2013-04-09, 23:02
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Vet inte hur det blir med krediter utan teckning i det fallet.

Nä, har inte räknat dem, men då blir ju resultatet bara ännu högre?
Citera
2013-04-09, 23:10
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Har jag sagt att du nämnt paypal?
Nja, men du citerade mig och pratade om Paypal, om det hade funkat bra så hade jag såklart nämnt det. Men om man vill bli verifierad på Paypal så måste man lämna ut information om sig själv så det blir ju inget alternativ om man vill tvätta pengar (förutom i mindre mängder som sagt). Man kan ju såklart köpa redan verifierade Paypal-konto på t.ex. Black Market, men frågan är om man vågar sätta in tusentals kronor där, då Paypal inte direkt är sena med att limitera/stänga ens konto... Och hur ska man kunna redovisa pengarna från Paypal då? Då kan man ju lika gärna köra på Kapiton eller nåt.
Citera
2013-04-09, 23:11
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Man får väl knappast redigera bilden genom att täcka över info.

Vill inte handla via kapiton då det går via Sverige.
Prova. Jag har gjort så vid andra sidor, typ betting-sidor som kräver leg. Känns ju som sagt inte så kul att skicka in sina privata uppgifter sådär.
Citera
2013-04-09, 23:13
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Nja, men du citerade mig och pratade om Paypal, om det hade funkat bra så hade jag såklart nämnt det. Men om man vill bli verifierad på Paypal så måste man lämna ut information om sig själv så det blir ju inget alternativ om man vill tvätta pengar (förutom i mindre mängder som sagt). Man kan ju såklart köpa redan verifierade Paypal-konto på t.ex. Black Market, men frågan är om man vågar sätta in tusentals kronor där, då Paypal inte direkt är sena med att limitera/stänga ens konto... Och hur ska man kunna redovisa pengarna från Paypal då? Då kan man ju lika gärna köra på Kapiton eller nåt.
Jag citerade ditt inlägg som en fråga, så tack för svar
Citera
2013-04-09, 23:20
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Prova. Jag har gjort så vid andra sidor, typ betting-sidor som kräver leg. Känns ju som sagt inte så kul att skicka in sina privata uppgifter sådär.

Ok tack, försökte men mtgox buggar jävligt mycket. Tog 15 försök innan bild på ID kunde laddas upp, men sidan lyckas inte ta emot filen på elräkningen så det sket sig där. Stabil sida. Det här känns ju säkert...
Citera
2013-04-09, 23:22
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Jag citerade ditt inlägg som en fråga, så tack för svar
Ok jag kanske missuppfattade. Men prova metoden jag skrev, det är alltså riktiga Visa/Mastercard från en riktig bank. Du kan själv ändra PINkod i bankomaten etc.
Citera
2013-04-09, 23:25
Medlem
fisk1s avatar
Hur snabbt går det från att man vill sälja sina bitcoins (mot en hemsida) tills att transaktionen är gjort och kursen man säljer för är fastlåst?

Jag tänker först och främst på ifall man kan ta vara på att priset för bitcoins har pendlat 2-5 dollar senaste timmen.
Citera
2013-04-09, 23:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk1
Hur snabbt går det från att man vill sälja sina bitcoins (mot en hemsida) tills att transaktionen är gjort och kursen man säljer för är fastlåst?

Jag tänker först och främst på ifall man kan ta vara på att priset för bitcoins har pendlat 2-5 dollar senaste timmen.

Hur menar du nu? Du får ju själv ange vad du vill sälja dina bitcoins för.
Citera
2013-04-09, 23:40
Bannlyst
Citat:
Kapiton är bra också men mycket dyrare där pga lågt utbud/hög efterfrågan.

jasså? kapiton är utmärkt. När bitcoin får ett skutt i valuta hänger vissa inte riktigt med och man kan köpa billiga bitcoins. Alla sitter inte och ugglar framför hemsidan varje dag och bitcoins har inte blivit populärt nog (ännu ) för att det skulle hänga snabbare med i svängarna. Vill man ha det lite simplare och betalar via andra medel får man acceptera att ta emot humbugräntor

det är billigare för individen att skippa mellanhanden och köpa från en fri marknad marknad istället. Jämför bitcoinnordic SEPA transfer och Cash-alternativen mot Kapiton + 1.35%-avgift så kommer du se att användning av kapiton blir billigare
Citera
2013-04-10, 09:45
Medlem
Zeeeeetas avatar
Tänkte göra en investering i detta ikväll och undrar om det är smart att spara btc beloppet på hemsidan man köper på? Eller är det bättre att ha det i en wallet?
Citera
2013-04-10, 10:11
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
http://www.riksbank.se/sv/Sedlar-och-mynt/Statistik/

~100 miljarder mynt och sedlar i cirkulation. Delat på 9 miljoner ger typ 11k SEK per huvud.

11 miljoner bitcoins i cirkulation. Delat på 9 miljoner. Ger typ 1.2 btc per huvud.

Så om alla svenskar ägde alla bitcoins så borde värdet på 1 bitcoin motsvara ca 10k SEK. Jaja, tramsig uträkning men förstår ni poängen?

Och det finns 400 vargar i Sverige. Med samma logik är de värda 250 000 000 styck. Det kan låta mycket, men jämför då med busskuren utanför tågstationen i Bromölla. Den finns det bara en av och den är således värd hundra miljarder.

Så nej, du har definitivt ingen poäng.
Citera
2013-04-10, 11:13
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Och det finns 400 vargar i Sverige. Med samma logik är de värda 250 000 000 styck.

Fast det stämmer nog ganska bra om alla människor i hela landet vill köpa en varg. Sedan begränsas priset så klart av köpkraften. Du kan inte köpa en 1/1000 av en varg heller, som du kan med bitcoins. 10000 SEK har de flesta råd med i någon bemärkelse. Och dessutom kan de ju köpa 1/1000 av en bitcoin om de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in