2014-04-17, 17:19
Medlem
Despiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwishBit
Använd Kraken. Där behöver du inte skicka in något sålänge du inte ska handla med större summor.
Eller välkommen till localbitcoins

Funkar Kraken om man vill t.ex handla på sR?
Citera
2014-04-17, 17:50
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Funkar Kraken om man vill t.ex handla på sR?

Jag antar att bitcoins är det som funkar om du t.ex vill handla på SR?

Vad är problemet med http://btcx.se/ ? Tror du att dom kommer spåra dig? Det är ingen som lägger ner energi och pengar på att spåra vad du gör med dina bitcoins för 1500:-

Med mASTERCARD kan du inte köpa bitcons så hojta om du skulle lyckas med det...
Senast redigerad av bom 2014-04-17 kl. 17:52.
Citera
2014-04-17, 19:07
Medlem
ze_bandits avatar
Är det ett måste att använda sig av en krypterad anonym mail när man registrerar sig på valutasidor och wallets och allt vad det heter?

Samt är det möjligt att skicka BTC direkt från växlingssidan (t.ex. btcx.se) till kontot på handelsplatsen med isättningsadressen?
Senast redigerad av ze_bandit 2014-04-17 kl. 19:12.
Citera
2014-04-18, 02:27
Medlem
Det är såklart inget måste att använda en viss typ av mail vid registrering.

Ja, du kan skicka bitcoin direkt till handelsplatsens plånbok.
Jag och några vänner spelar ibland på oddset hos Anonibet och i de få fall vi vinner så kan jag skicka polarens vinst direkt till hans kundkorg vid utcheckning av varor hos Webbhallen. Jag slipper ta ut pengarna till min egna plånbok för att sedan vidarebefordra dem till honom som sedan ska skicka dem till Webbhallen
Citera
2014-04-18, 02:27
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Är det ett måste att använda sig av en krypterad anonym mail när man registrerar sig på valutasidor och wallets och allt vad det heter?

Samt är det möjligt att skicka BTC direkt från växlingssidan (t.ex. btcx.se) till kontot på handelsplatsen med isättningsadressen?

Tveksamt. Visst går det, skriv vilken adress du vill få dina nyköpta bitcoin till. Problemet t.ex är volatiliteten. Du vet inte hur mkt bitcoins du får och till vilken kurs. Btcx är snabba med swish dock. 2-3 timmar är faktiskt imponerande att dom fått ner det till.
Citera
2014-04-18, 05:00
Medlem
Despiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Jag antar att bitcoins är det som funkar om du t.ex vill handla på SR?

Vad är problemet med http://btcx.se/ ? Tror du att dom kommer spåra dig? Det är ingen som lägger ner energi och pengar på att spåra vad du gör med dina bitcoins för 1500:-

Med mASTERCARD kan du inte köpa bitcons så hojta om du skulle lyckas med det...

Kör på Btcx. Ska handla för två tusen till mitt SR Konto. Stort tack!
Citera
2014-04-19, 10:23
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Kör på Btcx. Ska handla för två tusen till mitt SR Konto. Stort tack!
Om nu inte btcx gör jobbet så kan jag rekommendera fybse. Bara fungerat felfritt för mig och tillåter insättningar på uppåt 20 eller 50 tusen utan att ha verifierat vem man är. Jag tycker att det är intressant också att när jag en gång skickade in pengar en fredag så fickhade jag det på söndag morgon.
Citera
2014-04-20, 14:21
Medlem
Davidparkers avatar
Vad säger ni nu grabbar?
Kommer värdet på btc rasa ytterligare en gång ? Funderar på att köpa några btc till.. eller ska jag vänta?
Citera
2014-04-20, 19:59
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Vad säger ni nu grabbar?
Kommer värdet på btc rasa ytterligare en gång ? Funderar på att köpa några btc till.. eller ska jag vänta?

Om det fortsätter se stabilt ut så tror jag under $500 i maj månad is a bargin!

Jag tror att fler vill köpa på det där raset! Jag med. Då borde vi inte se ett ras? Utan istället en uppgång. Vad tror du?
Citera
2014-04-21, 12:50
Medlem
Yo. När jag tidigare har handlat btcoins har det dröjt någon bankdag till jag fått dom. Finns det någon sida där man får sina bitcoins direkt?
Citera
2014-04-21, 14:11
Medlem
argusdemons avatar
Ja vad säger ni, är det läge nu att investera i Bitcoins? Värdet var ju mkt högre för 6 mån sen och det har redan höjts en del de sista veckorna.. Vad tycker folket?
Även rekommenderar ni någon speciell E-Plånbok eller funkar alla lika bra?
Citera
2014-04-21, 17:45
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Ja vad säger ni, är det läge nu att investera i Bitcoins? Värdet var ju mkt högre för 6 mån sen och det har redan höjts en del de sista veckorna.. Vad tycker folket?
Även rekommenderar ni någon speciell E-Plånbok eller funkar alla lika bra?
Köp och sätt dem i coldstorage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in