Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
MtGox
9 minutes ago
Network maintenance, don't freak out!
Att den marknadsplats som säger sig stå för 80% av all handel har liet underhåll och stänger ner all handel bådar inte gott. Det skulle för mig inte vara svårt att se att MtGox har lite suspekta personer som ägare som just nu sitte roch säljer. De kan med lätthet dumpa större delen av sitt innehav sålänge det inte är några 10% av totala antalet BitCoins utan att ni som kunder kan se något av denna handel.
Hade jag en stor reserv BitCoins och
ägde MtGox skulle jag helt enkelt prioritera 10% av handeln till
mina BitCoins, sitter jag på ½% skulle det i praktiken betyda att jag på en vecka dumpat hela mitt innehav och har en summa få kan föreställa sig. Kan man hålla priset uppe ett par veckor och sälja av ett par procent av den totala mängden BitCoins handlar det om summor där det rör sig om 100'tals miljjoner dollar.
Värdet på ½% är över 10 miljoner dollar!
Försök fatta att det enda de behöver just nu är köpare för att lyckas med detta. Sedan kan de dra ut allt kapital från marknaden och låta folk sitta med
'ettor och nollor' som är helt omöjliga att omsätta till något av värde. Om BitCoins överlever rör inte dem då de gjort sina pengar, tvärt om vill de nog gå ut över längre tid för att kunna driva vidare diverse marknadsplatser för att kunna plcoka ut
courtage på handeln. Har de sedan ett par hundra miljoner på fickan blir det bara så mycket bättre för dem. Det enda som behövs är att få fåren till rakning.
Har detta annonserats eller har ni bara ställts inför att
marknaden stängts helt plötsligt?