2013-04-09, 21:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Hur gör man detta på lättast sätt? Som jag förstår har jag ju mina bitcoins sparade på blockchain.info hemsidan, och inte på någon dator...
https://blockchain.info/wallet/google-authenticator
eller
https://blockchain.info/wallet/sms-two-factor

Precis, de är sparade på blockchain. Med 2-faktor-authentisering så registrerar du din mobil till hemsidan också, så om du får en keylogger eller liknande på datorn så kan hackern ändå inte logga in eftersom han saknar koden du får på mobilen.

Det fungerar ungefär som en bankdosa. Du blir skyddad även om någon får tag på ditt lösenord.
Citera
2013-04-09, 21:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Du tror inte banker, etc tycker det är lite konstigt om större summor pengar kommer in till ditt konto?
Vill inte åka ditt för pengatvätt, skattefusk etc?

Hur stora summor snackar vi? Dela upp transaktionen i flera omgångar? Växla det till EUR hos din valutahandlare och ta ut det lite åt gången.
Citera
2013-04-09, 21:14
Medlem
Civile99s avatar
Känns lite olustigt att behöva skicka in bild på ID-kort till Mtgox för att få igång kontot. Tänk om någon hackar deras databas och så gör någon ett fejkat ID med mina personuppgifter. Förmodligen är riskerna små men ändå.

Ni som köpt mycket BTC hur har ni gjort? Har ni gått med på detta också eller finns det ställen att köpa BTC på som inte kräver att man skickar in bild på ID?
Citera
2013-04-09, 21:16
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Känns lite olustigt att behöva skicka in bild på ID-kort till Mtgox för att få igång kontot. Tänk om någon hackar deras databas och så gör någon ett fejkat ID med mina personuppgifter. Förmodligen är riskerna små men ändå.

Ni som köpt mycket BTC hur har ni gjort? Har ni gått med på detta också eller finns det ställen att köpa BTC på som inte kräver att man skickar in bild på ID?
Redigera bilden och täck över lite info

Och sen behöver man väl inte visa leg på Kapiton, har inte jag behövt iaf och har handlat för kanske 12000.
Senast redigerad av FooFighters 2013-04-09 kl. 21:25.
Citera
2013-04-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur stora summor snackar vi? Dela upp transaktionen i flera omgångar? Växla det till EUR hos din valutahandlare och ta ut det lite åt gången.

50-100' i den bollparken typ..
Citera
2013-04-09, 21:19
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99

Gick med på det och verifierade mig hos MtGox.
Citera
2013-04-09, 21:20
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
50-100' i den bollparken typ..

Är ju bara dra hem.
Citera
2013-04-09, 21:24
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Hur fan får man bitcoins vinster vita? känns som att man kan få problem som fan om man gjort lite cash på bitcoins, och sen inte kunna visa hur?
Du kan köpa ett anonymt Visa/MasterCard som fungerar i bankomater och butiker precis som vanligt. Finns bland annat på Black Market och säkert Silk Road också. Sen för du över pengarna dit och antingen tar ut i bankomat eller bara använder det som ett vanligt kort och handlar i butiker. Dock är det lite limits på korten, typ 150 Euro per dag eller liknande.

Kanske inte exakt vad du va ute efter, men tänkte tipsa iaf!
Citera
2013-04-09, 21:34
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Hur fan får man bitcoins vinster vita? känns som att man kan få problem som fan om man gjort lite cash på bitcoins, och sen inte kunna visa hur?

Du deklarerar det som valutavinster?

Bara säg sanningen om nån skulle fråga på banken. Inga problem.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2013-04-09 kl. 21:34. Anledning: g
Citera
2013-04-09, 21:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Du deklarerar det som valutavinster?

Bara säg sanningen om nån skulle fråga på banken. Inga problem.

Och betalar 30% skatt på vinsten? Stor chans...
Citera
2013-04-09, 21:38
Medlem
Har reggat mig på MTgox och Kapiton men det tar ju ett jävla tag att få in pengarna på sidorna.
Finns det inget bättre sätt? Testat alla jävla Perfectmoney, OKPay osv, men inga har ju snabba insättningar.
Går det ej med VISA, Paypal , whatever.

mvh
Citera
2013-04-09, 21:41
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Har reggat mig på MTgox och Kapiton men det tar ju ett jävla tag att få in pengarna på sidorna.
Finns det inget bättre sätt? Testat alla jävla Perfectmoney, OKPay osv, men inga har ju snabba insättningar.
Går det ej med VISA, Paypal , whatever.

mvh
Nej. Finns några sidor där du kan köpa via VISA, men bara små mängder och du måste skicka in leg och registrera dig etc. Paypal är alldeles för osäkert så där tror jag inte det finns nån sida? Bästa är ändå Mtgox som har hand om typ 80% av BTC-handeln. Kapiton är bra också men mycket dyrare där pga lågt utbud/hög efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in