2013-04-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfest
Hur menar du nu?

Jag menar bara att om jag trycker "handla" NÄR räknas köpet? när pengarna är inne eller på en gång?
Citera
2013-04-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Om någon har extremt mycket bitcoins(många som går ihop), säljer av när man känner sig sugen, ser priset rasa, köper upp när raset uppstannat, och repeat på det där, tjänar man inte som fan?

Ja. Det kallas daytrading. Du tjänar mest på altcoins eftersom de fluktuerar 50-100% varje dag. http://btc-e.com
Citera
2013-04-10, 21:43
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssukram
Jag menar bara att om jag trycker "handla" NÄR räknas köpet? när pengarna är inne eller på en gång?

Det kommer direkt.
Citera
2013-04-10, 21:46
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Det kommer direkt.
Ja om det ligger ett bud ute för det priset.

Nu är pilen grön på mtgox igen!
Citera
2013-04-10, 21:47
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssukram

Det räknas direkt.
Citera
2013-04-10, 21:48
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Om du överför utan avgift får du vänta upp till flera dagar. Du ska ange 0.0005 som avgift.
Lesson learned.

Fasen! Hade inte den möjligheten när jag var inloggad på blockchain dock... Stod bara; ange bitcoinadress att skicka till
Citera
2013-04-10, 21:49
Medlem
HerrBormanns avatar
Vad är det för tramssnack om "överbelastningsattack"? Är det inte meningen att ni som tror på btc ska ha liiiiite koll på teknik? Om det var någon form av attack mot marknaderna så skulle handeln stå till. Det gör det inte.
Citera
2013-04-10, 21:49
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Fasen! Hade inte den möjligheten när jag var inloggad på blockchain dock... Stod bara; ange bitcoinadress att skicka till

Brukar alltid komma inom någon timme för mig även fast jag inte ger någon belöning.
Citera
2013-04-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Vad är det för tramssnack om "överbelastningsattack"? Är det inte meningen att ni som tror på btc ska ha liiiiite koll på teknik? Om det var någon form av attack mot marknaderna så skulle handeln stå till. Det gör det inte.

Det har hänt förr att MTGox blivit hackat och någon har dumpat priserna och köpt på sig en massa coins. Så du har fel. Nu verkar det dock inte vara så.
Citera
2013-04-10, 21:51
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Instämmer. I morgon kommer priset vara tillbaka igen och då kommer ni ångra att ni inte köpte på er.

Precis, nybörjare som blir skräckslagna. Kallas herd behaviour.
Citera
2013-04-10, 21:52
Medlem
HerrBormanns avatar
Såg rätt tomt ut på säljsidan i orderböckerna ett tag, men nu finns det gott om säljare <150, så något rally ser inte ut att vara i faggorna.
Citera
2013-04-10, 21:54
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Precis, nybörjare som blir skräckslagna. Kallas herd behaviour.
Sålde precis innan raset och nu köpte jag oavsiktligt lite mer btc än tänkt när det kom till 800 kr/btc.

Kan jag sova gott nu? Jag ska upp tidigt i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in