank? Inser massepojken potentialen i en sådan verksamhet?
Svaret är ett rungande JA.
Om 5 år så pratar vi en fullt utvecklad banktjänst hos facebook, Google, Amazon,
Trovärdigheten finns där så det är bara att köra.
Kollla på lilla futtiga SEB. Vad tjänar dom med sina 1 miljon kunder?,, eller är det 2 miljoner dom har?
Who the fuck cares?
fattar ni potentialen i facebook.. med 1 miljard kunder..
helvete oxå, nu kommer lyckotårarna igen
Risken med bitcoin kommer vara så mycket större(hackers och allt skit) att folk kommer välja det säkra google eller facebooks E-pengar istället.
dessutom kommer facebooks E-peng vara perfekt för microbetalningar vilket jag gillar då jag investerat i ett litet spännande utvecklingsbolag inom spelbranschen kopplat till detta..
Mumma säger jag och hugger in på min hembakade sockerkaka med citronskal i.