2013-04-09, 21:42
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Du deklarerar det som valutavinster?

Bara säg sanningen om nån skulle fråga på banken. Inga problem.
Nu tippar jag dock på att det handlar om Silk Road-vinster i det här fallet, men det är bara en känsla jag fick.

Vill man sälja anonymt finns ju localbitcoins.com.
Citera
2013-04-09, 22:01
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Du kan köpa ett anonymt Visa/MasterCard som fungerar i bankomater och butiker precis som vanligt. Finns bland annat på Black Market och säkert Silk Road också. Sen för du över pengarna dit och antingen tar ut i bankomat eller bara använder det som ett vanligt kort och handlar i butiker. Dock är det lite limits på korten, typ 150 Euro per dag eller liknande.

Kanske inte exakt vad du va ute efter, men tänkte tipsa iaf!
Väldigt enkelt att skaffa anonyma Pay Pal konton med tillhörande mail för en billig peng, dra pengarna via dom borde väl inte vara några problem?
Citera
2013-04-09, 22:02
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Har reggat mig på MTgox och Kapiton men det tar ju ett jävla tag att få in pengarna på sidorna.
Finns det inget bättre sätt? Testat alla jävla Perfectmoney, OKPay osv, men inga har ju snabba insättningar.
Går det ej med VISA, Paypal , whatever.

mvh
Säger det igen, det bästa sättet är att köpa av privata säljare! Snabbt, smidigt och anonymt
Citera
2013-04-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Säger det igen, det bästa sättet är att köpa av privata säljare! Snabbt, smidigt och anonymt

Finns det några pålitliga säljare och vars hittar man dom?

mvh
Citera
2013-04-09, 22:24
Medlem
Gagoffs avatar
Nu när en stor handlare äntrar marknaden, optioner, som jag såg någon sida tillbaka, så verkar det som att den faktiskt har potential att klättra till 300... det hade jag aldrig trott...
Smärtgränsen måste väl ändå nås snart, eller tror ni den tar sig så högt som 500?
Citera
2013-04-09, 22:27
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Finns det några pålitliga säljare och vars hittar man dom?

mvh
Jag kan ge dig en snubbe som jag har köpt av på countermail, har köpt av honom exakt alla gånger jag handlat bitcoins. Har aldrig ens behövt bry mig om att krångla med sidor, med honom tar det en timma från det att jag betalat tills jag har dom. Dock så är det för att vi har samma bank så överföringen går ju snabbt då, han är billigare än kapiton och det iaf. Annars går det att hitta om du letar runt lite, dock svårt att veta vilka som är safe. Denna säljare vet jag iaf att många här på forumet använder så du kan fråga andra än mig om han är legit
Citera
2013-04-09, 22:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gagoff
Nu när en stor handlare äntrar marknaden, optioner, som jag såg någon sida tillbaka, så verkar det som att den faktiskt har potential att klättra till 300... det hade jag aldrig trott...
Smärtgränsen måste väl ändå nås snart, eller tror ni den tar sig så högt som 500?

Med tanke på att det inte finns någon "bas" i bitcoins och att 1 bitcoin är en lika godtycklig "bas" som 0.1 bitcoin, till skillnad från SEK där vi har 1 sek, 1 öre osv, så kan 1 bitcoin likväl stiga till $10k usd.
Citera
2013-04-09, 22:40
Medlem
Stig-Britts avatar
http://www.riksbank.se/sv/Sedlar-och-mynt/Statistik/

~100 miljarder mynt och sedlar i cirkulation. Delat på 9 miljoner ger typ 11k SEK per huvud.

11 miljoner bitcoins i cirkulation. Delat på 9 miljoner. Ger typ 1.2 btc per huvud.

Så om alla svenskar ägde alla bitcoins så borde värdet på 1 bitcoin motsvara ca 10k SEK. Jaja, tramsig uträkning men förstår ni poängen?
Citera
2013-04-09, 22:41
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Redigera bilden och täck över lite info

Och sen behöver man väl inte visa leg på Kapiton, har inte jag behövt iaf och har handlat för kanske 12000.

Man får väl knappast redigera bilden genom att täcka över info.

Vill inte handla via kapiton då det går via Sverige.
Citera
2013-04-09, 22:48
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Väldigt enkelt att skaffa anonyma Pay Pal konton med tillhörande mail för en billig peng, dra pengarna via dom borde väl inte vara några problem?
Jag har inte nämnt Paypal? För övrigt suger Paypal och du kommer behöva verifiera dig för att kunna röra mer än typ 500 dollar.
Citera
2013-04-09, 22:56
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
http://www.riksbank.se/sv/Sedlar-och-mynt/Statistik/

~100 miljarder mynt och sedlar i cirkulation. Delat på 9 miljoner ger typ 11k SEK per huvud.

11 miljoner bitcoins i cirkulation. Delat på 9 miljoner. Ger typ 1.2 btc per huvud.

Så om alla svenskar ägde alla bitcoins så borde värdet på 1 bitcoin motsvara ca 10k SEK. Jaja, tramsig uträkning men förstår ni poängen?
Vet inte hur det blir med krediter utan teckning i det fallet.
Citera
2013-04-09, 22:58
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Jag har inte nämnt Paypal? För övrigt suger Paypal och du kommer behöva verifiera dig för att kunna röra mer än typ 500 dollar.
Har jag sagt att du nämnt paypal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in