2013-04-13, 12:21
Medlem
Pedersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyEndings
Vad ska den ha för funktionalitet? Bara visa Kapiton och MtGox parallellt hela tiden eller?

Kapiton/MtGox/Bitstamp

Så visar du BTC priset på vardera, gärna grafer som på bitcoin charts också. Först och främst en enkel sida med priser, så man kan se det fort. Sen en djupare analys med grafer osv, kanske t.o.m kan länka din app direkt till bitcoincharts för den delen? Mindre jobb och ändå dugligt.

Och helst visa priset i USD och inte SEK
Senast redigerad av Pederson 2013-04-13 kl. 12:24.
Citera
2013-04-13, 12:23
Medlem
HappyEndingss avatar
Förresten, priserna på Bitstamp och Kapiton skiljer ju rätt kraftigt. Hade det varit lönt att skriva en bot för arbitrage?
Citera
2013-04-13, 12:29
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Önsketänkande? Jag bara noterade att du hade fel, och att informationen för att visa att du hade fel är helt publik. Jag visade att det finns öppna köpordrar på 50k coins på bara Mt Gox för att absorbera en sådan försäljning, så 50k är åtminstone en absolut minimigräns för hur mycket som behöver säljas. Sen kan du tycka att det fortfarande är orimligt, men du hade fel angående proportionerna ändå.

Det mesta av ditt raljerande bemöter inte ens vad jag sa. Läs.
Hur kan du läsa ut det ur den länk du postat? Jag tittar på den och ser inte vad du ser, jag ser en handel som är väldigt liten där majoriteten är på under 50 BitCoins, runt en tusendel av de 50k öppna köpordrar du påstår skall finnas. Kan ärligt inte se hur priset skall falla om det är någon som har en öppen köporder.
Citat:
Förresten, priserna på Bitstamp och Kapiton skiljer ju rätt kraftigt. Hade det varit lönt att skriva en bot för arbitrage?
Om det finns likviditet på marknaden kan du räkna med att det redan finns trading bots. Skriv en om du har pengar, runt 10 BitCoins per marknad borde räcka för att kör igång.
Citera
2013-04-13, 12:34
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Hur kan du läsa ut det ur den länk du postat? Jag tittar på den och ser inte vad du ser, jag ser en handel som är väldigt liten där majoriteten är på under 50 BitCoins, runt en tusendel av de 50k öppna köpordrar du påstår skall finnas. Kan ärligt inte se hur priset skall falla om det är någon som har en öppen köporder.
Zooma ut på den undre grafen. Håller du muspekaren över den gröna linjen så ser du hur många köpordrar det finns ner till det specifika priset.

Halva priset nu skulle vara 67 USD/BTC:
Citat:
at least 53.56k BTC needed for 67.00
Citera
2013-04-13, 12:39
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Zooma ut på den undre grafen. Håller du muspekaren över den gröna linjen så ser du hur många köpordrar det finns ner till det specifika priset.

Halva priset nu skulle vara 67 USD/BTC:
Jag får runt 8k för $126, var hittar du öppna ordrar som skulle suga upp 50k BitCoins?

Varför säljs BitCoins för $115 om det finns köpare som ger $126?
Citera
2013-04-13, 12:45
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag får runt 8k för $126, var hittar du öppna ordrar som skulle suga upp 50k BitCoins?

Varför säljs BitCoins för $115 om det finns köpare som ger $126?
Den röda linjen är säljordrar. Den gröna är köpordrar. 8k för $126 är alltså hur många bitcoins som skulle behöva köpas för att priset ska stiga till $126.

Vill du se hur mycket som krävs för att halvera priset måste du zooma ut genom att trycka på minustecknet uppe i högra hörnet.
Citera
2013-04-13, 12:48
Medlem
Pedersons avatar
Letar efter en sida där jag snabbt kan köpa bitcoins.

Min första tanke var btcx / kapiton, men priserna där är för höga.
Finns det någon annan sida där man slipper SEPA och vänta i 3 dagar utan att ens veta om det kommer fram? Det absolut bästa vore ju om man kan köpa med paypal eller liknande.
Citera
2013-04-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson
Letar efter en sida där jag snabbt kan köpa bitcoins.

Min första tanke var btcx / kapiton, men priserna där är för höga.
Finns det någon annan sida där man slipper SEPA och vänta i 3 dagar utan att ens veta om det kommer fram? Det absolut bästa vore ju om man kan köpa med paypal eller liknande.

Nej.
Citera
2013-04-13, 13:09
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakaph8s
Mjo, 1 bankdag brukar det ta så sätter du in nu så kommer det in på mån em.

Men om du ska köpa för 1.2 bitcoin och har 9.4 så what's the problem?

Problemet är att de saknas 0.26 coins... därför måste jag vänta tills på måndag om jag sätter in ett par hundra idag...

Edit: haha jag skrev 9.4, jag menade 0.94 knasigt de kan bli....

Citat:
Ursprungligen postat av Nakaph8s
Saken är den att det är ju nästan omöjligt för stater att reglera. Det kommer bli samma whack-a-mole som med bittorrent i så fall. Ala länder måste förbjuda exchanges i så fall och nej, tror inte alla länder kommer att förbjuda BTC över en natt.

ja jo de har du nog fan rätt i, låter betryggande!

Citat:
Vad ska den ha för funktionalitet? Bara visa Kapiton och MtGox parallellt hela tiden eller?

att man kan följa kapiton värdet hela tiden, hade ju varit nice ifall den hade informerat en valutan sjunkit/höjts med en viss antal procent.
Citera
2013-04-13, 13:26
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zario
Vad snackar du om?

BTC'n har ökat 17x i värde sedan januari... Så snälla.

I övrigt: vad tusan har hänt med Mtgox? Kommer inte in. Är sidan fortfarande nere pga det någon skrev tidigare, att alla nya konton gjorde så sidan krashade?

Är seriöst orolig över att man inte har större kapacitet än så. Tänk bara vilka multum med pengar dom håvar in dagligen, lär ju kunna köpa lite bättre servrar osv..

Enligt: https://bitcoinnordic.com/bank-transfer/ så är en BTC nu 133euro, dvs valutan har sjunkit väldigt mycket. Tur att man använde sina sista BTC när det var på sin peak iaf Men det är ju nu man bör inhandla och sedan invänta nästa stigning, lär ju ske när stabilitet kmr tillbaks.

Det verkade ju som att du påstod att folk tjänade pengar när bubblan sprack.
Citera
2013-04-13, 13:29
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
Det verkade ju som att du påstod att folk tjänade pengar när bubblan sprack.
Hypotetiskt så tjänade ju faktiskt folk pengar. I alla fall de som hann sälja vid peaken för att dagen efter kunna köpa tillbaka samma mängd för en betydligt mindre summa.
Citera
2013-04-13, 13:34
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Den röda linjen är säljordrar. Den gröna är köpordrar. 8k för $126 är alltså hur många bitcoins som skulle behöva köpas för att priset ska stiga till $126.

Vill du se hur mycket som krävs för att halvera priset måste du zooma ut genom att trycka på minustecknet uppe i högra hörnet.
Jag har väldigt svårt att förstå hur du gör de tolkningar som du säljer, kan du visa någon som lagt en köporder på 50k BitCoins för $67? F ö är det skillnad på en öppen köporder och en man lagt ett pris på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in