2013-04-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Ingen?

Varför väljer du bitstamp?
Citera
2013-04-11, 14:47
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Varför väljer du bitstamp?

Finns det bättre alternativ? Måste vänta flera månader om jag ska kunna handla över Mt Gox.
Citera
2013-04-11, 14:50
Medlem
ententsos avatar
God eftermiddag kamrater!

Har några frågor ang. Mt.Gox.

1. Finns de någon chart på deras sida som är real-tidsbaserad/sekundsbaserad?
2. Hur mycket courtage tar dom per köp?
Citera
2013-04-11, 14:50
Medlem
Jag tycker Bitcoin är väldigt intressant. Jag tror att kursen bara kommer att stiga. Det är ju ett gigantiskt pyramidspel, men är man med tidigt så kan man tjäna grova pengar det är jag helt säker på.
Själva idén är bättre än både fiat och guldmyntfot. Här finns bara en viss bestämd penningmängd och verje bitcoin är unik. Fördelen är också att den inte är spårbar av skattemyndigheten.

En sådan valuta är framtiden. Det är en revolution som är lika stor som när vi gick från byteshandel till pengar. Betalningsmedlen måste anpassas till sin tid och det system vi har idag. Fiatvalutor och odefinierad penningmängd håller inte i längden och guldmyntfot är helt oanvändbar idag.

Jag har inte 1 enda Bitcoin själv men jag kommer att köpa inom kort.
Citera
2013-04-11, 14:51
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ententso

http://bitcoinity.org/markets?currency=USD&exchange=mtgox
http://bitcoin.clarkmoody.com/
Citera
2013-04-11, 14:52
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

0.6%
Citera
2013-04-11, 14:52
Medlem
Citat:
Finns det bättre alternativ? Måste vänta flera månader om jag ska kunna handla över Mt Gox.

Jag vet faktiskt inte. Jag kör med Kapiton iaf och tycker det fungerar bra. Är nybörjare dock, så det var även lite därför jag frågade.

Hade först problem med att få in pengar på både Mt.Gox och Bitstamp så det slutade på Kapiton för mig.

Som du märker får vi nybörjare hjälpa varandra här. Proffsen verkar inte vara så intresserade av våra frågor än så länge.
Citera
2013-04-11, 14:59
Medlem
ententsos avatar
Citat:
http://bitcoinity.org/markets?currency=USD&exchange=mtgox
http://bitcoin.clarkmoody.com/
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
0.6%
Tack! Är de direktköp eller väntar den in slutkurs för dagen eller så?
Citera
2013-04-11, 15:00
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Jag kör med Kapiton iaf och tycker det fungerar bra. Är nybörjare dock, så det var även lite därför jag frågade.

Hade först problem med att få in pengar på både Mt.Gox och Bitstamp så det slutade på Kapiton för mig.

Som du märker får vi nybörjare hjälpa varandra här. Proffsen verkar inte vara så intresserade av våra frågor än så länge.

Undvik MtGox.
Citera
2013-04-11, 15:00
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Tack!

Tack! Är de direktköp eller väntar den in slutkurs för dagen eller så?

Vad menar du nu? 0.6% betalar du på summan du handlar med, inte på dagens slutkurs?
Citera
2013-04-11, 15:01
Medlem
Citat:
Kanske $5000 per btc. På att fiatvalutor suger och tappar värde, är grundade i tvång och att allt är positivt med bitcoin i motsats till fiatvalutor som folk endast använder för att de lever under tvång.

Tror inte någon fed kommer tillåta bitcoins att nå så högt. De kan inte spela efter sina egna regler med bitcoins utan måste anpassa sig och det mina vänner, det kommer de inte att tillåta.

Tyvärr har de redan nu gjort "pappersversionen" av bitcoin, dvs ut på wall street. Det kommer betyda att bitcoin kan kontrolleras precis lika väl som guld.
Citera
2013-04-11, 15:02
Medlem
Qxxys avatar
Citat:

Nja, mitt tips är att undvika "online wallets" eftersom man kan aldrig vara för säker, kollar man på Instawallet så ser man vad som hände med alla deras bitcoins som blev stulna för några veckor sedan.

Kapiton ser ut att vara lite dyrare än Bitstamp och BTC-E har en massa jävla ryska sidor om man vill överföra pengar vilket jag inte litar på alls.

Anledningen till att jag använder Bitstamp är ju att förhållandet mellan dem och Mt.Gox är inte så stor och de har alltid samma priser vilket är utmärkt p.g.a. sidor som dessa http://bitcoin.clarkmoody.com/ som gör att du kan se ifall bubblan spricker.

Citat:
Undvik MtGox.
Skickade in nyss en massa bilder till de så att jag kan bli verifierad, varför ska man undvika dem?
Syftar du på hur de behandlar sina kunder nyligen de senaste 10 timmarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in