Investera för all del, men en dag kommer man kunna köpa BTC för en tia...
Det är nog snarare så att tiokronan kommer försvinna precis som ören gjort. Inte en slump att vi snart får nya sedlar som är i 200:- valörer heller. Vakna upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Vad fan händer med kursen? Varför ökar det så extremt mycket hela tiden? Så många knarkare, eller är det andra som efterfrågar valutan med? Och hur länge håller detta på till? Ska man investera i detta?
Har inga riktiga pengar, men om man lägger in 1000kr och väntar 2 månader, så är det värt 1500kr helt plötsligt, varför inte?
Värdet går upp därför att folk köper bitcoin i snabbare takt än vad det mineas.
Din lilla spekulation räknar inte in ev. avgifter och det faktum att föregående historik inte garanterar fortsatt utveckling.
Senast redigerad av bullgnome 2013-03-05 kl. 10:29.
Vad är det som gör att priset på btc skulle hastigt sjunka då?
Blir det inte svårare och långsamare att skapa nya btc ju mer dom försöker?
Är inte enda sättet för priset på en btc att sjunka i värde att efterfrågan minskar eller att dom som har en massa btc säljer av sina så tillgången hastigt ökar och sänker priset?
Problemet kansker är att dom som har mycket btc har problem att sälja stora mängder btc för att få ut kontanter eller vita pengar.
Det var ett köp för 264,62kr som gick igenom på Kapiton nyss. Annars tycker jag att priserna där har legat en aning under motsvarande pris på Gox de senaste dagarna. Den svenska marknaden hänger inte riktigt med i den kraftiga uppgången. Guldläge för att köpa billiga bitcoins för svenska kronor.
Kommer få en refund (30 dagar)
Så mina coins kommer ökat markant i värde.
Vilken tur!
Vad kosta 72 btc för 34 dagar sen?
Kommer få ut 72 btc, vad blir min värde ökning?
Skulle tro att du inte får värde ökningen.
Dom har säkert låst refunden till det aktuella värdet på tex. Usd för tillfället av affären. Så dom räknar av så du får tillbaka lindra btc bara för att btc har stigit
Just nu är det nog massa som har fått in sina pengar och vill lägga en beställning från SR så fort som möjligt antar jag
Folk använder sig av rekommendera priset istället för att själva bjuda vad dom anser rimligt att en Bitcoin är värd. Hur avgör man det? Man kan jämföra med priset på bitcoin.se eller direkt från mgtox och sedan inte lägga sig +5% över det.
Så hörrni, använd er inte av Kapitons "rekommenderade pris". Då betalar ni alldeles för högt.
Senast redigerad av MåsteMeckaDen 2013-03-05 kl. 19:49.