2013-04-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Finns det ingen sida där man enkelt kan köpa Bitcoins eller Litecoins via Paypal?
Intresserad att köpa för runt två hundra spänn, tar gärna tips via PM om det är sidor som inte ska läcka ut så mycket.

BTC-E.com
Citera
2013-04-08, 17:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Har roat mig hela dagen med att uppdatera Silk Road och se hur jag får cent för cent. När löning kommer så köper jag BTC för 500-1000kr och har som roligt projekt bara. Går det åt skogen och allt "försvinner" så är det ingen big deal.

Hellre ha Bitcoins än sätta in pengarna på banken, som det ser ut nu iaf. Får ju en ökning på ungefär 10% varje dag. Det får jag baskemig inte på nån bank.

Hoppas stora massa får upp ögonen för BTC innan sommarn och att priset fyrdubblas! Kanske får man råd att resa nånstans. Gotland? Ingen vet.
Citera
2013-04-08, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har roat mig hela dagen med att uppdatera Silk Road och se hur jag får cent för cent. När löning kommer så köper jag BTC för 500-1000kr och har som roligt projekt bara. Går det åt skogen och allt "försvinner" så är det ingen big deal.

Hellre ha Bitcoins än sätta in pengarna på banken, som det ser ut nu iaf. Får ju en ökning på ungefär 10% varje dag. Det får jag baskemig inte på nån bank.

Hoppas stora massa får upp ögonen för BTC innan sommarn och att priset fyrdubblas! Kanske får man råd att resa nånstans. Gotland? Ingen vet.

Ångrar att jag handlade för mina bitcoin precis när det började öka, hade tjänat en 4000 spänn om jag hade låtit det ligga, som tur är så har jag iaf en halv bitcoin kvar som bara ökar och ökar i värde
Citera
2013-04-08, 17:48
Medlem
Vilken sida är bäst att sälja bitcoins till? Har tittat lite på https://btcx.se/sell-bitcoins/ men finns det någon med bättre pris, och är de pålitliga?
Citera
2013-04-08, 18:13
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Vilken sida är bäst att sälja bitcoins till? Har tittat lite på https://btcx.se/sell-bitcoins/ men finns det någon med bättre pris, och är de pålitliga?
Kapiton brukar vara lite överprisat, det är ju perfekt om du ska sälja.
Citera
2013-04-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Paypal stänger ditt konto om du köper bitcoins/whatevercoins med det.

Om det stämmer, hur fan ska jag då få pengar till banken ?
Citera
2013-04-08, 18:35
Medlem
TheDalmores avatar
Kommer bara göra ett inlägg i denna tråden.

Bitcoin är en av de första virtuella valutorna i hela världen som är utformad på detta sätt.

Är man insatt så kankse man kan tjäna pengarna på det, är man inte det skulle jag ge fan i Bitcoins, vem vet vad som kan hända?

Enligt mig den mest ostabila valutan sedan tyskarnas mark hade hyperinflation.
Citera
2013-04-08, 18:41
Medlem
Nazipolizeis avatar
lär ju varit dem som blivit miljonärer på bitcoins det senaste halvåret. Om du köpte bitcoins för 5000 spänn 2011 hade du varit miljonär idag ^_^ (Om man hade haft kulorna att vänta med att sälja tills just idag då dvs. haha)

Någon här på forumet som vill outa sin sjuka vinst? Lär ju finnas nån här som kammat hem en 100lax eller något? Problemet är väll bara va man ska göra med pengarna om man man får så mycket, känns väll lite halvt om halvt bra att slänga in en halvmille på kontot från internet. HEJ SKATTMASEN OSV.

Edit: Har varit rätt instabilt idag asså, 1120 först jag kolla, sen 1200 nu 1100. Kanske rasar idag?
Citera
2013-04-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Du vet att man kan satsa pengar på andra riskprojekt också? Aktier osv. Att jämföra med BTC och bank är verkligen fel. Visst du har chansen på 400% men du har också chansen att förlora 90%. Inget problem med en tusing kanske eller knarkpengar, men med summer över 5k börjar bli saftigt att förlora idag.
Citera
2013-04-08, 19:45
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Nej det blir det inte. Hela eller nästan hela grejen med mineandet är att det skall slösa datorkraft och ta tid för att det inte skall skapas så många nya bitcoins. Sedan kanske man gör någon / lite faktiskt nytta när man gör det också men jag antar att den inte alls står i proportion till arbetet som utförs. Oavsett hur mycket arbete som utförs kommer det över tiden skapas lika många bitcoins och de är inte gratis att skapa eftersom din dator drar mer ström medan den försöker generera någon hash som accepteras.

Ju fler som är med och kör, desto bättre grafikkort eller andra lösningar de har, desto mer arbete kommer krävas för att få ut precis samma sak och sitter du då med samma lösning och bara är en person så blir din del mindre och mindre och alla som är med och kör får dela på samma mängd bitcoins (+ eventuella transaktionsavgifter) som även den halveras då och då.
Jag kanske är efterbliven, men jag fattar inte alls!
Citera
2013-04-08, 19:50
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Fortsätt tro det.

Vad anser du då?
Citera
2013-04-08, 20:30
Bannlyst
Har undrat varför mercabit.eu (där man växlar ukash mot btcs) har haft så dåliga öppettider på senaste, så drog iväg ett mail och frågade om de inte kunde ha kvällsöppet någon dag. Fick följande svar, som gav mig en rejäl tankeställare;

Hi and thanks for your suggestion, we are open most of the day from 10am to 10pm but these last days we we're closed for lack of bitcoins. Nice to hear you like the service.

Regards

Detta gör mig genast orolig. Vad kan detta innebära? Tror ni att det kommer att lösa sig igen, eller har bubblan successivt brutit ner marknaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in