2013-04-08, 15:38
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyEndings
Hur pass lönt är det att syssla med mining nuförtiden?
Inte alls lönt
Citera
2013-04-08, 15:40
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Enligt media är detta en bubbla. Stämmer det? Och i så fall, vid vilket prisläge bör man dra sig ur? Vore ju kul att tjäna en slant innan bubblan spricker.

Ingen vet, men 1 BTC har stigit rejält de senaste åren. När det vänder (om) kan man inte säga.

Citat:
Hur pass lönt är det att syssla med mining nuförtiden?
Det beror på hur mycket du har tänkt att lägga på't. Skall du använ ditt befintliga kort som är et Nvidia så är det inte lönsamt. Sedan så kommer ASIC maskiner som kan räkna mycket snabbare än en GPU rig. Det i sig leder till att svårigheten blir högre och man får mindre vid mining. Varför? Jo för att det skall vara en jämn stigning med bitcoinsen som man får ut ifrån mining. Max mängden BTC är 21miljarder.

Rätta om jag har fel eller missat något.
Citera
2013-04-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag är ju ingen ekonom, men jag kan inte se något annat än att värdet kommer att öka lavinartat eftersom tillgången förblir begränsad.

Hur köper man ltc? Är processen snabbare än om man vill köpa bitcoins?

Jag ser det på samma sätt.. men undra hur mycket det kommer att öka? Det är bara några procent som använder bitcoin. Ja, att man inte köpte typ 100 bitcoin när dom var som billigast. Är det nån som gjort en bra deal på bitcoin?

Annars sålde jag några bitcoin i torsdags, ännu inte fått något från det. Detta var från btcx.. får hoppas dom kommer imorgon.
Citera
2013-04-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Inte alls lönt

Fortsätt tro det.
Citera
2013-04-08, 16:13
Medlem
tjackkurts avatar
Det finns visst drygt 12miljoner eller miljarder eller nått bitcoins i ciruklation, och hörde att när dom kommer upp i 21mille eller miljarder kommer dom inte "tillverka" nå mer bitcoins.

Vad innebär det isåfall?
Citera
2013-04-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbequeMarinad
Jadu, har skrivet det tidigare i tråden. mtgox.com / bitstamp.net är 2 stora sidor. Jag har gjort konton där dock inte köpt något.

Något som jag har märkt när jag minar LTC är att sharsen blir mycket mycket snabbare confirmed, än vad BTC tar.

Måste man verifiera ett konto innan man kan köpa bitcoins?

Jag gick på deposit och satte in 10€. Sen stod det "Your SEPA deposit will be credited in 1 - 3 business days."

Men jag har ju inte angett några bankuppgifter, så jag förstår inte var de kommer att dra pengarna ifrån. Har inte ens skrivit in min adress..
Citera
2013-04-08, 16:35
Medlem
droles avatar
Finns det ingen sida där man enkelt kan köpa Bitcoins eller Litecoins via Paypal?
Intresserad att köpa för runt två hundra spänn, tar gärna tips via PM om det är sidor som inte ska läcka ut så mycket.
Citera
2013-04-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Finns det ingen sida där man enkelt kan köpa Bitcoins eller Litecoins via Paypal?
Intresserad att köpa för runt två hundra spänn, tar gärna tips via PM om det är sidor som inte ska läcka ut så mycket.

Paypal stänger ditt konto om du köper bitcoins/whatevercoins med det.
Citera
2013-04-08, 16:57
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Måste man verifiera ett konto innan man kan köpa bitcoins?

Jag gick på deposit och satte in 10€. Sen stod det "Your SEPA deposit will be credited in 1 - 3 business days."

Men jag har ju inte angett några bankuppgifter, så jag förstår inte var de kommer att dra pengarna ifrån. Har inte ens skrivit in min adress..

Har aldrig köpt BTC/LTC

Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Paypal stänger ditt konto om du köper bitcoins/whatevercoins med det.

Verkligen? Finns det något fall där det har hänt?`Är det för BTC ansen som en konkurrent för paypal?
Citera
2013-04-08, 16:59
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d--b
Whoaa.... allt tyder på att bitcoins fortsätter att stiga...

Allt, om man nu bortser från varenda spekulationsbubbla som skett i världshistorien.

Menar allvarligt, kolla på kursen för de senaste sex månaderna. Du tror verkligen att priset kan stabilisera sig eller fortsätta i denna takten?
Citera
2013-04-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Det finns visst drygt 12miljoner eller miljarder eller nått bitcoins i ciruklation, och hörde att när dom kommer upp i 21mille eller miljarder kommer dom inte "tillverka" nå mer bitcoins.

Vad innebär det isåfall?

Med tanke på att det hela tiden försvinner bitcoin när folk glömmer lösenord och dör så kan vi anta att mängden kommer minska. Men detta är något vi redan vi idag så priset idag reflekterar detta.
Citera
2013-04-08, 17:02
Medlem
alroberts avatar
jag har laddat ner Bitcoit QT eller vad det hette, där synkroniserar den med massa användare(?)

Måste jag inte registrera min plånbok där inne någonstans innan?

Jag har registrerat mig på blockchain men det kanske inte är samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in