Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är rätt ointressant hur mycket eller lite handeln i Bitcoin omsötter när du jämför med en försäljare av fysiska gods. Jämfört med andra valutor så är BTC handeln försvinnande liten och försäljingen av varor som betalas med BTC är extremt liten jämfört med andra valutor. Sen ska vi inte glömma att manipulationen av BTC säkert är rekordhög jämfört med andra valutor.
Så eftersom att BTC är en liten valuta är det ett Ponzi-bedrägeri? Enligt den principen är väl alla minimala länders valutor Ponzi-bedrägerier eftersom att de jämfört med stora valutor är extremt små?
För övrigt är det är ursprungligen ditt exempel som jag har besvarat, inte mitt. Så du har bara dig själv att skylla för att det tydligen var fel jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag syftar självklart på att de som spekulerar och manipulerar i BTC har sabbat folks vilja att använda BTC som betalningsmedel nu ska det nästan bara spekuleras i BTC vilket inte är bra för BTC vilket många BTC förespråkare håller med mig om..
Enligt vem är folk bara intresserade av BTC för att spekulera i? Din gissning är i sammanhanget inte en tillförlitlig källa.
För som jag skrivit så bedrivs fortfarande handel med BTC som flyter på precis som det gjort för x antal veckor sedan.