2013-01-11, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franket
Skulle du erbjuda en sådan tjänst utan att du själv hade vunnit något på det? Obvious shit is obvious. Klart det finns en avgift. Läser du lite bör du dessutom se den procentuella växlingsavgifen.

ej procentuell mr know it all. Asked for help nutcase
Citera
2013-01-11, 10:13
Medlem
Jag betalade in till Kapiton igår för att få bitcoins men då det var för sent på dagen stod det på min banksida att transaktionen skulle göras idag. Nu står det att betalningen är genomförd men jag har inte fått några bitcoins än. Är jag för otålig? Hur lång tid brukar det ta?
Citera
2013-01-11, 12:30
Medlem
Rabbitspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmyDiamond
Jag betalade in till Kapiton igår för att få bitcoins men då det var för sent på dagen stod det på min banksida att transaktionen skulle göras idag. Nu står det att betalningen är genomförd men jag har inte fått några bitcoins än. Är jag för otålig? Hur lång tid brukar det ta?

Jag undrar också hur länge det tar. Googlat som en dåre. Kapiton verkar ju vara den enda bitcoin inrikes men swedbank har bannat all bitcoinhandel. Helt förvirrad.
Citera
2013-01-11, 15:39
Medlem
Demamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitspirit
Jag undrar också hur länge det tar. Googlat som en dåre. Kapiton verkar ju vara den enda bitcoin inrikes men swedbank har bannat all bitcoinhandel. Helt förvirrad.

Förde in pengar till kapiton sen onsdagkväll, via bankkgiro från swedbank. När jag loggade in på kapiton torsdagkväll fanns pengarna på kapiton-kontot sen va de bara o lägga ett lämpligt bud beroende på hur snabbt man vill ha sina bitcoins. Normalt tar ju bankgiro 1-3 bankdagar och sen för att få dina bitcoins tar det allt emellan 10 minuter och flera dagar/veckor beroende på hur högt/lågt bud du lägger och hur många det är som säljer.. Lägger du bud långt under det rekommenderade priset kan du räkna med att det tar ett bra tag innan du få dina BCs.
Citera
2013-01-11, 20:28
Medlem
Rabbitspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demamp
Förde in pengar till kapiton sen onsdagkväll, via bankkgiro från swedbank. När jag loggade in på kapiton torsdagkväll fanns pengarna på kapiton-kontot sen va de bara o lägga ett lämpligt bud beroende på hur snabbt man vill ha sina bitcoins. Normalt tar ju bankgiro 1-3 bankdagar och sen för att få dina bitcoins tar det allt emellan 10 minuter och flera dagar/veckor beroende på hur högt/lågt bud du lägger och hur många det är som säljer.. Lägger du bud långt under det rekommenderade priset kan du räkna med att det tar ett bra tag innan du få dina BCs.

Kostar bankgiro över internet något? Ville göra det anonymt så klampade in på en valfri bank för några dagar sedan och ville skicka över kontanter men tanten skrev högt och tydligt så hela banken hörde "DET KOSTAR 100 KRONOR FÖR BANKGIRO! VARFÖR GÖR DU DET INTE PÅ SWEDBANK ISTÄLLET?" sa att jag inte tyckte om swedbank även fast mitt konto ligger där. "VAD SKA DU HA DET TILL? VAD SKA DU GÖRA?" och sen en massa frågor så jag tog mitt pick och pack och gick därifrån. Jävla banktanter. Så nu vet minst 20 personer att jag skulle göra internetvaluta. Hoppas ingen var FBare.

Instrallerade Swish på mobilen och skaffade internet/mobil-id och skickade över pengar till btcx.se och sen skrev in min SR kod. Så får jag se om några BC rullar in så jag gjorde rätt.
Citera
2013-01-12, 17:13
Medlem
Det finns en tjänst som heter Kassagirot som många kiosker och andra ATG-ombud är anslutna till. Hos dem kostar det 35kr att göra en insättning till ett Plus- eller Bankgirokonto. Det kanske kan vara något för er som har svårt att få in pengar till Kapiton?

http://www.kassagirot.se/index.php/betaltjanster/betala-rakningar
Citera
2013-01-12, 18:34
Medlem
Rabbitspirits avatar
Måste påpeka att Swish gick superbra.
Tog högst 5 timmar sedan låg mina BTC på mitt SR konto.

Smidigt.

600:- blev 5,8 BTC.
Citera
2013-01-12, 18:41
Medlem
Ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Ja det är normalt. Hos Swedbank kostar en internationell överföring 250 pix.

Rekommenderar att köpa direkt av någon i Sverige som vill sälja BTC, då blir 0 kr i avgift. Finns forum därute som matchar ihop säljare och köpare (kallas OTC, over-the-counter handel)
Va 250kr för en överföring!? Hos tex Nordea så har det alltid kostar mig runt 20-30kr när jag gjort utlandsöverföringar.
Har du någon länk till nått svenskt bitcoinforum?
Citera
2013-01-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Va 250kr för en överföring!? Hos tex Nordea så har det alltid kostar mig runt 20-30kr när jag gjort utlandsöverföringar.
Det kanske var en överföring inom europa? dom är mycket billigare än att skicka länder utanför.

http://forum.bitcoin.se/

https://bitcointalk.org/
Citera
2013-01-12, 21:15
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Hos Skandiabanken är det gratis.

Men så är jag ju ingen idiot heller.

Edit: Appropå Europa ovan så har jag ju ingen aning. Jag har bara frågat och sett till de överföringar jag har gjort. Så jag vågar inte garantera något.
Citera
2013-01-13, 14:00
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Sitter här som en idiot och ska betala med bitcoins, men hur i helvete går det till? Står att jag ska föra över pengar till ett mobilnummer och skriva någon kod som betalings-meddelande men jag förstår inte hur det ska gå till, ska man använda telefonen eller internetbanken till detta?
Citera
2013-01-13, 19:24
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Sitter här som en idiot och ska betala med bitcoins, men hur i helvete går det till? Står att jag ska föra över pengar till ett mobilnummer och skriva någon kod som betalings-meddelande men jag förstår inte hur det ska gå till, ska man använda telefonen eller internetbanken till detta?
Har du några bitcoins? Bitcoin är en egen valuta precis som Euro och USD. För att betala med Euro så måste du växla till dig Euro först. För att betala med bitcoins så måste du köpa bitcoins först. Exakt hur det går till beror på vem du försöker köpa av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in