2013-04-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det var nere på 3 usd för drygt ett och ett halvt år sen, efter toppen på 32 usd Juni 2011 (det var faktiskt nästan nere i 2 usd efter den toppen).

Här har du tråden med datum för varje punkt så kan du dubbelkolla att det stämmer.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=171312.0
2011-12-01 $3.125

Ah, då kan det stämma
Citera
2013-04-09, 20:18
Medlem
Smakkers avatar
239 dollar, början på något stort? Ser vi 500 dollar-strecket om ett par veckor?

Vilka tider har börsen öppet? Dygnet runt eftersom handeln sker peer-to-peer eller hur fungerar det?
Citera
2013-04-09, 20:20
Medlem
WeeMaans avatar
Och så spräckte vi 240usd också av bara farten.
300usd innan veckan är slut?
Citera
2013-04-09, 20:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Misstänkte att vi skulle rusa när vi slog igenom $200. Tror på rusning (more or less) fram till 270, sen lite lugnare takter ett tag.
Citera
2013-04-09, 20:24
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 670
Hypen kring Bitcoin får mig att tänka på över vad som skedde i Holland på 1600-talet.

Nämligen hysterin kring tulpanlökarna, en exklusiv tulpanlök kunde man få ett helt hus för.

Verkar som historien upprepar sig .

"Stick to the fundamental"
Ge mig ett fundamentalt värde på Bitcoin.
Citera
2013-04-09, 20:29
Medlem
Smakkers avatar
Har nu hela mitt kapital i bitcoins på blockchain.info... Är detta säkert? Jag kan alldeles för lite för att spara den på min hårddisk känner jag.. Tänkte om ett tag sätta över dessa bitcoins på kapiton för att sälja av dem, tankar?
Citera
2013-04-09, 20:41
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Har nu hela mitt kapital i bitcoins på blockchain.info... Är detta säkert? Jag kan alldeles för lite för att spara den på min hårddisk känner jag.. Tänkte om ett tag sätta över dessa bitcoins på kapiton för att sälja av dem, tankar?
Skaffa 2-faktor-authentisering via sms eller google authenticator (om du har en smart phone) också så är det mycket säkrare. Då måste en eventuell tjuv/hackare ha tillgång till både din dator och telefon för att logga in.
Citera
2013-04-09, 20:45
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker

Föreslår att du krypterar datafilen med TrueCrypt och lägger på någon Dropbox. Mounta sedan disken och få åtkomst till walleten genom blockchain.info.
Citera
2013-04-09, 20:51
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Skaffa 2-faktor-authentisering via sms eller google authenticator (om du har en smart phone) också så är det mycket säkrare. Då måste en eventuell tjuv/hackare ha tillgång till både din dator och telefon för att logga in.

Hur gör man detta på lättast sätt? Som jag förstår har jag ju mina bitcoins sparade på blockchain.info hemsidan, och inte på någon dator...
Citera
2013-04-09, 20:55
Medlem
Hur fan får man bitcoins vinster vita? känns som att man kan få problem som fan om man gjort lite cash på bitcoins, och sen inte kunna visa hur?
Citera
2013-04-09, 20:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Hur fan får man bitcoins vinster vita? känns som att man kan få problem som fan om man gjort lite cash på bitcoins, och sen inte kunna visa hur?

Vad menar du? Ta hem pengarna till kontot och skit i att deklarera det?
Citera
2013-04-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vad menar du? Ta hem pengarna till kontot och skit i att deklarera det?

Du tror inte banker, etc tycker det är lite konstigt om större summor pengar kommer in till ditt konto?
Vill inte åka ditt för pengatvätt, skattefusk etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in