2013-04-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyEndings
Vad anser du då?

Jag anser att ni skall intala er att det inte är lönsamt med mining.
Citera
2013-04-08, 21:25
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Jag anser att ni skall intala er att det inte är lönsamt med mining.

Så att det blir mer lönsamt för dig?
Citera
2013-04-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei

Det skulle inte fungera om det lönade sig, för alla hela tiden
Citera
2013-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei

Ånej. Inte alls. Hur kan du tro något sånt !?
Citera
2013-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Det skulle inte fungera om det lönade sig, för alla hela tiden

Helt riktigt. Så sluta upp med miningen!
Citera
2013-04-08, 21:54
Medlem
Hur funkar det här? Har läst en del men förstår ingenting. Vart köper man bitcoins? Är det värt att gambla lite med 5000sek? Hur och vart köper jag isåfall? Tack för svar!
Citera
2013-04-08, 21:54
Medlem
WeeMaans avatar
Att hålla på mina själv känns rätt så meningslöst, inga pengar i det.
Vill man nu hålla på med det så får man skaffa sig ett botnet, och mina på andras datorer utan deras vetskap.
Men då börjar vi bege oss in i en liten gråzon.
Citera
2013-04-08, 22:06
Medlem
jordgubbsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenedrin
Hur funkar det här? Har läst en del men förstår ingenting. Vart köper man bitcoins? Är det värt att gambla lite med 5000sek? Hur och vart köper jag isåfall? Tack för svar!

Svesk sida www.kapiton.se
Störta internationella siten www.mtgox.com

Läs på deras sidor hur man för över pengar, dock avråder jag denna bubbla spricker förr eller senare. F.ö vilket mer ställe än silk road är det som handlar med denna valuta?
Citera
2013-04-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan

Du har så rätt så. Inte att förglömma; Elen som används till miningen kunde man ju ha använt till något bättre! Tänk på miljön för f*n! Så det vore bra om alla kunde sluta upp med den här jäkla miningen en gång för alla!

Citat:
Vill man nu hålla på med det så får man skaffa sig ett botnet, och mina på andras datorer utan deras vetskap.

För alla som inte förstår och/eller är skeptiska till Bitcoin, får bara läsa detta svar:

För er som förstår hur Bitcoin fungerar läser detta svar:

Citera
2013-04-08, 22:50
Medlem
Citat:

Eller så minear man altcoins och tjänar några hundra $ i månaden.
Citera
2013-04-09, 03:28
Bannlyst
Finns det någon här som har provat bitcoinnordic.com eller bitcoin-services.co.uk?

Isf, funkar dem bra? Funderar på att köpa med cash-in-mail från btcnordic, eller med ukash från btc-services.
Citera
2013-04-09, 03:48
Medlem
softaroftas avatar
Citat:
Mja, du är inte helt uppdaterad på hur det ligger till, men samtidigt har du delvis rätt, det är inga pengar i det om man inte vad man sysslar med, som med allt annat.

För att kunna göra en hacka så krävs de lite investering först beroende på vad du redan har.
Att börja mina på bärbara skoldatorn (+klasskamrater?) nu för tiden är det bara glömma att du kommer tjäna pengar på, längre ner i posten när du sett riktiga miningsystem kommer du förstå varför du inte kommer tjäna något på att mina med din dator.
Det är ingen som använder cpus längre då det inte längre är lönsamt eftersom det är snabbare med gpu. Men som nu också är på väg att ersättas med något ännu snabbare (asic och fpga) eftersom guldbrytningen blir svårare och svårare.
Har man en bra stationär speldator skulle man kunna mina på datorns grafikkort medans man inte spelar, men vet inte hur lönsamt det skulle vara att sitta o harva på det viset, förmodligen inget alls.

Om man nu vill vara lite mer seriös och vill göra cash så läs på och lär dig hur det fungerar innan du startar.
Citerar ett kort svar varför man ska använda grafikortet istället för cpu

Så, för att börja mina bör man investera i ett bra grafikkort kort sagt, eller varför inte två, ju fler desto bättre.
Så då blir det dags att börja bygga ihop ett eget system som man använder enbart för mining och då gäller det att räkna ut hur man ska maximera allt, och vad kostnaderna blir för att köpa korten, elpriset och hur svårighetsgraden ändras över tiden m.m. för att kunna tjäna så bra som möjligt och även se när det slutar att vara lönsamt.
Tillägg, det går även hyra maskiner för mining men man får ta med samma beräkningar där.
Just nu är det väldigt svårt att få en exakt kostnad eftersom priset går upp och ner som det gör.
På youtube finns videos med hemmabyggda miningsystem som knäcker allt från några hundra kh/s till monster som knäcker många många Gh/s.
Maskinerna du ser på youtube är byggda med begränsande resuser och är ingenting mot de maskiner du inte ser på youtube.

När dessa nya miners börjar säljas så köp en eller gå ihop en grupp och köp tillsammans för dessa kommer bryta guld rent utsagt, maskiner med kapacitet upptill 1500 Gh/s.
1500 Gh/s låter sjukt mycket och det är endast för 1 maskin, med bara 4st skulle det bli 6000 Gh/s!
Senast redigerad av softarofta 2013-04-09 kl. 03:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in