Citat:
Ursprungligen postat av felia
Mt.Gox BtC exchange har blivit hackad och rollback ska göras på gjorda transaktioner:
https://support.mtgox.com/entries/20208066-huge-bitcoin-sell-off-due-to-a-compromised-account-rollback
Ingen förklaring ges till hur databasen kunnat komprometterats och hur kunderna ska hållas skadelösa. Det här visar hur illa BtC är genomtänkt som valuta. Mitt intresse för BtC har nu svalnat avsevärt och jag jämställer e-valutan med Zimbabwes monopolpengar. Vilket skämt.
Ingen förklaring ges, precis som när PSN eller banker (historiskt) hackats. Kanske också viktigare att fixa problemet så snabbt som möjligt?
De har stoppat inloggningar, kommer se till att alla måste byta sitt lösen, gått ut med en väldigt ärlig och öppen varning (inte mörkat något vad jag kan se) och pratar om någon form av rollback - vilket kommer bli intressant att se vad de menar, då man inte kan "ta tillbaka" bitcoins, men det är väl troligt att de kommer göra något för att göra folk nöjda.
Visst, trist och kanske hade de undermålig säkerhet, samtidigt så är uppenbarligen inga system 100% säkra här i världen. Jag tycker de verkar sköta det så bra man kan begära so far, sen får vi väl se...
Sen kan man undra vem som har sina pengar liggande kvar på ett online konto på det viset, jag gör inte så på Paypal heller...
Valutan i sig har väl exakt noll att göra med att en exchange blev hackad? Om Forex blir rånat, är Euro en Zimbabwevaluta då också?