2013-04-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
13 fucking miljoner kr

Det sitter nog en hel del med rejäla lager Bitcoins som fått tag i dem i princip gratis.

De har bara väntat på att kursen ska bli så hög som möjligt innan de dumpar allt.

Anledningen till att kursen stigit så är ju att efter cypern-krisen så fick hela världen upp ögonen för Bitcoins och alla ville köpa. Extremt stor efterfrågan litet utbud. Det är ju bara några få procent som handlats med. Samtidigt sitter det personer med extremt stora lager med bitcoins och bara väntar på att dumpa.

Farligt läge.
Citera
2013-04-10, 22:15
Medlem
HerrBormanns avatar
Nu har spreadarna krympt rejält. Runt 140-150 ser priset ut att kunna stabilisera sig kring, för denna gång.

Om en vecka kan den stå i 300, eller 30...
Citera
2013-04-10, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Nu har spreadarna krympt rejält. Runt 140-150 ser priset ut att kunna stabilisera sig kring, för denna gång.

Om en vecka kan den stå i 300, eller 30...

då står den i 300 dollar
Citera
2013-04-10, 22:19
Bannlyst
Varför tror ni att det skulle fixa sig på ett dygn, om det pang tjoff adderades 250 nya bitcoins på en gång?
Citera
2013-04-10, 22:21
Medlem
zaaph1s avatar
Fan att man missa detta, hade tänkt investera vid en crash för runt fem lax. Kände på mig lite smått att det kunde rasa snabbt sen gå upp igen, ska fan va klistrad vid datorn några veckor nu
Citera
2013-04-10, 22:22
Medlem
Smakkers avatar
Strongcoin verkar överlägset bäst, hybridplånbok vilket innebär att min privata bitcoinkey är krypterad i min webbläsare innan den når Strongcoins servrar....
Citera
2013-04-10, 22:23
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoamo
då står den i 300 dollar
Så du tror det är en bra investering att köpa på sig nu?
Citera
2013-04-10, 22:24
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Så du tror det är en bra investering att köpa på sig nu?

Han har absolut ingen som helst jävla aning. Det har ingen annan heller.
Citera
2013-04-10, 22:27
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Grejen är ju att staterna bara ger sken av att backa upp valutorna. Det finns ingen egentlig uppbackning.
Uppbackningen sker i form av garanterad omsättning. Det finns ingen som garanterar användning av BTC.

En valutas värde ligger i förtroende/användning. Just nu har ganska få väldigt mycket förtroende i BTC vilket driver upp priset. Samma sak sker i andra valutor som CHF (som nu på statlig väg pressas ner).

Så BTC kommer alltid att vara en volatil valuta vilket gör att förtroende för den som betalningsmedel i regel kommer vara lägre än för vanliga fiatpengar som erbjuder stabilitet. Undantaget är i mindre kretsar.

Många puss och kram
Senast redigerad av Dr.Spin 2013-04-10 kl. 22:29.
Citera
Bannlyst
Citat:

Man ska investera nu.. ända sidan som skulle få bitcoin på fall, är SILKROAD! om den slutade existera..
Citera
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Jo, men han är ändå sjukt erfaren och jag vet att han handlat genom åren för en enorm summa pengar så man kan ju fråga om lite råd
Sjukt sugen på att "risk"investera i Bitcoins och hoppas skiten går upp
Citera
2013-04-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemisksubstans
Fan jag blir snart helt galen, snälla någon hjälp mig. Jag har köpt bitcoins på denna sida men fattar inte hur jag ska använda dom. https://kapiton.se/

Haha,vilken rolig tråd
Tror du har större chans att vinna på nätpoker eller kanske en trisslott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in