Hur funkar det här? Har läst en del men förstår ingenting. Vart köper man bitcoins? Är det värt att gambla lite med 5000sek? Hur och vart köper jag isåfall? Tack för svar!
Att hålla på mina själv känns rätt så meningslöst, inga pengar i det.
Vill man nu hålla på med det så får man skaffa sig ett botnet, och mina på andras datorer utan deras vetskap.
Men då börjar vi bege oss in i en liten gråzon.
Hur funkar det här? Har läst en del men förstår ingenting. Vart köper man bitcoins? Är det värt att gambla lite med 5000sek? Hur och vart köper jag isåfall? Tack för svar!
Läs på deras sidor hur man för över pengar, dock avråder jag denna bubbla spricker förr eller senare. F.ö vilket mer ställe än silk road är det som handlar med denna valuta?
Du har så rätt så. Inte att förglömma; Elen som används till miningen kunde man ju ha använt till något bättre! Tänk på miljön för f*n! Så det vore bra om alla kunde sluta upp med den här jäkla miningen en gång för alla!
Inte för att miningen behövs för att ni skall kunna genomföra transaktioner i Bitcoin-nätverket. O nej, inte alls!
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Vill man nu hålla på med det så får man skaffa sig ett botnet, och mina på andras datorer utan deras vetskap.
För alla som inte förstår och/eller är skeptiska till Bitcoin, får bara läsa detta svar:
Ja, för annars kan det ju inte vara lönsamt!!!1!
För er som förstår hur Bitcoin fungerar läser detta svar:
Mining med grafikkort genererar mer pengar än vad deras elkostnad är. Men säg inte det till skeptikerna
Eller så minear man altcoins och tjänar några hundra $ i månaden.
Mja, du är inte helt uppdaterad på hur det ligger till, men samtidigt har du delvis rätt, det är inga pengar i det om man inte vad man sysslar med, som med allt annat.
För att kunna göra en hacka så krävs de lite investering först beroende på vad du redan har.
Att börja mina på bärbara skoldatorn (+klasskamrater?) nu för tiden är det bara glömma att du kommer tjäna pengar på, längre ner i posten när du sett riktiga miningsystem kommer du förstå varför du inte kommer tjäna något på att mina med din dator.
Det är ingen som använder cpus längre då det inte längre är lönsamt eftersom det är snabbare med gpu. Men som nu också är på väg att ersättas med något ännu snabbare (asic och fpga) eftersom guldbrytningen blir svårare och svårare.
Har man en bra stationär speldator skulle man kunna mina på datorns grafikkort medans man inte spelar, men vet inte hur lönsamt det skulle vara att sitta o harva på det viset, förmodligen inget alls.
Om man nu vill vara lite mer seriös och vill göra cash så läs på och lär dig hur det fungerar innan du startar.
Citerar ett kort svar varför man ska använda grafikortet istället för cpu
A CPU core can execute 4 32-bit instructions per clock (using a 128-bit SSE instruction) or 8 via AVX (256-Bit), whereas a GPU like the Radeon HD 5970 can execute 3200 32-bit instructions per clock (using its 3200 ALUs or shaders). This is a difference of 800 (or 400 in case of AVX) times more instructions per clock. As of 2011, the fastest CPUs have up to 6, 8, or 12 cores and a somewhat higher frequency clock (2000-3000 MHz vs. 725 MHz for the Radeon HD 5970), but one HD5970 is still more than five times faster than four 12-core CPUs at 2.3GHz (which would also set you back about $4700 rather than $350 for the HD5970).
Så, för att börja mina bör man investera i ett bra grafikkort kort sagt, eller varför inte två, ju fler desto bättre.
Så då blir det dags att börja bygga ihop ett eget system som man använder enbart för mining och då gäller det att räkna ut hur man ska maximera allt, och vad kostnaderna blir för att köpa korten, elpriset och hur svårighetsgraden ändras över tiden m.m. för att kunna tjäna så bra som möjligt och även se när det slutar att vara lönsamt.
Tillägg, det går även hyra maskiner för mining men man får ta med samma beräkningar där.
Just nu är det väldigt svårt att få en exakt kostnad eftersom priset går upp och ner som det gör.
På youtube finns videos med hemmabyggda miningsystem som knäcker allt från några hundra kh/s till monster som knäcker många många Gh/s.
Maskinerna du ser på youtube är byggda med begränsande resuser och är ingenting mot de maskiner du inte ser på youtube.
När dessa nya miners börjar säljas så köp en eller gå ihop en grupp och köp tillsammans för dessa kommer bryta guld rent utsagt, maskiner med kapacitet upptill 1500 Gh/s.
1500 Gh/s låter sjukt mycket och det är endast för 1 maskin, med bara 4st skulle det bli 6000 Gh/s!
Senast redigerad av softarofta 2013-04-09 kl. 03:50.