2013-03-12, 21:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
OBS! Du måste använda en plånbok där du kan ta emot bitcoins från samma adress som du skickar dem. Detta gäller för alla offline-plånböcker men inte för många online-plånböcker.

Funkar Silk Road och BitStamps wallets?
Citera
2013-03-12, 21:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Funkar Silk Road och BitStamps wallets?
Sannolikt inte. Det är ganska standard att e-wallets blandar alla sina kunders bitcoins. Du har alltså en adress för att sätta in pengar, men om du tar ut pengar så kan de skickas från vilken adress som helst som e-walleten har kontroll över. Detta ger fördelar som exempelvis att man kan förvara majoriteten av bitcoinsen offline, och ändå tillåta uttag automatiskt.

Den enda e-walleten jag vet med säkerhet fungerar är blockchain.info.
Citera
2013-03-12, 23:29
Medlem
VVCs avatar
Finns det något sätt man kan omvandla Ukash till Bitcoins vore väldigt tacksam för svar!

Mvh
Citera
2013-03-12, 23:49
Medlem
jagharproblems avatar
Någon som vet vad som har hänt med blockchain?kan inte logga in mig i min plånbok (är ett par tre dagar sen,sen sist jag har varit inloggad där)

This website is offline

är mina sur tjänade coins borta nu?
Citera
2013-03-13, 03:05
Medlem
Uhm, skulle föra över bitcoins till min plånbok (använder standardprogrammet). Blocktransaktionen är inte över, men det kommer upp att jag har pengar så jag skickar det jag har till min "målplånbok" (ni vet vart ), dit jag vill ha pengarna. Ser snart att det är min gamla (!) mängd ifrån förra veckan som magiskt dykt upp och som jag skickat igen. Ops.. lär väl försvinna tänker jag när transaktionen är klar.

Transaktionen blir färdig, jag skickar de "nya" pengarna och jag loggar in på hemsidan dit jag skickat pengarna och blir minst sagt paff.....

Nu finns min nya mängd....och min gamla mängd (igen!) i "målplånboken". Antar att man inte kan ha sådan här tur att kan komma undan med detta så hur fan ska jag göra och vad har hänt?

Finns pengarna på "målkontot" på riktigt eller kommer det bli massa fel när de används? Hur får man bort dem i så fall, för vill ju veta hur mycket jag har på riktigt att spendera? Ska jag skicka tillbaka dem alla till plånboken så de kanske "rättas"?

Typ använt detta två gånger innan så är skitförvirrad.....

Ska man kontakta någon? isf vem?
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-13 kl. 03:08.
Citera
2013-03-13, 03:50
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Uhm, skulle föra över bitcoins till min plånbok (använder standardprogrammet). Blocktransaktionen är inte över, men det kommer upp att jag har pengar så jag skickar det jag har till min "målplånbok" (ni vet vart ), dit jag vill ha pengarna. Ser snart att det är min gamla (!) mängd ifrån förra veckan som magiskt dykt upp och som jag skickat igen. Ops.. lär väl försvinna tänker jag när transaktionen är klar.

Transaktionen blir färdig, jag skickar de "nya" pengarna och jag loggar in på hemsidan dit jag skickat pengarna och blir minst sagt paff.....

Nu finns min nya mängd....och min gamla mängd (igen!) i "målplånboken". Antar att man inte kan ha sådan här tur att kan komma undan med detta så hur fan ska jag göra och vad har hänt?

Finns pengarna på "målkontot" på riktigt eller kommer det bli massa fel när de används? Hur får man bort dem i så fall, för vill ju veta hur mycket jag har på riktigt att spendera? Ska jag skicka tillbaka dem alla till plånboken så de kanske "rättas"?

Typ använt detta två gånger innan så är skitförvirrad.....

Ska man kontakta någon? isf vem?

Du kan kolla upp hur mycket som finns på plånboken här:
http://blockchain.info/

Visar plånboken något annat så kan det bero på att kedjan inte är helt uppdaterad och därmed inte bekräftad. Var befinner sig plånboken som du tror visar felaktigt? silk road du menar lr?
Citera
2013-03-13, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Visar plånboken något annat så kan det bero på att kedjan inte är helt uppdaterad och därmed inte bekräftad. Var befinner sig plånboken som du tror visar felaktigt? silk road du menar lr?
Ja, det är "målplånboken". Försändelsen är godkänd dit står det i min egna bitcoinplånbok, men det skedde aldrig någon sådan där "6 block confirmation" av pengarna, utan den bockades av direkt. Men coinsen tog sig över till silkroadplånboken i alla fall...

Kan detta ha något med saken att göra?
"To protect against double spending, a transaction should not be considered as confirmed until a certain number of blocks confirm, or verify that transaction.

The classic bitcoin client will show a transaction as "n/unconfirmed" until 6 blocks confirm the transaction. Merchants and exchanges who accept bitcoins as payment can set their own threshold as to how many confirmations are required until funds can be considered valid"
Har Silkroad lägre tröskel helt enkelt kanske? Finns det då loggat i coinsen antal "confirmation blocks" de genomgått? Det är det rädd för, att den som ska ta ut dem inte får sina pengar sedan, för det är för lågt tröskelvärde.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-13 kl. 07:11.
Citera
2013-03-13, 07:54
Medlem
Tror jag blivit scammad på nått sätt. Beställde bitcoins ifrån bitcoinnordic till mitt Silkroad konto. Ser nu i historiken på silkroad att pengarna kom fram igår ca 1H efter jag hade fått konfirmationen till min email. Hade 0.15 bitcoins på mitt silkroad konto innan och dem finns kvar.

Kollar jag på blockchain ser jag att pengarna kom fram till min silkroad bitcoinadress. Sedan ca 25 min senare blir dem skickade till nån annan adress. Detta är blockchain sidan för min adress: http://blockchain.info/fb/15btgj

Och verkar ju som dit mina bitcoins kom: 1G1n1P6GaEBxR49yDB91zRMUkED77LELPR till den adressen att han får in ett par bitcoins på sitt konto då och då.

Det jag inte fattar är att på mitt silkroad konto finns det inget i min historik om någon utbetalning från kontot, förstår inte hur pengarna kan ha blivit tagna, nån som måste fått mitt lösenord? (troligen jag har keylogger på datorn?) Även om man kikar på den överföringen när han tog pengarna av mig så syns det som att han tog pengar ifrån 5st adresser samtidigt och skickade till sin adress: http://blockchain.info/fb/1g1n1p (kolla där, är transaktionen gjort den 12:e mars för 3 bitcoins). Sen också varför stal han inte mina sista 0.15 bitcoins med då? Och varför syns inte det i silkroad historiken om han nu snodde mina pengar?

Fattar ingenting

EDIT: Kan folk ta pengar som är på t.ex mitt silkroad konto utan att logga in på kontot? Allså bara genom att veta min bitcoin adress och mitt lösenord? Tänkte om det är därför det inte syns i historiken på silkroad att pengarna blivit uttagna osv.
Senast redigerad av viktorolle 2013-03-13 kl. 08:29.
Citera
2013-03-13, 08:40
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
EDIT: Kan folk ta pengar som är på t.ex mitt silkroad konto utan att logga in på kontot? Allså bara genom att veta min bitcoin adress och mitt lösenord? Tänkte om det är därför det inte syns i historiken på silkroad att pengarna blivit uttagna osv.

För att kunna sno bitcoins från dig så måste de antingen ha dina inloggningsuppgifter eller kunna din wallet-key. Skulle de ha gjort det via dina inloggningsuppgifter så borde det dock ha funnits i dina loggar på silk road. Har de kommit över din wallet-key så ligger nog alla med bitcoins på silk road illa till.
Citera
2013-03-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
För att kunna sno bitcoins från dig så måste de antingen ha dina inloggningsuppgifter eller kunna din wallet-key. Skulle de ha gjort det via dina inloggningsuppgifter så borde det dock ha funnits i dina loggar på silk road. Har de kommit över din wallet-key så ligger nog alla med bitcoins på silk road illa till.

Hade dem haft inloggningsuppgifterna så borde dem väl snott alla bitcoins och inte snott EXAKT den summan jag precis satte in och lämnat 0.15 bitcoins på kontot? Även om dem har mina inloggningsuppgifter och kom in på kontot via Silkroad så borde det synats på transactions vilket du nämnde.

Hur kommer man över nåns wallet-key? Jag vet inte ens själv vart jag ser den. (För antar wallet-key inte är samma som den adressen jag posta ovan som går direkt till mitt silkroad kont?)
Citera
2013-03-13, 09:44
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
Hur kommer man över nåns wallet-key? Jag vet inte ens själv vart jag ser den. (För antar wallet-key inte är samma som den adressen jag posta ovan som går direkt till mitt silkroad kont?)
Wallet-keyn eller secret key förvarar man antingen på sin dator eller på en server hos den som förvaltar ens wallet. I ditt fall så ligger den antagligen på silk roads servrar. För att skydda key:n så brukar man förvara den med en stark kryptering.
Citera
2013-03-13, 11:19
Medlem
Jag ser att handel med Bitcoin är förbjudet på Flashback. Det är synd. Finns det någon smidig sida på internet där man kan bestämma träff med någon i verkligheten och sälja sina Bitcoin kontant? Det borde finnas kan man tycka. Dels får köparen sina Bitcoin helt anonymt och dels får säljaren betalt direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in