2013-04-10, 21:54
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfest
Precis, nybörjare som blir skräckslagna. Kallas herd behaviour.
Eller så är det vi som sitter som grodorna i kastrullen.
Citera
2013-04-10, 21:55
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Såg rätt tomt ut på säljsidan i orderböckerna ett tag, men nu finns det gott om säljare <150, så något rally ser inte ut att vara i faggorna.

Fortfarande osäkerhet som spökar. Den kommer hämta sig.
Citera
2013-04-10, 21:59
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Det har hänt förr att MTGox blivit hackat och någon har dumpat priserna och köpt på sig en massa coins. Så du har fel. Nu verkar det dock inte vara så.

Det är inte KÖPARE som kan dumpa priser. Det är SÄLJARE som kan göra det.e

Och nej, jag har inte fel. Ingen överbelastningsattack skulle kunna orsaka den här typen av prisfall. Det skulle yttra sig genom att ingen handel kan ske, men så är knappast fallet här.

Kom igen nu...
Citera
2013-04-10, 22:00
Medlem
Alabasters avatar
Såg att någon som minat i 3 år precis sålt av en jäkla massa btc..

https://images.4chan.org/b/src/1365622029073.png
Citera
2013-04-10, 22:01
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Det är inte KÖPARE som kan dumpa priser. Det är SÄLJARE som kan göra det.e

Och nej, jag har inte fel. Ingen överbelastningsattack skulle kunna orsaka den här typen av prisfall. Det skulle yttra sig genom att ingen handel kan ske, men så är knappast fallet här.

Kom igen nu...

Det är i alla fall psykologiskt och kommer att hämta sig. Skräckslagna personer säljer av.

Den repar sig under natten och imorgon.
Citera
2013-04-10, 22:02
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alabaster

13 fucking miljoner kr
Citera
Medlem
Citat:

Lite upp och ner - dock sa finns det mkt bra stod och nu handlar jag innan priserna reflekterar de som fanns tidigare idag.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Här verkar vi ha svaret på vad som hände:
http://blockchain.info/largest-recent-transactions

Allt det där är transaktioner som skett i blockkedjan idag, så det verkar vara någon som cashat ut big time (60.000 BTC enligt vad jag läste, jag orkar inte räkna ihop alla transaktioner själv, det var alldeles för många). Det blir intressant att se säljordrarna när Mt Gox slutar lagga.

Hur som helst så är detta långsiktigt bra för Bitcoin, eftersom alla bitcoins nu är mer distribuerade och det därmed finns en person mindre som kan orsaka detta i framtiden.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Alabaster

Ja ser man på. Och han verkar inte ha varit ensam heller.

I vilket fall som helst, vi verkar nu stabilisera oss tillfälligt iaf runt värdet vi låg på i söndags. Det är inte så farligt i det stora hela.

Jag tror detta lär fortsätta hända varje gång vi ser en gigantisk rush in i bitcoins. 2011 så fanns det folk med hundratusentals bitcoins som väntade på toppen och började sälja vid $32. Den kraschen sjönk bitcoin ner till $2 på ett halvår. Nu var det folk med tiotusentals bitcoins som sålde, och marknaden verkar ha tagit det mycket bättre än så länge iaf (jag ser inte att vi sjunker till 20 som skulle varit procentuellt likvärdigt). Om två år kanske vi får se en liknande händelse när folk med tusentals bitcoins får för sig att sälja efter nästa rush. Det jag tycker är viktigast är att bitcoinsen verkar sprida ut sig mer och mer allt eftersom värdet stiger.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-04-10 kl. 22:11.
Citera
2013-04-10, 22:03
Medlem
haha

nu vänder det igen!

tur man han handla på sig lite igen
Citera
2013-04-10, 22:04
Medlem
Baskis avatar
Vilken sida rekommenderar ni att handla ifrån med kort?, Kapiton osvosv tar det sån tid med. Tänkte nu pga raset vill jag köpa på mig ett par.
Citera
2013-04-10, 22:05
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:

Ja, det är väl klart att det finns en osäkerhet när kursen har gått upp med tusentals procent på några månader.

Och vad ska den hämta sig till? Rekordnoteringen på 46 för en månad sedan?

Ingen av er här har den minsta lilla aning om vad ett rimligt värde på en btc är. Med tiden kanske det blir en jättestabil valuta, men om det är på en nivå på $ 500 eller $ 0.5 har ingen en aning om. Just nu skulle det lika gärna kunna vara mononpolpengar ni handlade med.
Citera
2013-04-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Vilken sida rekommenderar ni att handla ifrån med kort?, Kapiton osvosv tar det sån tid med. Tänkte nu pga raset vill jag köpa på mig ett par.

jag hade dollar låg på ett konto på bitstamp, men det tar flera dagar att föra över pengar dit med sepa överföring

och priserna på btcx hänger inte med alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in