2013-04-11, 10:13
Medlem
Isildurrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vic-86
Tackar för svar När jag satte in 1000 SEK och köpte fick jag bara 0,69 BTC. Kändes lite ovärt. Får tänka lite - om jag ska sätta in mer för att gambla lite mer. Om det är läge att våga...

//mvh

1000 kr för 0,69 BC betyder att du betalat ca 1450kr för en Bitcoin (inklusive avgifter gissar jag). Alltså måste du vänta till "Pris: 1197.5" enligt ditt förra inlägg är över 1450kr för att göra vinst. Som synes har det varit så högt som 1760kr de senaste 24 timmarna. Det går bara att spekulera kring när/om det händer igen. Kanske blir det i eftermiddag, kanske aldrig.
Citera
2013-04-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
Varför skulle man bli rik när valutan sjunker? Gratulerar du dem som köpte igår när valutan var som lägst?
Vad snackar du om?

BTC'n har ökat 17x i värde sedan januari... Så snälla.

I övrigt: vad tusan har hänt med Mtgox? Kommer inte in. Är sidan fortfarande nere pga det någon skrev tidigare, att alla nya konton gjorde så sidan krashade?

Är seriöst orolig över att man inte har större kapacitet än så. Tänk bara vilka multum med pengar dom håvar in dagligen, lär ju kunna köpa lite bättre servrar osv..

Enligt: https://bitcoinnordic.com/bank-transfer/ så är en BTC nu 133euro, dvs valutan har sjunkit väldigt mycket. Tur att man använde sina sista BTC när det var på sin peak iaf Men det är ju nu man bör inhandla och sedan invänta nästa stigning, lär ju ske när stabilitet kmr tillbaks.
Citera
2013-04-11, 11:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zario
I övrigt: vad tusan har hänt med Mtgox? Kommer inte in.

MtGox
9 minutes ago
Network maintenance, don't freak out!
Citera
2013-04-11, 11:36
Medlem
Hur kommer det sig att http://preev.com/btc/sek säger 981kr men Kapiton säger att rek köppris just nu är 1262kr Fan 281kr mer. Beror det på att marknaden, dvs de som köper och säljer på Kapiton är mycket färre än de som siffrorna på preev baseras på?

Känns lite dumt att jag precis la in 2000sek till kapiton och får vänta ett dygn nu...
Citera
2013-04-11, 11:37
Medlem
Stig-Britts avatar
MtGox
about a minute ago
Maintenance Over however we are now under a DDoS attack.
Citera
2013-04-11, 11:49
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
MtGox
9 minutes ago
Network maintenance, don't freak out!
Att den marknadsplats som säger sig stå för 80% av all handel har liet underhåll och stänger ner all handel bådar inte gott. Det skulle för mig inte vara svårt att se att MtGox har lite suspekta personer som ägare som just nu sitte roch säljer. De kan med lätthet dumpa större delen av sitt innehav sålänge det inte är några 10% av totala antalet BitCoins utan att ni som kunder kan se något av denna handel.

Hade jag en stor reserv BitCoins och ägde MtGox skulle jag helt enkelt prioritera 10% av handeln till mina BitCoins, sitter jag på ½% skulle det i praktiken betyda att jag på en vecka dumpat hela mitt innehav och har en summa få kan föreställa sig. Kan man hålla priset uppe ett par veckor och sälja av ett par procent av den totala mängden BitCoins handlar det om summor där det rör sig om 100'tals miljjoner dollar. Värdet på ½% är över 10 miljoner dollar!

Försök fatta att det enda de behöver just nu är köpare för att lyckas med detta. Sedan kan de dra ut allt kapital från marknaden och låta folk sitta med 'ettor och nollor' som är helt omöjliga att omsätta till något av värde. Om BitCoins överlever rör inte dem då de gjort sina pengar, tvärt om vill de nog gå ut över längre tid för att kunna driva vidare diverse marknadsplatser för att kunna plcoka ut courtage på handeln. Har de sedan ett par hundra miljoner på fickan blir det bara så mycket bättre för dem. Det enda som behövs är att få fåren till rakning.

Har detta annonserats eller har ni bara ställts inför att marknaden stängts helt plötsligt?
Citera
2013-04-11, 11:59
Medlem
hm har gått 24h och inte fått mina bc's från btcx.se och ingen svart igenom kundservice. bör jag va orolig?
Citera
2013-04-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Guldmarknaden omsätter värdet av alla BitCoins väldigt snabbt. Det är vad som skiljer! BitCoins marknaden har för lite kapital och spelare i sig för att bli effektiv vilket gör att priset kan manipuleras av några få stora som pumpar och dumpar BitCoins. Killen som har sina 10 miljoner bitcoins kan gå i pension för livet om han säljer av ½% av dessa till nuvarande priser. Frågan är om han kan göra detta utan att sänka marknaden?

bra koll där på hur fördelningen av BC ser ut.

etnad: prisdumpningar sker inom guldvärlden också. sålänge det finns pappersguld är guldmarknaden också känslig. bara å kolla senaste två veckorna. BC är inte hållbart i längden för att makthavarna inte kommer tillåta BC att bli någon världsvaluta då det inte är de som tagit fram det och de inte sitter på de stora innehaven. BC kommer stiga tills restriktioner införs, vilket tar tid eftersom det är statligt, då kommer det säljas av och sjunka i värde. gäller bara att sälja i tid och köpa metall istället.
Citera
2013-04-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ng3
hm har gått 24h och inte fått mina bc's från btcx.se och ingen svart igenom kundservice. bör jag va orolig?

Skulle inte tro det iaf, dom har nog väldigt mycket att göra just nu
Citera
2013-04-11, 12:14
Medlem
lulz123s avatar
Hur köper man bitcoins på bästa sätt? Inga (eller låga) avgifter, direkt(eller snabb) överföring etc?
Citera
2013-04-11, 12:15
Medlem
Har försökt göra en användare på kapiton sedan igår eftermiddag...men det går ej. är det någon annan som har samma problem? Har försökt maila dom men utan svar. vill ju trycka in pengar Måste man föra över pengar från kontot till kapiton innan man kan handla eller kan man "köpa" och köpet accepteras på en gång och pengarna droppar in an dag senare till kapiton....eller hur funkar det ?

Har försökt bli medlem på gox ockå men det tar upp till 10 dagar att verifiera sig.....
Citera
2013-04-11, 12:17
Medlem
är mtgox nere även för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här