2014-04-05, 05:06
Medlem
nvm
Senast redigerad av EmilioE 2014-04-05 kl. 05:28.
Citera
2014-04-05, 05:24
Medlem
Trade volym USD pr vecka 2013 V10 - 2014 V14. Från BTC-e
http://i.imgur.com/kxhVTPc.png
Citera
2014-04-05, 09:04
Medlem
Fruity Freshs avatar
Förstår knappt vad er diskussion går ut på. Bitcoin är allt annat än hett i Sverige! Vilket ni ska vara glada för eftersom det ger er ett längre försprång. Webhallen är mig veterligen den enda namnkunniga merchanten som accepterar BTC och det är ju ett geekföretag modell grande. Bitcoinkonferensen var allt annat än välbesökt och även om ganska många hört talas om bitcoin så är det extremt få som på rak arm kan säga vad det är.
Detta är fakta, oavsett hur mycket man tror på Bitcoin. Däremot är det ganska ointressanta fakta för alla utom dom som tror att bitcoin är en "get rich quick"-grej. Jag räknar kallt med sub 500 priser fram till hösten 2014 då det med lite tur kan börja röra på sig. En del verkar vara i det här gamet av helt fel anledningar.
Senast redigerad av Fruity Fresh 2014-04-05 kl. 09:06.
Citera
2014-04-05, 09:54
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Warren Buffet kanske är lite gammalmodig men det är en listig jävel. Dessutom så brukar han få rätt i slutändan
Nej, bitcoin är inte hans typ av investering. Hans åsikt är därmed fullständigt irrelevant här.
Citera
2014-04-05, 11:36
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Nej, bitcoin är inte hans typ av investering. Hans åsikt är därmed fullständigt irrelevant här.

Kampen om mainstream kommer avgöras i media. Att påstå att Warren Buffets åsikt är inte är relevant är bara så oerhört dumt.
Bitcoin har redan delvis förlorat kampen. Nämner du bitcoin för svennebanan idag möts du uteslutande av stor skepsis.

Svennebanan tänker direkt på konkurser, pyramidspel, knark och andra krigsrubriker. Varför? Jo dom har läst det i media

Så när världens mest beundrade investerare Warren Buffet säger att bitcoin är skit. Ja då läser svennebanan det i tidningen och vips är dom förlorade.

Sådan info är oerhört svår att tvätta bort. Svennebanan förstår inte bitcoin men läsa rubriker det kan han.

Det börjar skrika jävligt mycket hjärntvätt i tråden nu.

Vem tror du då ser till att alla dessa svarta rubriker kring bitcoin ständigt dyker upp?

Jag skall ge dig svaret. En oerhört mäktig lobbyorganisation med obegränsade resurser kallsd bankme
Citera
2014-04-05, 11:39
Medlem
massepojkens avatar
Kallad bankmaffian.

Alla dessa världskända ekonomer som dissar bitcoin, dom är inget annat än betalda lakejer ägda av redan nämda bankmaffian.

Om du tittar på mainstreammedia, vilken sida tror du kommer vinna kampen?
Citera
2014-04-05, 11:46
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Det stog om det i metro.

Det nämdes att det hållits en bitcoinkonferans. Thats it.

Artikeln handlade ju mest om webhallen

Tycker man att två rader i metro är bra mediatäckning efter en bitcoinkonferans med talare som detta så har man inte höga krav.

Men jag kanske missat artiklar. Ni får gärna länka

Det jag vill ha sagt med detta är att vi överskattar bitcoins betydelse. Folk bryr sig inte.
Citera
2014-04-05, 13:03
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Det nämdes att det hållits en bitcoinkonferans. Thats it.

Artikeln handlade ju mest om webhallen

Tycker man att två rader i metro är bra mediatäckning efter en bitcoinkonferans med talare som detta så har man inte höga krav.

Men jag kanske missat artiklar. Ni får gärna länka

Det jag vill ha sagt med detta är att vi överskattar bitcoins betydelse. Folk bryr sig inte.

IDG har alltid haft bra mediebevakning av Bitcoin. Eftersom de har Sveriges största medier inom IT så är de av stor betydelse för den svenska bevakningen.

Här har de t.ex. en intervju med Btcx's VD inför konferensen:
http://internetworld.idg.se/2.1006/1...cher-och-knark

Tv4 på plats under konferensen:
http://www.tv4play.se/program/ekonomi?video_id=2590169
Senast redigerad av svallerbyttan 2014-04-05 kl. 13:13.
Citera
2014-04-05, 13:35
Medlem
massepojkens avatar
Mörda Beatrice Ask och få betalt anonymt i bitcoin

Google/ Assassination Market (artikel metro) www.metro.se

Kanske inte riktigt vad man vill höra just nu. Oavsett om det finns förankring bakom hoten eller om sidan är riggad av anti bitcoinintressen så ger det dålig pr. Sverige är skitdetsamma i sammanhanget. Men för mycket sånt här skit så kan usa börja se över saken på allvar.

Och då kära vänner ser vi inga 450$.

Än så länge rör sig sidan om mord.

Hur positiva tror ni usa kommer vara när det poppar upp sajter där man kan göra bitcoininsättningar och bidra till att finansiera internationell terriorism?

Det är en väldigt skrämmande tanke. Inget nytt men samtidigt inser man vilket hot en anonym valuta faktisk innebär.
Senast redigerad av massepojken 2014-04-05 kl. 13:50.
Citera
2014-04-05, 14:40
Medlem
Citat:
Mörda Beatrice Ask och få betalt anonymt i bitcoin

Google/ Assassination Market (artikel metro) www.metro.se

Kanske inte riktigt vad man vill höra just nu. Oavsett om det finns förankring bakom hoten eller om sidan är riggad av anti bitcoinintressen så ger det dålig pr. Sverige är skitdetsamma i sammanhanget. Men för mycket sånt här skit så kan usa börja se över saken på allvar.

Och då kära vänner ser vi inga 450$.

Än så länge rör sig sidan om mord.

Hur positiva tror ni usa kommer vara när det poppar upp sajter där man kan göra bitcoininsättningar och bidra till att finansiera internationell terriorism?

Det är en väldigt skrämmande tanke. Inget nytt men samtidigt inser man vilket hot en anonym valuta faktisk innebär.
Haha, sett den sidan förut när jag lurkat deep web. http://assmkedzgorodn7o.onion/ är adressen för den nyfikne. Och du borde ta en paus från bitcoin med alla dina domedagsprofetior, du anar inte hur fel ute du är. Oavsett vilken sida du stått på har du överdrivna förväntningar, är du positiv tror du att du kommer ha privatjet och lyxvilla innan året är slut, när du är negativ är det slutet för bitcoin.

Du behöver en ordentlig reality check. Sverige är ett obetydligt litet pissland i sammanhanget, sluta bry dig om vad som händer här och titta i resten världen istället. Även om det är cryptovalutornas motsvarighet av lågkonjunktur just nu så händer det mycket positivt. Rom byggdes inte på en dag, och du kommer inte bli rik på skiten om du inte redan har mycket pengar att satsa, räcker inte längre att satsa en 1000-lapp för att bli dollarmiljonär.
Citera
2014-04-05, 14:54
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Haha, sett den sidan förut när jag lurkat deep web. http://assmkedzgorodn7o.onion/ är adressen för den nyfikne. Och du borde ta en paus från bitcoin med alla dina domedagsprofetior, du anar inte hur fel ute du är. Oavsett vilken sida du stått på har du överdrivna förväntningar, är du positiv tror du att du kommer ha privatjet och lyxvilla innan året är slut, när du är negativ är det slutet för bitcoin.

Du behöver en ordentlig reality check. Sverige är ett obetydligt litet pissland i sammanhanget, sluta bry dig om vad som händer här och titta i resten världen istället. Även om det är cryptovalutornas motsvarighet av lågkonjunktur just nu så händer det mycket positivt. Rom byggdes inte på en dag, och du kommer inte bli rik på skiten om du inte redan har mycket pengar att satsa, räcker inte längre att satsa en 1000-lapp för att bli dollarmiljonär.

Du har lyckats hjärntvätta dig självt riktigt rejält hör jag. Du är ju inte alls mottaglig för negativa argument.

Som investerare måste man givetvis vara flexibel.

Du kanske inte förstår det experiment jag just genomför?

Från att ha varit pro bitcoin så testar jag en annan vinkling. Jag tar in allt negativt och i slutändan får vi se vilken sida jag väljer.

Den negativa sidan leder stort just nu
Citera
2014-04-05, 15:05
Medlem
Citat:
Du har lyckats hjärntvätta dig självt riktigt rejält hör jag. Du är ju inte alls mottaglig för negativa argument.

Som investerare måste man givetvis vara flexibel.

Du kanske inte förstår det experiment jag just genomför?

Från att ha varit pro bitcoin så testar jag en annan vinkling. Jag tar in allt negativt och i slutändan får vi se vilken sida jag väljer.

Den negativa sidan leder stort just nu

Glöm inte uppdatera oss med hur din chef (han du nyss hjälpte investera 500k i btc) reagerar när du berättat detta på måndag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in